Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
olen myrskyn silmässä ja ajelehdin tunteiden kirjossa. 12 vuotinen avioliittoni on kaatumassa. Olimme alussa kuin paita ja persus todella pitkään. Elämä oli ihanaa ja rakastimme toisiamme syvästi. Jossain vaiheessa suhteemme alkoi muistuttaa kuitenkin ehkä itsestään selvyydeltä. (näin jälikäteen ajatellen) Suhteeseen alkio tulla ylä- ja alamäkiä ja yhden alamäen seurauksena petin…
olisi kiva saada uusia ystäviä jonka kanssa jutella tai tehdä jotain kivaa sairastan masennusta ja minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö olen elämässä kokenut paljon olen keskiikäinen nainen ja naimisissa. en oikein tiedä mitä ystävä oikein nykyään merkitsee kun menin naimisiin niin ystävät hylkäs minut eikä tietenkään ne välitä hullusta syön lääkkeitä…
Hei, Kirjoitan tänne nyt ensimmäistä kertaa. En jaksa enää olla yksin tämän tunteen kanssa. Olen surullinen enkä jaksa innostua oikein mistään. Elämiseltä on kadonnut merkitys. Olen päättänyt hakea apua tähän. En vain oikein tiedä miten? Olen käynyt kuusi vuotta sitten viimeksi lääkärillä ja silloin vain annettiin paketti lääkettä mukaan. En…
MOI! Olemme olleet parisuhteessa kolmisen vuotta. Miehelläni on edellisestä suhteesta 6vuotias poika ja meillä yhteinen vuoden ikäinen tytär. Mieheni edellinen suhde kesti 12 vuotta, hän todella rakasti silloista emäntäänsä ja heidän ero lähti tämän naisen aloitteesta. Tunnen olevani edelleen vain korvike, parisuhteemme alussa tosin en tuntenut tätä tunnetta, mutta kun…
Olen täynnä voimatonta vihaa, pettymystä, surua ja erityisesti ahdistusta. En kuvainnollisesti kykene hengittämään. Itken aivan liian usein – olen perusluonteeltani jo hyvin sensitiivinen ja herkkä, mutta tämä olotila tuntuu sietämättömältä, suhteellisuudentajuni ahdistuksen hyökyessä päälle katoaa joskus pelottavalla tavalla. Näen ympäristöni tällöin ikään kuin mustan harson läpi, utuisesti, pyörin kehää ahdistavissa…
Mieheni jäi kiinni pettämisestä vajaa kaksi vuotta sitten. Hänellä oli ollut n. 8kk kestänyt suhde minua 6 vuotta nuorempaan naiseen. Koi aluksi varmasti kaikki kriisin vaiheet läpi😭. Tunteeni olivat melkoista voristorataa vaihdellen vihasta rakkauteen, epäuskosta uskoon, haluksi lähteä ja erota, pelkoon yksinjäämisestä. Meillä on takana n. 16 v avioliittoa ja…
Hei Olen viimeiset 10 vuotta kokenut olevani jatkuvassa muutosmyllärryksessä. Joka vuosi olen ajatellut, että voisin rauhassa keskittyä opetus- ja kasvatustyöhön, mutta toisin on käynyt. Olen ollut psyk. poliklinikan asiakkaana n. 4 vuotta ja terapiassa n. 3 vuotta. Olen kyennyt käymään töissä, mutta työ on todella nakertanut minua ja heikentänyt ammatillisen…
Minulla on jo jonkin aikaa ollut jonkunlaisia ahdistuskohtauksia. Mietin, että onkohan kenelläkään samaa, koska haluaisin jakaa kokemuksia jonkun kanssa. Mitä tämä on? Kaikki on ihan hyvin, sitten yksi päivä herään ja tuntuu rinnassa todella pahalta, puristaa..mahassa on kummallinen tunne, ikäänkuin jännittäisi jotain. Kyyneleet pyrkivät ulos ja pyörryttää. Tärisen. Mietin, että…
Hei kaikille parisuhteen kiemuroiden kanssa kamppaileville ! Olen neljän ala-asteikäisen lapsen äiti ja yrittäjän puoliso (13 v naimisissa), työskentelen mieheni yrityksessä osa-aikaisen palkalla täysiä päiviä 🙂 Parisuhteemme on jo parisen vuotta ollut enemmän tai vähemmän katkolla, syinä mm. taloudelliset vaikeudet, miehen epäsäännöllinen työ, yhteisen ajan puute, loppuun palamiseni, kantamani vastuu…
Olen 21v miehenalku ja olen seurustellut nykyisen tyttöytäväni kanssa noin 3 kuukautta ei ole pitkä aika ei mutta viihdyn hänen kanssaan tapamme viettää aikaa ja asenteemme erilaisia asioita kohtaan ovat hyvin pitkälti samanlaiset. Kuitenkin tunnen että jotain puuttuu tuntuu että en tunne samoin kuten entistä tyttöystävääni kohtaan ja muutenkaan en…