Turhastako valitan vai olenko tulossa hulluksi?

Turhastako valitan vai olenko tulossa hulluksi?

Käyttäjä vkl aloittanut aikaan 13.12.2006 klo 14:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä vkl kirjoittanut 13.12.2006 klo 14:39

Hei! Olen ollut yhdessä mieheni kanssa vuodesta-88.Meillä on kolme lasta murrosiässä. Tällä hetkellä meillä on kaikki päin…Mieheni on juonut viikonloppuisin sammumiseen asti kotona. Lapset ovat tuoneet asian esille ja ovat kyllästyneet tähän. Aikaisemmin viivi vuotta sitten mieheni yritti aseella itsemurhaa pakottaen minut katsomaan. Sain karattua asunnosta ja soitettua poliisit.Tästä hän minua edelleen syyttää kuten anoppikin.Minulla oli tuolloin jonkinlainen suhde toiseen mieheen ja halusin erota. Hän oli saanut perheemme raha-asiat siihen tilaan että olimme joutuneet myymään talomme ja muuttamaan toiselle paikkakunnalle. Tätä ennen hän käsitteli lapsia kovakouraisesti. Myös uudella paikkakunnalla hän vielä siirsi kovan kohtelun vanhimpaan lapseen. Tätä hän pitää pihdeissään nytkin; yrität rikkoa perheemme ym. Minulle sanoi et tytöstä ei ole aikuisena kuin jakamaan persettä!
Nyt tuon juomisen seurauksena minua ei huvita mikään läheisyys ja lisäksi muistelen kaikkea pahaa mitä hän on sanonut ja tehnyt minulle ja lapsille.Lisäksi sain tiliotteesta selville et hän on pelannut rahapelejä yli 300 eurolla ja ottanut pikaluottoja 800 euroa marraskuun aikana. Meil on yhteiset rahat ja lainat sekä hän maksaa laskut koneella kun osaa ne paremmin. Otin asian puheeksi ja hän sanoi et voittaahan hän välil rahaa!Ja lainat on mennyt elämiseen!Kuitenkin hän aina valvoo ja märisee muiden rahan käytöstä!Tunnen itseni aika tyhmäksi tällä hetkellä. Tuntuu et hän tekee mitä haluaa ja muut joustaa.
Luonteeltaan hän nauttii toisen mokaamisesta, haukkumisesta ja tykkää olla se ilkeä tyyppi töissä joka uskaltaa sanoa kelle vaan mitä vaan.Lapsiaan sukujuhlissa hän haukkuu muiden kuullen.Itse hän on täydellinen!Minulla ei vaan enää oikein riitä sympatia häntä kohtaan ja en tiedä mitä tekisin.Toisaalta pelkään, jos puhutaan erosta et hän ottaa aseen ja ampuu meidät kaikki.Se oli silloin niin pelottava kokemus et sitä ei unohda.On vaikea uskoa et oma mies käyttäytyy sillä tavalla uhkaavasti.No tässä jotain..Kommentoikaa jotenkin…

Käyttäjä männynkäpy kirjoittanut 17.12.2006 klo 07:50

Moi sinulle tuntematon
Pahalta näyttää... alkoholiriippuvuuden lisäksi on myös peliriippuvuus.
Useilla ihmisillä tahtoo olla jokin riippuvuus. Alkoholi ja peliriippuvuus
ovat todella haitallisia eivätkä sovi perheelämään lainkaa.
Minulla vaimoni on juonut jo monta vuotta aina vaan enemmän mutta peliriippuvuutta
ei ole.
Uskaltasitko hakea tukea vertaisryhmästä? Olen käynyt AL-Anonin tukiryhmässä
(alkoholistie omaisille tarkoitettu) ja siitä on ollut todella apua.Sieltä saa voimaa...
Sinne meno voi vaikuttaa pommin tavoin myös mieheesi... kokeile.
Myöntääkö hän olevansa Alkkis.... no ei tietenkään. Jos myöntäisi oltaisiin
paranemisen tiellä pitkästi (alkoholismi on sairaus, elinikäinen)

Käyttäjä rikottu lapsuu kirjoittanut 18.12.2006 klo 17:29

Jos sinua pelottaa asua hänen kanssaan, hae apua jostain, esim. turvakoti
Haluatko jatkaa suhdetta, olisiko mahsollista ottaa pieni tauko?
Miehesi käytös voi olla hyvin tuhoisaa tyttäresi(ja muiden lasten) itsetunnolle, eihän hän noita ajatuksiaan sano tytön kuullen. Tosin jos omasta lapsestaan edes ajattelee jotain noin alaarvoista, niin miksi hyväksyt sen?

Itse aikoinani erosin miehestä, joka oli suuttuessaan arvaamaton, mutta mitään noin kauheaa en edes pelännyt, kuten itsemurhaa tai minun ampumistani. Itse en tiennyt, miten mies reagoi eroilmoitukseeni, joten hankin ensin minulle ja lapsellemme asunnon ja kun kaikki oli valmista, ilmoitin muutaman päivän ennen muuttoa. Silloin sanoin, että pidetään tämä väliaikaisena, mahdollisuutena tarkastella, mitä kumpikin haluaa. Hetkeäkään en kaivannut takaisin ja hetkeäkään en ole katunut. Hanki teille asunto ja jos et saa tavaroita mukaasi, voit pyytää virkavaltaa apuun. Onko hänellä aseita? Jos on, ota aseet ja vie ne pois vedoten teidän turvallisuuteen, vaikka poliisiasemalle. Siellä on vaitiolovelvollisuus ja ei se muille kuulu mitä teillä tapahtuu.

Tee asialle jotain, minkään ei tarvitse olla lopullista, jos huomaatte, että haluatte vielä yrittää voitte muutta uudestaan yhteen. Tärkeintä on, että teillä on turvallinen maaperä, jossa asua ja lapsilla turvallinen paikka olla. Tee jotain, ennekuin pahin pelkosi toteutuu.

Oliko miehen itsemurhauhkaus huomionhakua, olisko sen tehnyt vai uhkailiko vain? Saiko hän ikinä siihen mitään apua?

En ole siis missään nimessä mikään ammattilainen, mutta vastaan sen mukaan mitä itse tekisin ja haluaisin minulle tärkeän ihmisen tekevän; välittävän itsestään ja lapsistaan.

Voimia sinulle!

Käyttäjä vkl kirjoittanut 19.12.2006 klo 15:51

Kiitos kaikille viesteistä!
Viikonlopun paruin ja luin lehtiä ym olinhan vielä onnellisesti flunssassa.Mieheni laivareissulla( rahaahan kun on?!)Keskustelimme hänen pelaamisestaan ja pikalainoista ja hän lupasi silmät pyöreinä että kaikki on hoidossa ja hän ei ota enää lainoja.En tiedä uskoako tuota kun selän takana vehkeilee koko ajan.Its eolen aika inhottava tällä hetkellä kun en enää oikein voi ajatella muutakuin kyynisesti et näkispä vaan!
Joulun yritän olla sovussa ihan lasten takia ettei joulusta tule kamalaa muistoa.Mut kyl ärsyttää kun hänestä tuollaiset rahajutut on ihan piece of cake. Rahaahan aina saa!Mut hän ei ymmärrä ajatusta et siitä tulisi puhua minunkin kanssani.😑❓
Kamalaa kun luin vl:n iltalehdet ja iltasanomat ja kuuluisassa Jämsän tapauksessa olleella aviomiehellä oli liikaa yhteneväisyyttä käytöksessä minun mieheni kanssa.Ajattelin et mä ajattelen ihan jo omiani.Mut koska se voi pimahtaa taas????😠