Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Kun nyt teen muuttoa omaan kämppään, olen jo monet viikonloput harjoitellut. Mutta mikä on se juttu, että alkaa tuntee itsensä ulkopuoliseksi muun perheen jutuista. Onko tämä tuttu tunne teille vanhuksille ja palaako sellainen kuulun kuitenkin tuohon perheesees vaikken siellä asu tunne vielä jossain vaiheessa. Mulla ei siis ole miestä eikä…
Olen jälleen, nyt 51-vuotiaana, tietynlaisessa elämäni tienhaarassa. Sanon jälleen, koska tämä on jo niin mones risteys, etten pysty niitä enää laskemaan. Olen jättänyt elämäni aikana monen monta asiaa kesken. Oikeastaan se on ollut tapani elää – kesken jättämisen metodi. Mitään en ole uskaltanut – jaksanut, pystynyt viemään loppuun asti –…
Olen uudestaan naimisissa. Mieheni on juuri sellainen, kun toivoa saattaa. Häneen voi luottaa, hän ei juo ja on terve päänupistaan. Hän on ihan mukavan näköinenkin. Joskus törmään hänessä piirteeseen, joka ei aina ole niin kiva. Hän on nimittäin niin mahdottoman kiva, että kaikki muutkin sen huomaavat. Joskus vain ärsyttää, kun…
Minulla on oma tarina, meillä jokaisella on. Kun mietin, mitä kaikkea minä olen joutunut kokemaan, tahdon sen jonkun kanssa jakaa. Se helpottaa minua, ja toivottavasti antaa voimaa toisillekin. *5-vuotiaana, jouduin seksuaalisen häirinnän kohteeksi. Tuntematon mies/poika käytti seksuaalisesti hyväksi. Yhden kerran. *7-vuotiaana, silloinen lastenhoitaja mies/poika käytti minua seksuaalisesti hyväksi. Se jatkui…
Oma avioliitto karahti karille kesän aikana ja avioero on ottanut itselleni lujille. Päätös ei todellakaan ole helppo ja vaikutukset pitkäaikaiset. Mutta parisuhdetta tuskin voi olla olemassa jos siihen eivät molemmat osapuolet sitoudu. Suosittelen Bruce Fisherin kirjaa Jälleenrakennus. Se toki on suunnattu eronneille, mutta kannustaa ylipäänsä analysoimaan omaa toimintaa ja tavoitteita…
Olen 20 vuotias tyttö ja olen seurustellut mieheni kanssa pari vuotta. Olen potenut vauvakuumetta pienestä pitäen, mutta järki on takonut vastaan jo vuosia. Nyt on tilanne sellainen että valmistun keväällä ammattiin ja elämäntilanne olisi omalta kohdaltani otollinen lapsen tekoon. Mieheni ei ole ollut paljon tekemisissä lasten kanssa ja erittäin pelokas.…
En tiedä mistä tämän aloittaisin tai mihin päätän. Yirtän kuitenkin..😳 Viimeisen vuoden aikana olen ollut enemmän ja vähemmän apaattinen ja seksuaalisesti haluton ja itkuinen. Nyt kaikki pahentuneet. Tuntuu että voisi purskahtaa itkuun mitä pienimmistä syistä tai tapahtumista ja niiden ei tarvitse edes minulle tapahtua vaan se voi tapahtua televisioissa. Jos…
Persoonallisuushäiriö on siis sinun miehelläsi. Minun vaimollani on myös sellainen. Onko kysessä sekamuotoinen persoonallisuushäiriö? Minun puolisollani on sellainen. Lisäksi on paniikkihäriö ja pelkotiloja mm sos.til.pelkoja. Eläkkeellä näiden vaivojen vuoksi jo 3 vuotta. Kumpi sinun mielestäsi on suurempi ongelma alkoholinkäyttö vain mielenterveysongelmat? Sitä kysyi minulta vuosia sitten mielenterveystoimiston sairaanhoitaja. Vastasin silloin…
Tapasin jokin aika sitten tytön, josta ajattelin, että hän on elämäni rakkaus. Niin hänkin sanoi minulle ja meillä oli jo paljon yhteisiä suunnitelmia ja toiveita elämältä. Kaikki tuntui olevan kunnossa kunnes hän jokin aika sitten ilmoitti, ettei haluakaan jatkaa suhdetta. Monien itkujen ja muiden tunteenpurkausten jälkeen kysyin syytä ja hän…
Melko monella tuntuu olevan sama tarina: mies haluaa lähteä suhteesta. Meillä se tapahtuu tosin joka syksy ja joka kerta se tuntuu minusta maailmanlopulta. Nytkin se on päällä ja tuntuu, että tämä on se kerta kun hän todella lähtee. Tänä syksynä hän on mennyt pitemmälle kuin koskaan aiemmin: ollut ilmoittamatta yön…