Olenko menettänyt kaiken seksuaalisuuteni?

Olenko menettänyt kaiken seksuaalisuuteni?

Käyttäjä Miiwi aloittanut aikaan 13.12.2006 klo 09:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Miiwi kirjoittanut 13.12.2006 klo 09:12

Hei vaan kaikille. Tunnen ongemani olevan jotenkin pieni ja mitätön, mutta kirjoitan silti. =)
Olemme avomieheni kanssa olleet 6vuotta yhdessä..Rakastan häntä.
Olemme olleet 6vuotta, kuin paita ja peppu. Aina yhdessä ja olemmekin viihtyneet niin, mun ja sun kavereista on tullut meidän ystäviä. Tähän olenkin tyytyväinen.
Ongelmani ydin on se että hän ei tunnu enää haluavan minua. Olen muuttunut seksuaalisesti näkymättömäksi.
Jo pari vuotta, seksi suhteessamme on ollut pakonomainen suoritus. Hän ”antaa” kun on kerran pakko, kun minä pyydän.
En ymmärrä mikä on mennyt vikaan. Meillä on muuten aika avoin suhde, pystymme puhumaan todella aroista asioista keskenämme, mutta tämä on kuin suolaa haavoille. Asiaa ei voi ottaa edes puheeksi. 😑❓
Kokeilin kerran mitä tapahtuu jos en lainkaan ns.yritä, hän ei tosiaan tehnyt elettäkään 3 kuukauteen. Hän haluaa halata minua, mikä on tietysti aivan ihanaa ja pusutella, mutta se kaikki on niin omalla tavallaan viatonta, ei mitään sellaista pilke silmäkulmassa, mitä nyt parisuhteessa yleensä on. Hän yleensä tuskastuu jos ”yritän” jotain. Pahinta tässä on se, että olen ollut jo sitä mieltä, että en minä sitten varmaan tarvitse/ansaitse. Mutta nyt on pitkä teksti. Lopetan ettei kukaan vaan nukahda ja lyö päätään.. 😀

Käyttäjä männynkäpy kirjoittanut 17.12.2006 klo 08:06

Moi sinulle🙂
Pari vuotta parisuhteessa ilman seksiä (tai hyvin vähän sitä) on aika pitkä aika.
Minulla on takana elettyä elämää aika pitkästi ja meneillään on kolmas pidempi
parisuhde. Seksualisesti saattaa olla suhteessa monenlaisia kausia. Välillä saattaa
olla halut hukassa mutta puhjeta uudelleen kukkaan. Oletteko puhuneet asiasta? Onko haettu
apua lääkäristä? Kannattaisi kokeilla. Tilanteenne nakertaa sinun itsetuntoasi naisena.
Ole itse mies ja olen ollut vastaavassa tilanteessa. Miksi niistä asioista on niin vaikea
puhua kumppanille?
Joulu lähestyy nyt todella nopeesti hyvää joulua sinulle🙂🌻

Käyttäjä Käpynä kirjoittanut 18.12.2006 klo 09:04

Hyvä Miiwi,
Olin yli 20 vuotta naimisissa miehen kanssa,joka vinkui alinomaa seksiä, päivittäin, monta kertaa päivässä. Välillä olin jo ihan epätoivoinen ja antauduin lukemattomia kertoja vastoin omaa tahtoani.
Sitten tämä muuten kyllä rakastamani mies kuoli. Jäin yksin ja vannoin, että en IKINÄ enkä KOSKAAN enää mene naimisiin.

Sitten kävi kuitenkin niin, että tapasin uuden miehen ja menimme naimisiinkin. Nyt elän sitten juuri sinun tapaustasi vastaavassa tilanteessa. Meillä on ikäeroa kymmenkunta vuotta ja jotenkin annan anteeksi sen seksittömyyden sen takia. Mutta on se aika kamalaa. Mies vetoaa työstressiin ja siihen, että kun kaikki on niin turvallista ja tavallista, ettei sitä haluta.

Tiedän, että asiasta on todella vaikeaa puhua. Muutaman ensimmäisen varsinaisen tappelun jälkeen on eletty hiljaa ja varovasti. Mua rassaa, että mä joudun aina tekemään aloitteen seksiin. Haluaisin itsekin tuntea olevani haluttu.

En tiedä. Oletan, että asiasta kuitenkin pitäisi puhua, teidänkin. Siitäkin huolimatta, että asiasta voi tulla riita. Seksi on kuitenkin niin oleellinen asia. Voi käydä niinkin, että sitä hakee sitten jostain muualta?

Myötätuntoa täynnä
Käpynä

Käyttäjä Miiwi kirjoittanut 03.01.2007 klo 12:07

Heippa!

Kiitos kannustuksesta ja myötätunnosta. Olette tosiaan ihania ihmisiä. 🙂🌻 Pitkän aikaa meni ennekuin edes luin vastauksenne.
Otin neuvoistanne oppia ja juttelimme... Huutoa, itkua ja riitelyä kyseisestä keskustelusta syntyi, mutta sain ongittua esille sen ongelman.
Itseasiassa nyt jo hieman naurahdan asialle. 😋
Miehelleni on iskenyt itsetunnon romahdus. Hän on lihonnut, mutta ei mitenkään minua haittaavasti, hän on aina se komein mies minulle.
Eli tilanne yksinkertaisuudessaan tämä -hän ei jotenkin kehtaa harrastaa seksiä kanssani, koska häpeää itseään. Ja minä surkuttelen, ettei mieheni halua minua, koska minussa on jotain vikaa. Voi herranjumala sanon! Tämänkö takia tosiaan ollaan oltu onnettomia pitemmän aikaa.
Sen jälkeen olemme olleet iloisempia ja pari kertaa seksikin on maistunut..askel kerrallaan.. 😀
Nyt tajuan kuinka lyhyt elämä on ja varsinkin jos sen tuhlaa tälläiseen hölmöilyyn vain siksi ettei puhuta tai pelätään riitoja. Neuvoista viisaampana kiitän kauniisti. 🙂🌻

Käyttäjä roosi kirjoittanut 04.01.2007 klo 15:10

Hienoa kuulla, että jumiutuneet tilanteet voivat myös aueta! Lisävinkkinä juttelun lisäksi: Sexpon nettisivuilla on aika hyviä vinkkejä siitä, miten tuoda luottamus takaisin seksisuhteeseen, mm. aika hauskoja "hyväilykouluja", joita seuraten asiaa voi lähestyä uudesta näkökulmasta, toisen epävarmuutta lempeästi purkaen.

Käyttäjä yrmy kirjoittanut 05.01.2007 klo 15:00

roosi kirjoitti 04.01.2007 klo 15:10:

Hienoa kuulla, että jumiutuneet tilanteet voivat myös aueta! ---

Samaa mieltä. Toivottavasti asiat selkiytyvät.

Yrmy