Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Hei, miehen kanssa pitäisi keskustella ja vakavasti, mutta miten saan hänet siihen tilaan????? Mä en jaksa enään tätä joka viikonloppuista viinan juomista ja seksinettii, jota hän tekee keskellä kirkasta päivääkin ja kun kerran yllätin niin pirun kiukkuiseksi tuli, että mitä sä aina käyt kyttäämässä vastasi mies kun sanoin, etten tykkää…
Masennus
1Täällä on varmasti pohdittu masennusta paljon, mutta kaikki tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia, joten kirjoitan omasta tilanteestani. Tyttöystäväni sairastaa masennusta ja hoitakin päiviä sitten tapahtui romahdus. Hän oli kertonut minulle, että oli menneisyydessä sairastunut masennukseen ja saanut lääkkeitä ja käynyt terapiassa. Nyt romahduksen tapahduttua hän työntää minut pois luotaan, koska…
Lopussa
1Heippa.. Minua ahdistaa ihan hirveästi nyt. Mieheni on alkoholisti ja ollut useampaan otteeseen hoidossa, mutta ei vaan apua tunnu haluavan/saavan. Sanotaan että hyvä jos itse hakeutuu hoitoon, mutta kauanko toisen pitää jaksaa. Minä olen se joka meillä hoitaa yleensä kaiken, mies tuo rahan, niinhän sen kai pitää mennä. Itsellenikin maistui…
Mä kirjotan nyt ekaa kertaa kun en oo aiemmin kehdannu koskaan niitä sit lähettää mitä oon kirjottanu. Nyt kahden siiderin jälkeen on ehkä rohkeutta lähettää. Tuntuu vaan niin pahalta ja silti mitättömältä, koska monet on niin paljon pahemmissa tilanteissa. En tiedä… haluaisin vaan et joku kertois mitä tehdä ja miten…
Nyt tuntuu etten enää jaksa. Tuntuu että olen kokenut yhdeksi ihmiseksi aivan liikaa. Olen halunnut mieheni kanssa lasta jo pitkään, nyt keväällä me saimme positiivisen tuloksen ja onnellinen odotus alkoi. Olin aiemmin keväällä käynyt tutkituttamassa itseäni outojen kurkkukipujen takia. Sieltä tulikin sitten muutaman viikon päästä tieto että epäilynä on syöpä.…
Olimme 30-vuotta aviossa mieheni kanssa, saimme kolme lasta aikoinaan ja nyt on kaksi lasten lasta, joista olen Jumalalle kiitollinen. Mieheni täytti pari vuotta sitten 50 v ja siitä kaikki alkoi. Tuli baarireissuja ja kun tuli sieltä kotiin niin nimitteli mitä ikävämmillä nimillä, ja minä hullu uskoin häntä ja masennuin. menin…
Takana = yli 30 vuotta kestänyt avioliitto. Koko liiton aikana mies ollut tuppisuu metsäläinen joka ei edes ymmärrä peseytyä. Menee kirkkaasti parikin viikkoa, ettei käy suihkussa jos en sano siitä. Sitten menee.Riidan kanssa. Meillä ei ole mitään yhteistä. Tiedä, onko koskaan ollutkaan. Ns avioelämää ei ole ollut yli 15 vuoteen…
Tarina on melko sekava, mutta koitan laitaa sen tähän jotenkin sanoiksi pukemalla.. Kaikki alkoi jo vuosia sitten tekstitv chatistä on tuohon aikaan sinkku ja halusin kokeilla miltä tuntuu viestittää oudoille ihmisille. No pari tytöä vastasi ilmoitukseen ja mä itse vastailin pariin itse huomaamaani ilmoitukseen, ilman sen kummempaa tarkoitusperää. Vaikka saatoin…
Minulla oli myös erotessani pakonomainen tarve pitää yhteyttä exääni, itselläni oli niin pahaolla etten kertakaikkiaan pystynyt olemaan soittamatta. Jos soitot helpottavat oloasi edes hetkeksi ehkä niillä on paikkansa, kurjaan oloon ei kuitenkaan auta kuin aika. Joskus päivä kerrallaan eläminenkin on liian pitkä, silloin on yritettävä vain selvitä hetkestä kerrallaan. Itselleni…
Joskus on vaikeaa ymmärtää, mikä aiheuttaa minkäkin – on todettu etenevä, orgaaninen aivotauti 1999 – oireet: aikakäsitys huono, hahmotushäiriöitä, hitautta, vaikeaa hahmottaa suuntia syvyyksiä. MMSE tuolloin 26/30. Mielialamuutoksia nykyään aika tiuhaan. Hippocampus todettu terveeksi. Lateraaliventrikkeli vas laajentunut. Tähän ei ole lääkitystä, on todettu että vasemmassa frontaalilohkossa soluja kuolee ”liian nopsaan”.…