voiko vanhat tunteet herätä?

voiko vanhat tunteet herätä?

Käyttäjä hyrrä aloittanut aikaan 10.08.2007 klo 12:30 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä hyrrä kirjoittanut 10.08.2007 klo 12:30

Hei!
Lyhyt ja ytimekäs kysymys: voiko vanhat tunteet vielä herättää??mieheni sanoo, että on ehkä menettänyt omansa. Mutta eihän ole olemassa rakkautta ensi silmäyksellä, itse en ainakaan usko siihen, vaan eikö se ole niin, että toista opitaan rakastamaan? Ja aina voi opetella uudestaan. Kokemuksia?

Käyttäjä Uupunut kameli kirjoittanut 12.08.2007 klo 17:37

Tiedän useammankin pariskunnan, jotka ovat elvyttäneet parisuhteensa, kun lapset ovat lentäneet pesästä. He ovat oleet kuin vastarakastuneita.

Toisaalta tiedän myös samassa vaiheessa monta eronnutta...

Mielestäni parisuhde ja rakkaus on pitkälle "tahdon"-asia. Jos ei omin voimin tunteet herää, löytyy monenlaisia parisuhteen elvyttämiskursseja, joista olen kuullut hyvää.

On hyvä myös muistaa, että masennus kuihduttaa kyvyn tunteisiin. Silloin ei kykenen myöskään rakastamaan. Kun masennus saadaan hoitoon, kyky tunteisiinkin palautuu hiljalleen.🙂🌻

Käyttäjä pajukukka kirjoittanut 13.08.2007 klo 13:59

🙂🌻 Voi ja voi niin olen kokenut. Tosin kyky pidättää tunteensa onnmyös kehittynyt näin kun ajattelen ensirakkauttani. Tunne on muuttumaton mutta en toimisi niin kuin silloin toimin.
Omalla kohdallani en lähde uusumaan suhdetta exääni.😝