Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
vaikuttaa pitkällä aikavälillä lapsiin? Avioliittoa se on natisuttanut jo perustuksia myöten. Olen siis ollut jo vuoden enemmän tai vähemmän alamaissa, välillä kävin jo niin pohjalla, että olin itsetuhoinen, sitten taas noustiin vähän. Olen ollut avoin lapsille siinä suhteessa, että olen väsynyt ja miten se vaikuttaa minun käyttäytymiseeni. Yritän olla siirtämättä…
Niin paljon on sanattomia ajatuksia parisängyssä… Nainen kääntää selkänsä ja käpertyy sikiöasentoon – ”voi, kun hän ottaisi minut kainaloon ja pitelisi minua”. Mies myöskin kääntää selkänsä ja kiskoo hieman peittoa – ”silittäisipä hän olkapäätäni”. Nainen hakee nukkuma-asentoa – ”tajuaakohan hän, että olenkin hereillä?”. Mies menee takaisin selälleen ja köhähtää pettyneen…
Hei. Painiskelen tässä ties millaisten ajatusten kanssa. Olen jotenkin hukassa kaiken kanssa. Mitkä syyt voivat johtaa eroon? Miten sellaisesta selviää?
Kotini pääsee aina välillä ihan toivottomaan kuntoon😝. Sitten on lähes mahdotonta saada käännettä parempaan. Usein se käänne on tulee vasta, kun on vieraita tulossa. Nyt ei ole tiedossa ketään kävijöitä, joten mistä kiskoisin motivaation selvitellä tätä sotkua😑❓, mietin itsekseni. Kun sanon kotini olevan sotkuinen, tarkoitan todella sitä. Perussotkumme on jo…
Hei, onko kenelläkään kokemusta siitä, että parisuhteessa on ollut väkivaltaa (lievää), mutta suhde ei ole päättynyt eroon vaan on onnistuttu lopettamaan väkivaltaiset riidat ja suhde on vielä toiminut sen jälkeen? Miten käsitellä asioita ja päästä eteenpäin ja unohtaa?
Olen seurustellut nyt noin puoli vuotta ja rakastan kumppaniani yli kaiken. Olemme suunnitelleet jo yhteistä tulevaisuutta jne. Olen kuitenkin nyt huomannut katsovani muita ihmisiä ja olen alkanut pohtia, millaista suhde olisi toisen ihmisen kanssa, tai millaista olisi edes yrittää iskeä toista ihmistä. Muutin muutama kuukausi sitten toiselle paikkakunnalle opiskelupaikan takia,…
Minua jostain syystä ällöttää aivan kamalasti ajatella poikaystävän entisiä. Kummallakaan meillä ei ole tauteja mutta ällöttää kuitenkin ajatella jos saan kuitenkin jonkun ns, sanotun bakteerin poikaystävästäni joka hänen exällänsä on ollut. Voiko miehestä tarttua vielä jotain muita bakteereja vai peseytyykö pois. Olen seonnut tähän nyt aivan totaalisesti koska mieheni on…
Hei Olen ihan uusi täällä ja ajattelin tulla kokeilemaan, auttaisiko tällainen avautuminen yhtään… Erosin lähes 7 vuotta kestäneestä suhteesta juuri. Yhdessä ehdittiin asua hieman yli 2 vuotta. Jouluksi muutettiin omaan kotiin poikani kanssa. Eropäätös tehtiin noin vuoden soutamisen ja huopaamisen jälkeen, eli mikään pikainen päätös se ei ollut. Koko viime…
En ole ennen tänne kirjoittanut mutta nyt on pakko purkaa ajatuksia sekavaa tekstiä tulossa kun sekava on tilannekkin:-( en edes tiedä mistä alottais… olin avoliitossa miehen kaa joka ei liiemmin puhu mistään (”henkevistä”), meillä on kaks pientä lasta… ollut aika rankkaa viimeset reilu pari vuotta! mies teki kahta työtä (sen…
En ole pitkiin aikoihin kirjoittanut tänne, ehkä olisi hyvä että aloittaisin taas. Tuntuu että pää räjähtää joskus yksin kun mietin näitä asioita. Mieheni ja minä menimme kihloihin 2007 heinäkuussa. Olemme olleet siis jo tovin yhdessä. Parisuhteessamme ei ole väkivaltaa tai alkoholiongelmaa kuten usein näkee tällä pasltalla. Eikä ole mitään pettämisiä.…