Ollakko vai eikö olla…

Ollakko vai eikö olla...

Käyttäjä turhautunut ja pettynyt aloittanut aikaan 04.05.2010 klo 11:35 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä turhautunut ja pettynyt kirjoittanut 04.05.2010 klo 11:35

Olen nyt vuoden ollut parisuhteessa ja ei kyllä voi sanoa että se mitään helppoa olisi ollut. Miehelläni on ollut ”kova” elämä. Alkoholia, itsemurha yritys, lapsen huoltajuus kiistaa ym. Näistä hän on kuitenkin selvinnyt ja alkoholia hän käyttää ihan kohtuudella, mutta hän ei osaa puhua asioista. Minulla itselläni on ollut nyt vaikeaa aikaa, kiirettä, liikaa töitä ja stressiä ja koen että hän ei osaa/halua ymmärtää miltä minusta tuntuu. Seksielämä meidän parisuhteessa tuo myös omat ongelmansa. Hän kyllä pussailee, halailee ja osoittaa kiintymystään minuun, mutta sitten kun pitäisi oikeasti ryhtyä rakastelemaan, hän menee jotenkin lukkoon. Ei koskettele, minä teen kaiken ja jään itse paitsi kaikesta siitä mitä haluaisin. Asiasta on kyllä puhuttu, mutta ei hän osaa sanoa mikä siinä on. Olen kuulemma hänelle tärkeä ja rakas jne. Kysyin että jos häntä ei seksi asiat vain kiinnosta minun kanssani, mutta ei se kuulemma niinkään ole… Nyt on ruvennut sitten tuntumaan, että haluanko elää suhteessa, jossa seksiä pitää kerjätä ja sittenkään ei saa. En haluaisi ihan selibaatissakaan olla, koska vielä olen nuori ja haluja minulta löytyy kyllä. Mitä teen…

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 07.05.2010 klo 14:26

Heippa
Onhan tuossa sulla paljon ongelmia josta aiheutuu sulle mielipahaa.
Mutta nyt pitäisi kyllä puhua asioista ja sopia pelisäännöistä.
Sillä väitän että kaksi ihmistä pystyy elämään onnellisena mutta se vaatii kummaltakin halua ja tahtoa toisen arvostamista ja kunnioittamista.
Oletkos miehellesi sanonut suoraan miltä sinusta tuntuu???
Seksi asioissa monesti menee silleen että toinen haluaa enempi ja toinen vähempi
pitäs vaan löytää sellainen kultainen keskitie ja kyllä seksi kuuluu
onnelliseen parisuhteeseen eikä sitä mielestäni tulisi pyytää ja anella
eikä selipaatissa ole kiva olla.
mut yritä asiasta keskustella sillä jos se ei keskustelemalla parane niin
sit se ei yleensä parane.
Kirjoita miten olet jaksanut??
Kaunista kevättä sulle

Käyttäjä kengu kirjoittanut 07.05.2010 klo 15:35

No ei kannata kaikkeen alistua.
Kunnioitus,arvostus,välittäminen ja seksi kuuluvat suhteeseen.
Pelisäännöt tarvitsee olla molemmilla samat.Asioista kannattaa nostaa kissa pöydälle ja yrittä rakentavasti puhua,kuunnella ja olla syyttämäti toista.Kannattaa puheissaan puhua miltä itsestä tuntuu,niin hyvässä kuin pahassakin.Toiveistaan ja odotuksistaan toki kannattaa puhua.Toivottavasti löydätte yhteisen sävelen,josta rakentaa parempaa ja pysyvää.Jaksamisia!

Käyttäjä turhautunut ja pettynyt kirjoittanut 08.05.2010 klo 13:27

Olen yrittänyt niin tuhansia ja taas tuhansia kertoja puhua ja sanoa suoraan miltä minusta tuntuu, mutta ei se siltikään auta. Mies mielellään vetää sitten siitä narusta, että hänellä on raskasta tai raskaampaa kuin minulla... En kyllä aio ryhtyä hänen terapeutikseen. Hän ei luultavasti osaa puhua asioista, vaan on helppo olla hiljaa, josta kyllä vaan seuraa se, että minä turhaudun ja lopetan yrittämisen. Seksiä en enää edes taida itsekään haluta miehen kanssa, on niin monesti saanut kynsille, että olen lopettanut yrittämisen. Kyllä tässä vahvasti ero ajatukset mielessä on, mutta toisaalta taas se yksinäisyys pelottaa 😞, mutta onhan minulla lapset jotka tuovat iloa elämään.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 09.05.2010 klo 19:46

Heippa
Niin itse asiassa se puhumattomuus on niin ihmeellistä että minä en oikein tajua että mistä se johtuu, sillä olen huomannut miten yksinkertaisilla asioilla ratkaistas
ongelmat eli puhumisella.
mut jos miehesi on tyypillinen suomalainen ei puhu???
Mutta Siihen kyllä pitää nyt puuttua ja puhua kaikista asioista suoraan
parisuhteessa kummankin pitää kunnioittaa toisen toiveita haluja.
Onnellisessa parisuhteessa pitää pystyä puhumaan avoimesti omista ajatuksista, tunteista,
mistä on onnellinen mistä on surullinen jne
Kannattaa miettiä jos vuoden seurustelun jälkeen on noin puhumatonta, seksitöntä jne
niin mitä se on 5- 10 vuoden kuluttua.
Laitappa omassa mielessä plussat ja miinukset ja katso kumpia tulee enempi???
jos ei pysty puhumaan niin kirjoitappa kirje miehellesi ja kerro ajatuksistasi, tunteistasi
mitä pitäs korjata jne ja sano että vastaa kirjeeseen ja kysymyksiin.
Onko kirjeen kirjoittaminen hölmö ajatus????
sillä se toimii yllättävän huvin tiedän sen.
Kirjoita miten olet jaksanut niin vastaan sulle???
Kaunista kevättä sulle