Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
On paha olla. Olen ollut mieheni kanssa 16v, meillä on 4 lasta, vanhin 10v. Takana on molempien masennusta; ensin mieheni ja sittemmin minun. Tammikuussa sain tietää että miehelläni on suhde työpaikallaan toisen naisen kanssa, ja se on kai saanut alkunsa jo syksyllä. Samassa syssyssä hän kertoi saaneensa minussa tietyistä jutuista…
Olen todella huolissani ystävästäni. Hänen äitinsä kohtelee häntä huonosti, haukkuu ja polkee maahan. Hän haukkuu ystäväni koulumenestystä, sanoo, ettei tällä ole mitään mahdollisuuksia päästä koskaan minnekään opiskelemaan tai töihin, haukkuu hänen ulkonäköään ja pakottaa tämän tekemään kaikki kotityöt, ja silti valittaa, että ystäväni on laiska ja itsekäs. Hän on asettanut…
Minulle selvisi kaksi päivää sitten, että vaimoni on pettänyt minua. Oli tutustunut etätöitä tehdessään netissä neljä vuotta nuorempaan ruotsalaiseen tyyppiin. Chattaillyt kuulemma tyypin kanssa ensin työasioissa ja töiden päättyä sitten paremmalla ajalla ja syvällisemmin. Vuoden alussa oli vaimolla sitten ollut työmatka Helsinkiin, jossa piti olla pari yötä hotellissa. Nämä kaksi…
Nyt alkaa olemaan mitta täysi…Mies psykiatrisella osastolla,minuun purkaa vaan kaiken paskan,siskolleni soittelee,siskoni käy häntä tapaamassa,minua ei juurikaan halua nähdä,on menossa auttamaan siskoani muuttossa,mutta ei tule pieneen mieleenkään,että minäkin voisin ottaa pienen hetken omaa aikaa,kun hoidan kotona pientä diabetes-potilasta (2-v)… Mieheni sekä siskoni ovat molemmat diagnosoitu masentuneiksi,ymmärrän että heistä on tukea…
hei kaikki! kerron tässä ongelmastani, joka koskee 3 vuotta kestänyttä suhdettani. Asumme siis erillään,minä omistusasunnossa ja mies vuokralla. Miehellä on lapsi ja minulla ei. Suhteemme on ollut erittäin ongelmallinen koko 3 vuotta, alussa oli rakkauden huumaa tietenkin, mutta pian puoleltani astui mukaan ärsytys miehen lapsesta. Mies ei ensin ymmärtänyt ollenkaan…
vaikuttaa pitkällä aikavälillä lapsiin? Avioliittoa se on natisuttanut jo perustuksia myöten. Olen siis ollut jo vuoden enemmän tai vähemmän alamaissa, välillä kävin jo niin pohjalla, että olin itsetuhoinen, sitten taas noustiin vähän. Olen ollut avoin lapsille siinä suhteessa, että olen väsynyt ja miten se vaikuttaa minun käyttäytymiseeni. Yritän olla siirtämättä…
Niin paljon on sanattomia ajatuksia parisängyssä… Nainen kääntää selkänsä ja käpertyy sikiöasentoon – ”voi, kun hän ottaisi minut kainaloon ja pitelisi minua”. Mies myöskin kääntää selkänsä ja kiskoo hieman peittoa – ”silittäisipä hän olkapäätäni”. Nainen hakee nukkuma-asentoa – ”tajuaakohan hän, että olenkin hereillä?”. Mies menee takaisin selälleen ja köhähtää pettyneen…
Hei. Painiskelen tässä ties millaisten ajatusten kanssa. Olen jotenkin hukassa kaiken kanssa. Mitkä syyt voivat johtaa eroon? Miten sellaisesta selviää?
Kotini pääsee aina välillä ihan toivottomaan kuntoon😝. Sitten on lähes mahdotonta saada käännettä parempaan. Usein se käänne on tulee vasta, kun on vieraita tulossa. Nyt ei ole tiedossa ketään kävijöitä, joten mistä kiskoisin motivaation selvitellä tätä sotkua😑❓, mietin itsekseni. Kun sanon kotini olevan sotkuinen, tarkoitan todella sitä. Perussotkumme on jo…
Hei, onko kenelläkään kokemusta siitä, että parisuhteessa on ollut väkivaltaa (lievää), mutta suhde ei ole päättynyt eroon vaan on onnistuttu lopettamaan väkivaltaiset riidat ja suhde on vielä toiminut sen jälkeen? Miten käsitellä asioita ja päästä eteenpäin ja unohtaa?