Kaksi kotia ja avioliitto

Kaksi kotia ja avioliitto

Käyttäjä Herttie aloittanut aikaan 29.05.2010 klo 19:45 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Herttie kirjoittanut 29.05.2010 klo 19:45

Kaksi kotia tuo paljon ongelmia parisuhteeseen. Olisi niin paljon helpompaa, jos meillä olisi vain yksi talous. Mutta kun se ei ole tällä hetkellä mahdollista.☹️

Miehelläni sekä minulla on kummallakin omat kiinteistöt. Pääasiassa asumme kuitenkin mieheni talossa ja minun taloni on vain ”kakkosasunto” jossa ollaan silloin tällöin. Asioista on koitettu puhua ja ratkaisu voisi olla se, että toinen tai molemmat myytäisi ja ostettaisi yksi yhteinen kiinteistö. Mutta ongelmaksi muodostuu se, että kumpikin kiinteistö on kesken eikä kumpaakaan oikein kannata vielä myydä vaan pitäisi ensin rakentaa valmiiksi. Valmiiksi saamiseen menee kuitenkin kummassakin vielä vuosia, joten tämän ongelman kanssa olisi nyt vain jaksettava elää. Ja minä kun en enää oikein jaksaisi tämän ongelman kanssa elää…

Toisaalta minä en voi kuvitella asuvani loppuelämääni mieheni talossa, koska talo sijaitsee asuinalueella ja naapureita joka puolella. Oma kiinteistöni taas on maalla ja tilaa on useampi hehtaari, mutta sielläkin on paikat vielä niin kesken ja talo taas aika pieni, niin vaikea meidän olisi sielläkään asua.

Haluaisin olla enemmän omassa kodissani, koska en viihdy mieheni talossa, en tiedä mitä voisin tehdä, jotta tuntisin paikan enemmän kodikseni. Olen yrittänyt sisustaa, maalata seiniä ym. mutta paikka ei vain tunnu kodilta. Koen että kaikki minun jutut on siellä omassa kodissani ja mieheni jutut taas hänen kodissa. Olen vähän kuin asuntolassa/kylässä mieheni talossa tai siltä siis tuntuu.

Minkäänlaista kultaista keskitietä emme ole tähän asiaan löytäneet, emmekä varmaan löydäkään. Minua tämä asia haittaa enemmän kuin miestäni, hänelle tämä asia on ihan ok, asummehan periaatteessa koko ajan hänen talossa. Vaikka minä olen edelleen kirjoilla omassa asunnossani, mutta lähes aina olen yöt kuitenkin hänen talossa.

Minulla olisi kuitenkin niin paljon tekemistä omassa kodissani, mutta aina jos haluan lähteä tekemään minun juttuja niin minun tulee ajaa puolen tunnin matkaa omaan kotiini. Keväästä syksyyn haluaisin viettää maalla ja talvet on minulle ihan ok olla mieheni talossa, koska silloin en viihdy muutenkaan ulkona. Mutta tiedän jos ”muutan” enemmän omaan kotiini, niin meidän suhde tulee rakoilemaan todella pahasti. Varsinkin minä tulisin kärsimään yksinäisyydestä.☹️

Tuntuu, että tässä on vuosien mittainen umpikuja edessä.🤔

Käyttäjä helemi kirjoittanut 30.05.2010 klo 20:59

Miksi suhde alkaisi rakoilemaan, jos sinä olisit enemmän omassa kodissasi?

Käyttäjä Herttie kirjoittanut 03.06.2010 klo 18:39

Koska molemmat teemme myös hyvin pitkiä työpäiviä, mikä tarkoittaa sitä että silloin meillä ei olisi enää edes sitä vähää aikaa viettää yhdessä mitä nyt vietämme. Jos olisin enemmän omassa kodissani.

Arki-illat ovat kuitenkin niin lyhyet, että käytännössä ehkä näkisimme vain silloin tällöin. Varsinkin kun mieheni on yrittäjä ja hänelle on myös monesti iltaisin vielä hoidettava firman asioita, joita ei taas minun kotoa käsin voi hoitaa.