Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Äitini on yli 65-vuotias ja itsekin olen aikuinen. Äidillä on mahdollisia sydänoireita. Aiemmin hän on kysynyt minulta, pitäisikö lähteä päivystykseen? Minusta tuntuu hirveältä nämä kyselyt. Miksi minun pitäisi ottaa vastuu siitä, hakeutuuko hän hoitoon vai ei? Nyttemmin kyselyt ovat loppuneet. Oireet tosin pahentuneet. Tämän vuoden puolella jo pari kertaa aiemmin…
Olemme tunteneet mieheni kanssa noin seitsemän vuotta. Tutustuimme työpaikalla ja juttelimme päivittäin. mieheni oli silloin vielä kihloissa toisen kanssa. Parin vuoden tutustumisen aikana lähennyimme ja odotimme valtavasti tapaamista ja etenkin keskusteluamme. Mieheni erosi entisestään. Eron syynä oli entisen uskottomuus, eli en minä. Aloimme seurustella. Rakastuimme. javascript:void(0); Olemme olleet kihloissa nyt…
Olen 21-vuotias nainen. Ensimmäinen seurustelusuhteeni kesti lähes kolme vuotta. Asuimme yhdessä mieheni kanssa, kunnes selvisi että mies on pettäny minua koko suhteemme ajan. Hän oli aikaisemmin jäänyt kiinni eräästä hieman isommasta valheesta, jonka annoin anteeksi. Mutta tämä oli jo liikaa, jätin kyseisen miehen heti kun sain tietää uskottomuudesta. Olin aivan…
Kerrompas oman tarinani ja toivoisin, että kertoisitte asiallisesti mielipiteenne. Aloimme seurustella v. 2003, kun olin juuri täyttänyt 17 vuotta. Pian jo huomasin, että mies (tai no poika, joka on minua vuoden vanhempi) suuttui todella herkästi ja oli hyvin hyökkäävä, mustavalkoinen ja puolustautuva suuttuessaan. No, pidin hänestä kuitenkin paljon ja hain…
Hei! Tässä syödään lasten kanssa tacoja, tortilloja ja nakkeja. Lapset juovat limskaa ja minä kivennäisvettä. Alkoholi ei maistu. En ole ollut paras mahdollinen äiti. Mikä on mun elämäni tärkein rooli olla lapsilleni äiti. Lapseni ovat tottuneet mun ihmeellisiin työaikoihin. Milloin olen yössä töissä ja nukun päivällä. He ovat voineet luottaa…
Hei, voisitteko kertoa, miten olette selvinneet alkoholistiperheessä vietetyn lapsuuden aiheuttammista traumoista? Tarkoitan nyt lähinnä sellaisia keinoja, miten olette saaneet itsenne eheytetyksi? Käyttäytymiseni parisuhteessa on todella ongelmallista, suhde on aikamoinen vuoristorata. Rakastan miestäni paljon, ja meillä on myös ihanaa yhdessä. Mutta nyt hän kertoi, ettei enää jaksa… Olen kuvitellut että selviäisin…
Minusta tuntuu, että tukehdun. Minun pitäisi olla onnellinen, ja olenkin suurimman osan ajasta. Kun tuleva puolisoni katsoo minua rakastaen ja koskee minua hellästi. Olen ikionnellinen kun hän on rakastava isä pojalleni jonka oma isä ei ole osa poikani arkea. Ensi kesänä on häämme, ja menen naimisiin väärän miehen kanssa silti…
Kuten otsikko kertoo niin olen ihan lopussa lasteni kanssa. En tiedä enää miten jatkaisin eteenpäin. Esimurrosikäinen lapsi aiheuttaa ongelmia, koulussa ei oikein tahdo sujua ja kotona tulee sisarusten kanssa riitaa. Huutoa ja tappelua, nahistelua ja fyysistä väkivaltaa. Itse reagoin samalla tavalla takaisin. Huudan, haukun ja olen käynyt käsiksi. Haluaisin kovasti…
Olen seurustellut muutaman vuoden itseäni huomattavasti nuoremman miehen kanssa. Hänen edellinen liittonsa päättyi rajuihin ristiriitoihin ja väkivaltaiseen käyttäytymiseen. Tavatessamme kuvittelin kaiken johtuneen edellisestä naisesta, joka oli uskoton. Miehen vanhemmat kertoivat minulle poikansa olevan äkkipikainen. Sellainen isä, millainen poika -sanonta tuli minulle selväksi, kun miehen kaksi aiemmista suhteista syntynyttä poikaa joutuivat…
Minkälainen kuuluisi hyvän ja tasapainoisen suhteen olla? Tätä kysymystä kysyn usein itseltäni. Varsinkin taas nyt, kun tunnen oloni hyvin yksinäiseksi ja hylätyksi. Aikaisempi suhteeni päättyi muutama vuosi sitten ja onneksi päättyikin, koska olin suhteessa maanis-depressiivisen henkilön kanssa ja se oli liian rankkaa minulle. Nyt vain tuntuu, että se rankka suhde…