Miten päästä eroon miehestä,joka käyttää väkivaltaa…

Miten päästä eroon miehestä,joka käyttää väkivaltaa...

Käyttäjä Aleksandra2 aloittanut aikaan 02.02.2011 klo 18:59 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Aleksandra2 kirjoittanut 02.02.2011 klo 18:59

Olen kaikin keinoin päästä eroon hänestä,mutta aina vaan annan anteeksi..En kestä enään mustelmia,verisiä haavoja joka puolella..Mutta rakastan jollain tavalla häntä kuitenkin,vaikka tiedän että hän tekee väärin minua kohtaan..Auttakaa minua tajumaan,että tämä suhde tappaa minut viellä joku kerta.ellen lopeta sitä ajoissa,mutta mistä saa tukea?ei poliisistakaan ole hyötyä,olen koittanu kaikki keinot mitkä olen saanu mieleeni vain.. 😞

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 03.02.2011 klo 11:16

Rakastatko itseäsi? Mieti mitä SINÄ ansaitset - hellyyttä, hyvyyttä, rakkautta.... ehkä sitä kautta huomaat ettei se ehkä olekaan rakkautta vaan jotain muuta.

Miksei poliisista ole ollut apua? Jos sinulla on pahoinpitelyn jälkiä paliisin on velvollisuus puuttua asiaan.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 04.02.2011 klo 11:07

Lopeta se anteeksianto automaattina olo, menet lääkäriin joka kerta kun sinua pahoinpidellään.
Mikä mielikuva sinulla on rakkaudesta, millaista se on ja mitä siihen kuuluu?

Käyttäjä pipunen kirjoittanut 05.02.2011 klo 09:39

Tiedän kokemuksesta, että on todella vaikeaa lähteä pois... Itse elin vuosia suhteessa, jossa koin henkistä ja fyysistä väkivaltaa.
Viimeisin koitos tapahtui noin vuosi sitten... mies oli sairaanloisen mustasukkainen.
Aikaisemmin "mätkimiset" olivat aina ns. lieviä, vaikka niin ei saisi sanoakkaan koskaan. Koska kaikki pahoinpitely on vakavaa, mutta niin minä aina ajattelin. Kuitenkin, viimeinen kerta oli paha ja luulin kuolevani... mies piti minua pakosta laivan hytissä ja pahoinpiteli.. loppujen lopuksi pääsin pois ainoastaan sillä ehdolla, että jouduin harrastamaan hänen kanssaan seksiä pahan pahoinpitelyn jälkeen.
Silloin tajusin lähteä suhteesta ja olen erittäin helpottunut!! Olen miettinyt, miksen lähtenyt aikaisemmin..
Kannattaa kunnioittaa itseään!
Ja lähteä, ennen kuin on myöhäistä!

Käyttäjä helemi kirjoittanut 05.02.2011 klo 17:34

Niinpä, en minäkään ole muuta katunut kuin sitä, etten älynnyt aikaisemmin lähteä, vaikka nytkin aika oli oikea.
Sitä viimeistä iskua ei kannata jäädä odottamaan, sen jälkeen, usein soi vain kirkonkellot.

Käyttäjä ruunaa kirjoittanut 13.02.2011 klo 22:34

Hei Aleksandra2! Minulla on tuore kokemus asiasta ja juuri on suhde loppunut. Kesti vuoden päivät odottaa oikeudenkäyntiä. Voin kertoa sinulle mitä vain, ja kerro sinä tänne päin niin selvitetään sut ulos suhteesta. Mulla on edelleen myös tunteita tuohon ihmiseen, vaikka ei pitäisi olla. mulla on myös edelleen niin huono itsearvostus, että juuri ja juuri tajuan, että itsehän tässä pitää itsestä välittää ja valita elämään ihmisiä, jotka käyttäytyy sua kohtaan niin kuin haluat itseäsi kohdeltavan. Kirjoita paperille vaikka että kuinka haluat itseäsi kohdeltavan ja kuinka et ainakaan haluaisi itseäsi kohdeltavan. Saatat huomata, että mies kohtelee sua niin huonosti, että se ei vaan ole luettavissa enää rakkauteen. Suhde voi mennä niin solmuun, että parempi vaikka ensin muuttaa erilleen ja huokaista.

1. Ilmoita poliisille joka kerta kun hän on pahoinpidellyt. Voit myös ilmoittaa aiemmista tapahtuneista.

2. Jos sinulla on selviä jälkiä pahoinpitelystä, kannattaa ottaa kuva itsestä ja käydä lääkärilläkin. (minua uskottiin oikeudenkäynnissä vaikka en ollut käynyt lääkärillä ja vaikka en ollut saanut sen verisempiä vammoja)

3. Poliisin toimenpiteet johtaa sinut erilaisiin auttaviin tahoihin. Minun kokemus poliisista on todella hyvä, välittävä ja asiallinen. Lopulta toivon mukaan pääset oikeuteen ja saat korvauksia kaikesta kärsimästäsi. Mitä enemmän pystyt kuvaamaan tilanteita, tilannekohtaisesti korvauksia saat. Pään ja kaulan alueelle kohdistuneista pahoinpitelyistä saat isommat korvaukset.

4. Esim. mun mies sai viidestä pahoinpitelystä 1 vuoden ehdollista vankeutta, eli jos hän tekee rikoksen vuoden aikana, vankeus laitetaan käytäntöön. Lisäksi hän maksaa minulle 800 euroa (vain, mutta on se jotain kuitenkin) korvauksia. Esim. kun hän kerran läimäytti kädellään täysiä leukaani, ja leuka siirtyi paikoiltaan hetkeksi ja pari viikkoa tuntui oudolle. Tästä tapauksesta pelkästään sai 200 euroa korvauksia. ym ym ym.

5. PIDÄ HUOLI, ettet itse mene vihapäissäsi pahoinpitelemään miestäsi, koska sinäkin voit saada syytteen.

6. Koska olet alistunut miehellesi, on todella vaikeaa nousta siitä tasa-arvoiseen asemaan. Rajat pitää asettaa heti ekalla kerralla kun tavarat lentää tai mies koskee sinuun. Ehkä kaiken kokemasi jälkeen osaat seuraavassa suhteessa jättää miehen todella jo siitä ensimmäisestä iskusta. Kannattaa myös tarkkailla omaa olotilaansa, koska henkinen väkivalta on niin piilevää ja sitä on ollut yleensä jo ennen kuin fyysistä ilmenee.

7. Otat nyt ensin yhteyttä poliisiin ja jos oikeasti pelkäät, että miehesi voi tappaa sinut niin hanki tukiverkostoa, ystäviä, mobile on ainakin Jyväskylässä hyvä auttava taho, samankaltaisia on muuallakin.

Jos minua ei heti kuulu tänne juttelemaan, toivottavasti sait tästä jotain. Voin vakuuttaa, että kaikesta huolimatta on järkevintä että lähdet, niin järjettömälle kuin se tuntuukin. Minustakin tuntui. Rakastan välillä edelleen miestäni jääräpäisesti, mutta tajusin, että väkivaltaa en kestä, sitä, että joutuu tärisemään ja pelkäämään kuin hullu. Et jää yksin, meitä on täällä monia.

Sitten kannattaa mennä terveyskeskuslääkärille ja sanoa, että tarvitset psykologia. Psykologipalvelut on muutamat kerrat ilmaisia, joten kannattaa käyttää ne hyödyksi. Sinullakin saattaa olla jossain lapsuuden kokemuksissa sellaisia asioita, jotka tekee sinusta alistuvan. Esim mulla oli mun oma isä, joka alisti mua. Joten ei ihme, että sellaisia miehiäkin on ollut!

Haleja! KAikille muillekin, jotka on samassa tilanteessa!