Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Mies halusi erota minusta, kuulin asiasta maanantaina. Sen jälkeen en ole oikeastaan syönyt, nukkunut, ajatellut mitään muuta, tehnyt mitään muuta. Mies ei suostu tapaamaan. Olen aivan lopussa enkä näe tietä eteenpäin. Miten selvitä seuraavat päivät, viikot, kuukaudet, miten jatkaa eteenpäin? Tiedän ettei näin voi kauaa jatkua, teen jo fyysistä hallaa…
Kerronpa minäkin tänne oman tarinani. Olen eronnut yli 20 vuotta kestäneestä suhteesta noin vuosi sitten. Olin vasta lapsi, kun aloimme seurustella. Vuosien varrella exäni on pettänyt minua usein, aina olen antanut anteeksi, koska ydinperhe on minun kuvitelmissani ollut se ainoa oikea elämäntapa. Lapsuudenkodissani sain kärsiä jatkuvasta pelosta isäni alkoholismin takia.…
☹️Hyvin raskaan elämäntilanteen kuormittamana kirjoitan ja kyselen: onko meidänlaisiamme muitakin? Tukiverkostoa ei juuri ole. Meillä ei ole yhtään ystävä-/tuttavapariskuntaa. Minulla ei ole yhtään ystävää, ei myöskään puolisollani. Taloudellinen tilanteemme on kaoottinen, elämme köyhyysrajan alapuolella ja alamme olla äärimmäisen väsyneitä ja katkeria. Tuntuu, ettei kukaan auta. Toimeentulotukeen emme ole oikeutettuja, mutta…
Ahdistaa suunnattomasti miten olen antanut elämäni mennäkin tähän solmuun..miehen kanssa ei pystytä puhumaan oikein mistään asioista. Hän ei osaa keskustella vaan lukkiutuu itseensä. Minä kaipaisin puhumista kun puhumista olisi ja paljon. Vaikeita asioita mistä pitäisi keskustella mutta mistään ei tule mitään…kaiken kukkuraksi meille on tulossa vauva..pelottaa..toinen yhteinen ja perheemme kolmas.…
Tein noin kuukausi sitten rikosilmoituksen entisestä miehestäni joka oli väkivaltainen. En ole ennen joutunut rikosilmoitusta tekemään joten nyt on hieman epäselvää miten tuo koko homma etenee tästä eteenpäin ja minkälaisella aikataululla? Tiedän että mies on käynyt kuulusteluissa, mutta ei mitään tietoa mitä hän on sanonut, onko kiistänyt vai myöntänyt jne.…
kyllä Lyötyä lyödään taas… Olen siis kahden rinsessan iskä, joiden kanssa olen viikonloppuisin to-su välisen ajan, ja nyt eksä vaatii 350e/kk elatusmaksua. Sanoin hänelle että tuohan on ihan järjetön summa siihen nähden miten paljon olen lasten kanssa ja että jos tuon maksan niin minulla ei ole vara enää olla lasten…
Luin teidän viestejä läpi ja tuli ihan hölmö olo. Suurimmalla osalla teillä on oikeasti suhteissa väkivaltaa, pettämistä ja muita suoria syitä ongelmatilanteille.. Minulla tilanne on ihan eri.. Suht tuore suhde maailman ihanimman miehen kanssa. Hän huomioi mua, jumaloi. Tekee kaikkeensa meidän eteen, jopa vaikka häneen sattuisi. Hän tahtoo mun kans…
Juhannus
11Nyt varmaan ihmiset kyselevät toisiltaan, että miten teidän juhannuksenne meni? Minun ei mennyt hyvin ja nyt haluan jakaa näitä kokemuksia tänne teille ja mahdollisesti saada myös mielipiteitä asiaan. Minä ja lasten isä asumme erillämme, mutta vietimme juhannusta yhdessä lapsien (allle 5 v) kanssa. Onhan se kiva asia lapsille, että perhe…
Hei! Harkinta-aikaa mennyt jo 3,5 kk. Erilleen asuttu jo 2,5 kk. Meillä ei ole mitään puhevälejä. Tervehditään vaisusti, kun kaupungilla nähdään. Muhun sattuu hirveästi tämä jäätävä tilanne. Haluaisin olla välittämättä, mutten pysty. Mun ”päivärutiinit” ovat hukassa. Nukun hirveesti tai en ollenkaan. Olen syömättä tai ahmin mitä sattuu. Työkavereiden, ystävien ja…
Onko kellään kokemusta puolison kirkkaan viinan käytöstä ja siitä aiheutuvasta riidanhaluisuudesta ? Puoliso voi juoda olutta eikä muutosta juurikaan tapahdu, mutta kun juo kirkkaita niin alkaa riita. Tietenkin se on minun syy….Itse hän ei muutosta näe eikä sitä että kirkkaan käytöstä mitään haittaa olisi. Aina kun juo kirkkaita niin haluaa…