Milloin on hyvä esitellä lapsille isän uusi nainen

Milloin on hyvä esitellä lapsille isän uusi nainen

Käyttäjä rusinantte aloittanut aikaan 04.09.2011 klo 21:42 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä rusinantte kirjoittanut 04.09.2011 klo 21:42

Hei,

Mieheni jätti minut yllättäen puolisen vuotta sitten. Meillä on kolme alle kymmenen vuotiasta lasta, jotka asuvat minun luonani. Isä näkee lapsia joka toinen viikonloppu. Tuleva exäni alkoi seurustella toisen naisen kanssa jo pari kuukautta sitten, ainakin siis mitä minulle kerrottiin. Naisen mies on tuntenut kuitenkin jo pari vuotta.

Lapseni tietävät naisen isän harrasuksista, pitävät häntä isän kaverina. Nyt mieheni on ottanut lapsia mukaan paikkoihin, joissa nainenkin on. Eli siis vaivihkaa ovat ystävystyttäneet lapset naiseen.

Itse vastustan naiseen tutustuttamista. Minusta tämä on vain aivan liian aikaista. Lapset ovat joutuneet kokemaan isän poismuuttamisen ja muuton pois omasta kodistaan uuteen paikkaan. Sopeutuminen on ollut hidasta ja edelleen yksi lapsistani elättelee toivetta, että palaisimme mieheni kanssa yhteen. Pelkään niin hirveästi, miten lapset suhtautuvat kun saavat kuulla totuuden ”isän kaverista”. Heillä on muutenkin ollut niin vaikeaa.

En halua naisen olevan lasteni kanssa missään tekemisissä. Syy on se, että nainen kahden vuoden ajan pyytää mieheltäni palveluksia, pyytää hoitamaan eläimiä (vaikka varmasti olisi muitakin auttajia), soittelee miehelle usein jne. Ja samalla nainen tietää, että miehellä on pieniä lapsia (joista pienin on vuoden) ja perhe, joka tarvitsee miestä. Väkisinkin ajattelen, millainen moraali tällaisella naisella on? Miten hän luovii tiensä mieheni lisäksi myös lasten elämään. Ja voinko luottaa, että tällainen nainen ei jollain tapaa sekoita lasteni päätä, varsinkin kun he ovat muutenkin niin herkässä tilassa eron takia.

Lasten isä ei näe, että nainen on hivuttautunut hänen elämäänsä tietoisesti. Enhän minä voi varmasti sanoa, että näin onkaan, mutta jotenkin se vain vaikuttaa siltä. Sanoinkin miehelleni jo kaksi vuotta sitten, että varo tuota naista, hän saa mitä haluaa. Ja tässä sitten ollaan.

Kertokaa onko teillä kokemuksia uusista naisista tai uusista miehistä. Miten ja milloin heidät on esitelty ja miten lapset ovat siihen reagoineet. Miten itse olette? Minä ainakin olen täysin hajalla.

-Rusinantte-

Käyttäjä Mepa kirjoittanut 05.09.2011 klo 12:20

Moi,

Olen itse "uusi" nainen miesystäväni lapsille. Lapset ovat meillä joka toinen vkonloppu. Minusta kuulostaa ihan hyvältä että pikkuhiljaa tutustuttaa lapset uuteen naiseen. Pahinta mitä voit tehdä, on asettua poikkiteloin asian suhteen, siinä aiheutat vain ongelmia lapsillesi. Lasten ei kuulu kärsiä teidän välisistä ristiriidoista. Minulla on mennyt näitten "uusien" lasten kanssa hyvin, en ole missään vaiheessa yrittänyt olla heille äiti, pikemminkin hyvä ystävä (aikuinen tosin). Omat lapseni ovat jo aikuisia, eikä minulla ei ole mitään tarvetta tunkeutua miesystäväni lasten äidin reviirille. Olimme miesystäväni kanssa aluksi kavereita ja tutustuin lapsiin juuri pikkuhiljaa. Minun mielestäni he ottivat asian rauhallisesti (tämä tapahtui noin kolme vuotta sitten). Lasten äidillä tuntuu olevan ongelma minun suhteeni.....ilmeisesti hän luulee menettävänsä äidin statuksen. No meillä on tässä muutenkin olleet sukset ristikkäin, erinäisten tapahtumien vuoksi. Toivon todella että pystyisit ajattelemaan lasten parasta ja ettet olisi katkera, vaikka oletkin menettänyt miehesi ei niin reilulla pelillä. Voimia ja jaksamista sinulle.