suhde vanhempiin

suhde vanhempiin

Käyttäjä riitasointu aloittanut aikaan 31.08.2011 klo 12:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä riitasointu kirjoittanut 31.08.2011 klo 12:25

Ahdistava ihmis-suhde soppa vaivaa mieltäni ja on tuhota avioliittoni?
Meillä vaimoni kanssa oli erimielisyyksiä vanhempieni kanssa, jonka jälkeen isäni suuttui ja sanoi ettei vaimoni ole enää tervetullut taloon.
Olemme aikaisemmin olleet kaikki hyvissä väleissä ja asumme lähellä toisiamme.
Ongelmana on se että en haluisi katkaista kokonaan välejä vanhempiini ja haluaisin että he saisivat silti nähdä joskus lapsenlapsiaan? Vaimoni ei halua enää olla missään tekemisissä vanhemieni kanssa ei halua että muutkaan meidän perheestä ovat.
Minun vaikea hyväksyä asiaa vaikka haluan olla lojaali vaimolleni ja oma perheeni on tietysti tärkeämpi kuin kasvatus perheeni. Silti minä haluaisin että lapsilla olisi mummola, mutta tämä taitaa olla mahdoton yhtälö ja se ahdistaa minua kokoajan.
Olenko liian empaattinen? miten pääsen tämän yli? /%&)#/”#&

Käyttäjä Jasse kirjoittanut 31.08.2011 klo 14:05

hei,

Kriisi taitaa olla aika tuore; onko sen aiheuttanut yksittäinen asia vai onko kyseessä pidempikestoinen ja kasaantunut juttu?

Kypsähän ei kummankaan puolen asenne ole (ellei ole kyse rikollisesta tai tahallisesta loukkaavasta toiminnasta) ja sinun asemasi on todella hankala. Pura - avaa hieman tilannettta ja sen kehitystä - vaikka toki yksityiskohtiin ei tarvitse mennä.