onko fiksua viedä ekaluokkalainen lomalle etelään kouluaikana

onko fiksua viedä ekaluokkalainen lomalle etelään kouluaikana

Käyttäjä pata2 aloittanut aikaan 01.09.2011 klo 15:21 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pata2 kirjoittanut 01.09.2011 klo 15:21

Kumpi on mielestänne 7 v. lapsen edun kannalta tärkeämpi joko pyytää koulusta vapaata viikoksi etelänmatkaan vai olla muiden kanssa koulussa tuo viikko. Jos asiaa ajattelee esimjälkeenjäämistä läksyissä, kavereiden kateutta.
Ja yleensäkin minkä ikäisenä lapselle on yleensä tärkeää aloittaa etelänmatkailu?

Käyttäjä Nymphalis Antiopa kirjoittanut 01.09.2011 klo 19:02

Minä vein poikani etelän matkalle syyskuussa kun hän oli aloittanut ekaluokan. Se oli ensimmäinen etelänmatkamme ja nautimme siitä. Äitini ja siis pojan mummo oli kuollut alkukesällä ja halusin antaa hänelle ja itselleni jotain ihan muuta kuin surua jota oli ollut koko kesän. Poika ei jäänyt yhtään jälkeen muista vaan keskiarvo todistuksessa joulun alla oli jotakuinkin yhdeksän. Hän osasi lukea jo koulun aloittaessaan joten siinäkään ei tullut takapakkia. Joten ei tuo viikko asiaa mihinkään päin heitä.
Voithan sitten auttaa häntä saamaan kiinni tuon ajan mutta tuskin tarvitsee. Voi olla että loma vain piristää ja antaa uutta intoa.
Mutta mikä olen muita neuvomaan, kerron vain miten itse koen sen.