Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Löytyykö tältä palstalta vertaistukea masentuneen nuoren äidille? Vai osaako joku neuvoa sellaisen foorumin, jossa voisi keskustella samassa tilanteessa olevien tai olleiden kanssa?
Seurustelin aiemmin kahteen otteeseen sairaalloisen mustasukkasen miehen kanssa, nyt olen huomannut itsessäni samoja piirteitä joita en voinut hänessä sietää: kuten nykyisen avopuolisoni puhelimen tutkimista, epäilyjä joka asiassa, kaikki mitä se sanoo on valhetta, raivoon hänelle, olen ilkeä, loukkaan, satutan…lista loputon! Itseäni ahdistaa koko tilanne, ainakun alan syyttää häntä pettämisestä ni…
Juttua varmaan riittäisi, mutta yritän kirjoittaa lyhyesti ja selkeästi. Mitenköhän tälläiseen tilanteeseen pitäisi suhtautua, tällä hetkellä entinen tyttöystäväni jätti minut käytännössä sen takia, että on niin paha olla itsensä kanssa ja masennus vaivaa. Kyseessä on vielä kaiken lisäksi ex-vl. Käy psykolgilla ja on pääsemässä psykoterapiaan Tilanne suhteessamme muuttui pikkuhiljaa aivan…
Mulla on mahtunut pariin kuukauteen sellaisia asioita, joita en pysty käsitellä enää. En halunnut kirjoittaa suomi24, koska sieltä tulee aina niin huonoa palautetta, joten päätin kokeilla tätä kautta. Tähän alkuun sen verran, että olen 6-7 vuotta ollut masentunut aika ajoittain. On mahtunut niin paljon alamäkiä nuoruudesta tähän päivään saakka. Seksuaalista…
Hei! Tiedän, että tuo kuulostaa naurettavalta. Järjellä sen tajuan, mutta muuten joudun paniikkiin. Mulla on tänään 7-luokkalaisen poikani opettajan kanssa palaveri. Pelkään sitä. En pelkää itse palaveria vaan sitä, että opettaja on mies. Raiskaus laukaisi taas sen, että pelkään joutua kahden suljettuun tilaan miehen kanssa. Kunpa pystyisin rauhoittumaan ja keskittymään…
Olen aina ollut kunnianhimoinen ja määrätietoinen, mutta rennon hauska ilopilleri. Nyt kaikki on kadonnut. Tuore (3vuotta yhdessä) parisuhde, uusi koti vailla remonttia. Olemme asuneet yhteisessä kodissa kohta vuoden, enkä saa tehdä mitään ilman miehen lupaa, paitsi niitä ”normaaleja” naisten töitä, siivota, pyykätä, laittaa ruokaa tms. Jouduin juuri työttömäksi ja ajattelin…
Olen seurustellut nyt vajaan vuoden itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa, jolla on kaksi lasta. Olemme yrittäneet nyt n pari kuukautta ”leikkiä” uusperhettä. Mies on ollut aluksi aivan ihana ja huomioiva, mutta alkanut nykyään syyttää minua ihan kaikesta. Asioista joita hän olisi halunnut tehdä muttei saanut lupaa minulta. No, eipä…
Lähes 30 vuotta avioliittoa takana ja kolme aivan upeaa lasta. Toki näihin vuosiin sisältyy niitä hyviäkin aikoja, mutta nyt jo reilut 10 vuotta ovat olleet perhehelvettiä enemmän tai vähemmän..Siihen on kehittynyt käsittämätön kierre : ensin mies ryyppää monta päivää , huorittelee, syyttää että olen kylmä, halveksii, huutaa. Yötä päivää.Ei välitä…
Olen kohta 35-vuotias nainen. Olen kärsinyt syyllisyydestä vuosia, tein aiemmin abortin ja kadun sitä tänäkin päivänä. En ole löytänyt rinnalleni ihmistä, jonka kanssa uskaltaisin perheen perustaa. Viimeisin suhde kariutui miehen valehtelemiseen ja päättämättömyyteen haluaako olla kanssani vai muiden kanssa. Minä en sellaista katsele. Olen ajatellut, että muutaman vuoden sisällä jos…
Olen seurustellut vajaan vuoden ja elänyt elämäni onnellisinta aikaa. Nyt kuitenkin menneisyyden haamut ovat pilaamassa suhteen. Poikaystäväni halusi tietää menneisyydestäni kaiken ja kyseli jatkuvasti varsinkin edellisistä suhteista ym. En halunnut kertoa kaikkea ja kerroin valkoisia valheitakin, koska tapahtumat ovat menneitä ja ne eivät mielestäni ole niin merkityksellisiä nykyhetkessä. Tiesin että…