EN TAHDO ENÄÄ JAKSAA PITÄÄ AVIOLIITTOAMME KOOSSA

EN TAHDO ENÄÄ JAKSAA PITÄÄ AVIOLIITTOAMME KOOSSA

Käyttäjä kuunkuiskaaja aloittanut aikaan 13.02.2012 klo 08:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kuunkuiskaaja kirjoittanut 13.02.2012 klo 08:12

Onko oikein että,minä vaimona olen se joka antaa huomiota,joka kysyy miten työpäivä on mennyt,joka laittaa ruuan,siivoaa kodin,pesee pyykit,mies on niinkuin minua ei olisi olemassakaan,ainoat joille hän antaa huomiota on kaksi aikuista poikaansa 17v ja 22v onko se normaalia että näitä vielä isä pussailee,alan pikkuhiljaa kypsyä tässä olossani,kun minä kerron jotakin asioitani niin välillä hän ei vastaa lainkaan on kuin ei kuulisi,välillä naureskelee sillain ilkeesti,nyt joudun olemaan sairauspäivärahalla ja hän tietää että minulla on menoja ja laskuja teen tosi tiukkaa taloudellisesti niin ei voi edes kysyä miten pärjään,en tiedä kuuluuko miehen edes tällaisia kysyä,olen aina yrittänyt pärjätä menojeni kanssa,yrittänyt ostaa ruokaa koko perheelle,velkaantunut kun olen hakenut miehen hyväksyntää sillä että ostan ruokaa ym.siis nuo lapset eivät ole meidän yhteisiä,yli 10v tätä on jatkunut,nyt tuntuu että olen täysin turha ja arvoton kun hänen lapsensa on aikuisia,onko tällainen rakkautta,olenko tosi sokea,vastaisiko joku mitä mieltä on siitä kuuluuko avomiehen yhtään auttaa vaimoansa rahallisesti kun tällä on vaikeaa?

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 13.02.2012 klo 10:10

Hyvä ystävä ! Entäs jos ottaisit etäisyyttä vaikka viikon ajaksi. Onko sinulla mahdollisuutta lähteä vaikka peruutusmatkalle jonkun ystävän kanssa vai onko ajatus mahdoton? Olet ottanut ison askeleen kun olet kirjoittanut tänne.
Sanon sinulle, ystävä, että ei todellakaan kuulosta normaalilta tuo tilanteesi. Olet melkein kotiapulaisen asemassa ja käsittääkseni et saa arvostustakaan. Kuulostaa melkein narsistiselta tämä kumppanisi. Onko hän väkivaltainen?
Mikä pitää sinua yhdessä? Jos miehen lapset ovat aikuisia niin sinulla ei ole hoitovelvoitetta eikä olisi muutenkaan jos voit suhteessa huonosti. On monenlaisia vaihtoehtoja missä voit purkaa mieltäsi, tämän lisäksi esim. srk:n diakoniatyöntekijä, kriisikeskus, perheasiain neuvottelukeskus (srk) ja kirjoita tänne tuntojasi, älä jää missään nimessä yksin ja alistettavaksi. Olet enemmän arvoinen. Ja raha-asioiden suhteen sanoisin, että tottahan toki pyydät rahaa jos sitä tarvitset vai onko teillä tiukat rajat siitä kuka hoitaa mitäkin? Älä alistu ja älä emmi hakea apua. Voimia ☺️❤️

Käyttäjä - ihminen - kirjoittanut 13.02.2012 klo 11:11

Parit hoitavat raha-asioitaan eri tyyleillä. Minusta on itsestäänselvää, että jos koti on yhteinen, rahat ovat yhteisiä. Ei voi olla tilannetta, jossa toisella on talous kunnossa ja toinen kitkuttelee. MINUN mielestäni.

Tilanteesi kuulostaa kurjalta. Omassa erosotkussani olen tajunnut, että suhteen kantavia voimia on muiden muassa se, että mies saa naisen tuntemaan itsensä naiseksi ja toisinpäin. Tuntuu, että sinä olet täysin aliarvostettu itsestäänselvyys. Ansaitset parempaa, niinkuin me kaikki!

Et voi yksin pitää liittoanne koossa, siihen tarvitaan kaksi. Miehellesi voisi tehdä hyvää joutua tilanteeseen, missä hän on vaarassa menettää sinut. Se saattaa avata silmät.

Jaksamista 🙂👍

Käyttäjä helemi kirjoittanut 13.02.2012 klo 22:26

Periaatteessa, jokainen hoitaa raha-asiansa, mutta jos yhdessä ollaan, niin silloinhan voi soveltaa, varsinkin jos sinä pyörität arkea, vastavuoroisesti hän voisi avittaa sinua.
Mutta, jos sinusta tuntuu, että olet ulkopuolinen perheessä, niin voisin ottaa hieman vapaata, lähdet jonnekkin ja katsot, kaivataanko sinua, vai sinun tekemääsi.