Narsistista eroon

Narsistista eroon

Käyttäjä maria<3 aloittanut aikaan 27.01.2012 klo 09:39 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä maria<3 kirjoittanut 27.01.2012 klo 09:39

Moi

Kuinka päästä väkivaltaisesta narsistista eroon? Onko teillä mennyt montakin vuotta ennen kun ovat luovuttaneet?

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 27.01.2012 klo 14:48

Hei Maria!
Viestisi oli kovin lyhyt mutta vastaan siksi lyhyesti. Oletkos suunnitellut eroa jo kauankin ja kuinka kauan olette olleet yhdessä ja milloin huomasit puolisosi olevan narsistinen? Jos huomaat em. piirteitä ja olet vakuuttunut asiasta niin pitäisin kiirettä, lähde sopivassa tilanteessa, lue kirjallisuutta esim. Naimisissa narsistin kanssa tms., käy narsistien tukisivuilla netissä ja lue aiheesta. Suosittelen lähdön suunnittelemista etukäteen eikä narsistille ainakaan kannata mennä asiasta puhumaan, ei misään tapauksessa. Esim turvakoti on hyvä paikka minne mennä jos sinulla on lapsia. Tutustu aiheeseen ja tee sitten päätöksesi ja lähde sopivan tilaisuuden tullen. Voimia ja jaksamista ☺️❤️

Käyttäjä pietari123 kirjoittanut 27.01.2012 klo 18:05

Tilanteesta on toki paha sanoa yhden viestin perusteella oikein mitään. Narsistisuus taitaa nykyään olla aikamoinen muotisana, mutta tietenkin sellaisiakin ihmisiä on keskuudessamme paljon, jolta löytyy näitä piirteitä. Ymmärtääkö miehesi omaavansa tälläisiä ongelmia ja onko hän valmis hakemaan apua tai hakenut apua? Tietenkin sitten alkaa olla tilanne todella vakava varmasti mikäli hän ei ymmärrä oikeasti ottaa itsestään vastuuta ja käyttäytyy uudestaan ja uudestaan väkivaltaisesti. Oletko miettinyt, että onko kyse välttämättä kuitenkaan juuri tälläisestä narsismista vaan jostain muusta mielenterveys ongelmasta, toki kansankielelläkin voidaan jostain ihmisistä varmasti todeta, että yksinkertaisesti kyseinen henkilö voi olla mulkero ja väkivaltainen mies, ilman että taustalla on sen kummenpaa.

Tietenkin jos kyseessä on oikeasti vaarallinen ja väkivaltainen ihminen kannattaa edetä varovaisesti esim. juuri tälläisen turvakodin kautta eteenpäin. Voimia ja jaksamisia jokatapauksessa teille!

Käyttäjä maria<3 kirjoittanut 27.01.2012 klo 20:45

Hei

Olen varma että hän on narsisti. Olen pyytänyt poistumaan kodistani. Ja antanut kohtuullisen ajan poistua ja löytää itselleen uuden kämpän. Suunnittelin eroa vähän etukäteen ja pakenin. Nyt en suostu tapaamaan häntä, pelkään. Toivon että hän lähtee ja voin mennä lasteni kanssa kotiin.

Ollaan asuttu vasta muutama kk yhdessä. Mutta tuntuu olevan sitkeässä päästä eroon. Uhkailee väkivallalla, rahalla ja kaikelle. Vitkuttelee muuttoa yms. Jos ei kohta rauhoitu joudun hakemaan lähestymiskiellon. Siihen en mielellään rupeaisi.

Haluaisin vain kuulla onko muilla mennyt kauan päästä narsisteista eroon, kauan en tämmestä jaksa, tai alkaa oma pää olemaan ihan sekaisin.

Innolla odotan tapahtuuko muutto siihen päivään mennessä jonka olen hänelle antanut. Jos ei pyydän poliiseja poistamaan ylimääräisen ihmisen kodistani. (tarkistin poliisilta miten minulla on oikeus toimia)

Käyttäjä Pikkumyy76 kirjoittanut 28.01.2012 klo 21:36

Hei Maria,

Luin viestiketjusi. Voit lukea myös minun, otsikolla vakavat ongelmat kahden kulttuurin liitossa. Olen itsekin siis narsistin kanssa naimisissa kolmatta vuotta. Tiedän, että on tosi vaikeaa päästä eroon! En tiedä, oletteko naimisissa? Me siis olemme, ja poliisista annettu ymmärtää, että eroon en niin helpolla pääse kuin alkuun luulin. Kun hankin nykyisen asuntoni ( vuokra ) otin sen vain minun nimiini, edes talonkirjoilla mieheni ei ole. Kuitenkin poliisista sanottiin, että kun ihminen tietyn ajan " majailee " jossain osoitteessa, voidaan katsoa hänellä olevan oikeus asumiseen siellä!!!??? Toivon, että itse pääset eroon hänestä sopuisasti ja pian. Minä myös ehdottanut ns. sopueroa aikuismaisesti, mutta hänellehän se ei käy! Minulla ei ole muuta vaihtoehtoa kuin hakea käräjäoikeudelta yhteiselämän lopettamispäätöstä, vain siten voin saada hänet ulos, päätöksen jälkeen siis. Ja olla turvallisemmassa paikassa sen aikaa, kunnes päätös annetaan ja hänet sitten voidaan poistaa kodistani kiusaamasta. Ja lähestymiskieltoa ei kuulemma noin vain voi hakea tai antaa, tarvitsee olla paljon " näyttöä ", näin minulle sanottiin. Mitä lie vielä haluavat näytöksi, luulisi sitä jo kertyneen kohdallani riittämiin. Toivon, että pääset omillesi. Etenkin, kun olette vasta muutamia kuukausia yhdessä asuneet ja jos et ole aviossa, luulisi sen olevan helpompaa tuolloin! Voimia! T. Kohtalotoveri ☺️❤️

Käyttäjä maria<3 kirjoittanut 29.01.2012 klo 16:01

jee! Just tuli viestiä että hän on muuttanut kodistani pois! Vielä vähän raha asioita selvitellään ja sitten toivon että osaa pysyä poissa! Jos alkaa minua vainoamaan, sitten haen lähestymiskiellon, ja se ei ole ongelma tässä tapauksessa! Vielä muutama päivä odottelua, kunnes muuttoilmoitus näkyy virallisissa tiedoissa!

Käyttäjä maria<3 kirjoittanut 30.01.2012 klo 18:02

voi luoja että voii ihmistä ahdistaa tämä tilanne kun en voi/halua olla kotona! Pelottaa liikkua ulkona. Pelottaa kun puhelin soii. Pelottaa kaikki. en haluaisi enään koskaan törmätä exääni! En tiedä uskallanko enään asua vanhassa kodissani! Pelkään muistoja ja tulevaisuutta! Koen syyllisyyttä tästä tilanteesta! Pelkään myös sitä että en enään jaksa, romahdanko sitten ihan täysin? 😭

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 07.02.2012 klo 18:41

Hei Maria! Voithan tiukan paikan tullen muuttaa ja ottaa salaisen osoitteen, ainakin joksikin aikaa. Uskon että pelkääminen lasten kanssa on hurjaa ja aiheuttaa pitemmän päälle paniikkikohtauksia. Jos pelottaa niin suunnittele lähtöä pois, yleensä se ei vähene vaan lisääntyy, kokemuksesta tiedän. Voimia sinulle ja perheellesi ja onnea ratkaisuissa, oli ne sitten mitä tahansa 🙂

Käyttäjä maria<3 kirjoittanut 07.02.2012 klo 22:14

noniin läh.kielto piti hakea. Ei muuten näytä rauhoittuvan. Kotiin jo muutin. Tuli sinne kyttäämään, olin paniikissa ja poliisitkin soitin! Saapas nähdä kuinka hyvä soppa vielä tulee! Huoh. En jaksa enään... Käsittelyaika tulee myöhemmin...😯🗯️