Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen 43-v nainen. Meillä on mieheni (47-v) kanssa yhteistä elämää takan 20 vuotta, jona aikana olemme saaneet kaksi ihanaa lasta, unelmoineet yhdessä, toetuttaneet unelmia yhdessä, rakastaneet, riidelleet….siis eläneet mielestäni ihan hyvää ja rikasta arkea. Nyt hiihtolomalla riidan päätteeksi mieheni sanoi, että ei tiedä rakastaako minua enää. Tämä loukkasi todella syvästi.…
Olen ollut nyt mieheni kanssa n. 8kk ja miehen tyttären elämässä tiiviisti mukana ns. äitipuolen roolissa ja tytöstä on tullut mulle todella tärkeä. Saatiin kuulla muutama päivä sitten vajaa 3v. tytöltä että äiti tukistaa, läimii naamaa, puristaa naamasta niin että sattuu.Tytön käytös myös muuttunut selkeesti…Ilmotus tehty lastensuojeluun tietysti heti ja…
Ollu täs vaikeas suhtees n 5v, on-off.. Välil nii ihanaa, sitten taas yhtä paskaa. 2 viikkoa sitten päätin (taas) panna lopun tälle eestaas-paskalle. Paskalt alkanu tuntua. Ahistaa jo toisen ääni puhelimessa, saatikka olla sams tilassa. Kummallakin omat ongelmamme elämässä. itel hiukan lievempiä, ja siksi aina menny toisen elämä etusijalla. Sitä…
Heippa, onko kellään kokemusta tilanteesta, jossa kumppani on uskovainen mutta itse ei ole? Nykyinen poikaystäväni siis tuli uskoon jo yli vuosi sitten. Hän on kyllä aina myöntänytkin uskoneensa Jumalaan, mutta kunnollisen heräämisen hän koki viime vuonna. Itse taas olin etenkin nuorempana erittäin voimakkaasti kristinuskoa vastaan enkä ole koskaan uskonut Jumalaan.…
Olemme 48/46 avopari, minä se 48 mies, asuneet ja olleet yhdessä 10 vuotta, ei yhteisiä lapsia. Avovaimolla 3 lasta ensimmäisestä liitosta. Lapsista nuorin, 14 v. Tyttö asuu luonamme keskimäärin joka toinen viikonloppu sekä loma-aikoina. Joulukuussa kävi ilmi että tyttö on viime kesänä esiintynyt jollain seksisivustolla netissä 18-vuotiaana ja tavannut sitä…
Hei! Olen perheen äiti, joka juurikin huomasi, että menneisyys kummittelee ikävällä tavalla. Koitan kertoa teille hieman taustaa, ennen kuin menen itse asiaan. Vanhempani ovat olleet aina aika alkoholivetoista porukkaa. Äiti enempi. Muistan lapsuudestani joka viikonloppuista alkoholin käyttöä, vanhempien välistä väkivaltaa yms. Minua ei tosin koskaan ole lyöty. Äitini joi ajoittain…
Hei! Törmäsin tässä uudessa parisuhteessani minulle uuteen dilemmaan; mies kertoi villinä poikamiesvuosinaan kerran käyttäneensä maksullista naista kokeilumielessä. Tapahtumasta on jo vuosia. Tämä ajatus ja mielikuva siitä jäivät kalvamaan mieltäni, enkä saa tuon teon tuomaa kuvotuksen tunnetta mielestäni. Miehellä on muutenkin varsin värikäs seksihistoria naisten kanssa, joka ei sinäänsä minua haittaa,…
Hei olen siis 4-kymppinen mies, ja erilaiset ongelmat elämässä on ajaneet minut yksinäisyyteen. En kuitenkaan haluaisi olla yksin, mutta mistä ja miten löytää seuraa tähän yksinäisyyteen. Uskoisin niitä yksinäisiä naisiakin olevan, joilla on ollut vaikeaa ja siten ymmärtäisi ja hyväksyisi tällaisen epätäydellisen ystäväkseen. Luonnollisesti olen selaillut noita treffi-sivustoja, mutta niille…
En taida selvitä tästä. Pääsiäisenä tulee vuosi, kun mies jäi kiinni suhteestaan työkaveriin. Se ei tietääkseni ollut mitään fyysistä (ehkä jotain koskettelua, en tiedä), mutta enemmän henkistä. Mies arvosteli toiselle naiselle minua ja meidän parisuhdetta. Lähetteli tälle toiselle hempeitä tekstiviestejä ja tavallaan nosti tämän naisen minun yläpuolelleni. Minä olin silloin…
Elokuussa sain tietää että mieheni oli pettänyt mua melkein vuoden toisen naisen kanssa. Silloin hänelle sanoin että se on joko minä ja meidän avioliitto tai saa lähtee sen toisen naisen matkaan. Hän valitsi minut ja halusi yrittää pelastaa meidän 19v. kestäneen avioliiton. Aikaa on kulunut ja ollaan käyty sekä yksilö…