Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen raitis alkoholisti ja saanut elää yli kaksivuosikymmentä vuotta selvinpäin. Nyt viimeiset reilut viisivuotta parisuhteessa. Ongelmani on se, kun hermostun joissakin tilanteissa niin että käyn kiinni puolisooni. Hermoni ei kestä vaikka itse olen aiheuttanut ongelman. Silloin kun minua kohdellaan hyvin, niin haluan sitä lisää vaikka itsetyydyksen muodossa josta puolisoni ei…
En tiedä mitä teen. Minulta leikattiin keuhkosyöpä reilu vuosi sitten. Siitä minulle tuli hermokipu laaja-alaisesti kylki ja vatsan alueelle. Ennestään jo käsi ja lavan alueen kipu leikkauksen jälkitilana. Olen valvonut suurimman osan öitä olkaleikkauksen jälkeen. Näistä on seurannut että olen totaalisen masentunut. Mieheni ei jaksa minua . Me riitelemme aivan…
Hei! Olemme eronneet talvella ja muutin lasten kanssa huhtikuussa yksin. Missä vaiheessa kannattaa mennä yhteiselle matkalle vaikka yhden yön? Lapset kyselee huvipuistoreissua? Entä miten ex:n kanssa kannattaa pitää yhteyttä? Itse olen käsitellyt asiaa pidempään mutta ex:llä on vasta vihavaihe menossa. Entä jos itse haluaisin tavata jotain uutta minkäaikaa kannaataa odottaa…
Pettämisestä
10Takana 18 vuoden avioliitto ja helmikuussa selvisi, että mieheni on käynyt maksullisissa naisissa viime marraskuusta lähtien. Kiinni jäämisen jälkeen hän on jatkanut. Hänellä on vakio prostuutti joka on hänen mukanaan työmatkoilla ja normitaksojen lisäksi hän ostelee tälle vielä kalliita lahjoja. Meillä on kaksi teini ikäistä tytärtä, kuinka selittää tilanne heille?…
Parisuhteemme alkoi vaikeasti, kun minulla kesti vuosia päästä irti ensimmäisestä tyttöystävästäni. Muutaman kerran tapailin nykyistä avovaimoani vielä roikkuessani vanhassa parisuhteessa. Tottumuksesta lähinnä, rakkauden liekki oli sammunut jo aikoja sitten. Vihdoin, useiden kuukausien painimisen jälkeen jätin vanhan kuluneen parisuhteeni taakseni ja sain mahdollisuuden olla onnellinen. Aloimme seurustella virallisesti muutaman kuukauden tapailun…
romuna
2Moi! Olitiin naiseni kanssa n.2v yhdessä, kunnes hän ehdotti eroa.. no ei kumminkaan vaihunu kuin asuin paikat mä omassa ja hän äidillään. Mä olen n.20v sitä vanhempi. No, joku aika sit meni kaverinsa kanssa baariin ja kun aamulla nähtiin oli sillä fritsut kaulassa ja koitti vielä selittää et ei ne…
Olen 35 vuotias neljän pienen lapsen äiti, naimisissa jo 10 vuotta ja nyt mies on hakenut eroa. Meillä on ollut vaikeaa monta vuotta, ei niinkään että oltaisiin riidelty yms mutta elämä on muuten ollut aika raskasta ja nyt miehen mitta tuli täyteen, hän uskoo vakaasti että eroamalla pääsee kaikista ongelmista,…
Mistä saa sotajoukot takapihalle, kun kerron, etten halua olla tässä suhteessa? Selvinpäin mies yrittää olla hyvä. Kun naamani alkaa v..ttaa, aukee pullo viiinaa tai kalja virtaa. Ja silloin kuulen huorittelua ja muuta nimittelyä. Ja saattaa käydä päälle. Jos sanon oikeasti, mitä mieltä olen, kuten en halua olla tässä suhteessa, alkaa…
Tein suuren virheen vajaa vuosi sitten, kun aloin uudelleen seurustella entisen nuoruuden kihlattuni kanssa. Ensin oli puhelias, hellä ja huomaavainen ja käyttäytyi kuin aikuinen ihminen. Ostimme yhteisen talon ja aloimme remontoimaan sitä. Nuorempana oli murjottaja ja mustasukkainen, sekä petti minua. Luulin että elämä ja useat parisuhteet olivat opettaneet. Mutta se…
Auttakaa ihmiset minua pääsemään yli mieheni pettämisestä. Tarinamme alkoi nelisen vuotta sitten, jolloin tämä pettäminen on tapahtunut. Eli heti suhteemme alussa jouduimme etäsuhteeseen mieheni työn takia. Riitelimme silloin paljon ja mieheni oli suoraa sanottuna todella mulkku minua kohtaan. Etäsuhdetta kesti n. puoli vuotta. Tähän sanon heti, etten ole yhtään mustasukkaista…