Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Minusta tuntuu, kuin olisin ainut viisikymppinen nainen, jonka puoliso petti ja jätti. Tuntuu siltä, kuin kaikkien minun ikäisten naisten pitäisi trendikkäästi jättää kelvoton puolisonsa tai sitten vahvistaa parisuhdetta entistä ehommaksi, enkä minä voi tehdä kumpaakaan. En saa elämästä oikein otetta. En tiedä mitä haluaisin. Minulla ei ole toiveita, eikä tavoitteita.…
Miten pitäisi päästä yli asioista, jotka on sanottu riidan aikana? Vai pitäisikö? Mies syyttää siitä, että en koskaan unohda. Mielestäni se on normaalia, miehen mielestä masennukseni oire josta pitäisi päästä eroon terapian avulla. Mielipiteitä?
Huh, en tiedä edes mistä aloittaisin. Vaikkapa perhetilanteesta. Minulla on yksi lapsi entisestä liitosta ja nyt on uudelle miehelle toinen tulossa. Tulossa oleva vauva oli vahinko, mutta silti hyvin haluttu. Koko sotku alkoi viime joulukuussa kun vihdoin muutimme saman katon alle. Sitä ennen olimme etsineet yhteistä asuntoa, mutta sopivaa ei…
Liian kipeää tekee, mutta yritän nyt edes johonkin puhua, ettei asiat jää sisälleni. Vanhempani, sekä molemmat sisarukseni ovat nyt sitä mieltä aivan yhtäkkiä, että puolisoni kanssa olemme huonoja vanhempia. He ovat tehneet kymmeniä lastensuojeluilmoituksia ja väitteitä mm. pahoinpitelystä, kaltoinkohtelusta ja seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Olemme syvästi järkyttyneitä tapahtuneesta, lapset ovat ihmeissään mummon…
Hei! Olen lukenut useita keskusteluketjuja täällä ja hakenut vertaistukea. Valitettavan moni ihminen on joutunut kokemaan saman kuin minä nyt. Olemme mieheni kanssa 30- vuotiaita, yhdessä olemme olleet 8 vuotta ja meillä on kolmevuotias lapsi. Uudenvuodenpäivänä mieheni yllättäen ilmoitti että ei enää rakasta minua kuten ennen ja haluaa erota. Minulla ei…
Kuukausi sitten sain sattumalta selville mieheni sivusuhteesta, jota oli kestänyt muutamia kuukausia. Samalla selvisi myös aiempi, puolitoista vuotta kestänyt sivusuhde. Meillä on ollut lämmin ja hyvä, tosin hieman seksin suhteen väljähtänyt suhde. En voinut uskoa – ja vieläkin se on vaikeaa – että mieheni tosiaan on pettänyt minua näinkin kauan.…
Moikka, olen 17-vuotias poika. Erosin juuri hetki sitten vähän yli 2 vuotta kestäneestä parisuhteesta. Ei siinä edes se pahin osuus, tässä koko tarina: Meillä oli neljän kaveruksen kupla (paras ystäväni, tyttöystävä ja parhaan kaverin tyttöystävä). Hengailimme joka päivä yhdessä emmekä nähneet muita kavereita oikeastaan ikinä. Siinä samalla kun olimme aina…
En tiedä mistä aloittaa… Mikä vaikuttaa mihin vai vaikuttaako kaikki kaikkeen? Sen tiedän, että vaikeeta on ja parisuhde vaakalaudalla…
En tiedä miksi mutta valehtelen avovaimolleni paljon En siksi että en rakastaisi häntä tai halua elää omaa elämää. . .niin vain käy. Haluan olla parempi hänelle ja en halua enää kokeilla rajojen pitävyyttä. Miksi totuuden puhuminen on niin vaikeaa. Enkä kunnioita häntä tarpeeksi? Rakastan häntä yli kaiken mutta silti valehtelen.…
Hei! Olemme olleet jo yli 12 vuotta yhdessä ja niistä reilu kaksi vuotta naimisissa. Olemme aloittaneet suhteemme jo tosi nuorina. Elämässä on ollut vuoristorataa ja nyt on taas tullut esiin erinäisiä asioita. Mieheni on pettänyt minua aikaisemmin periaatteessa kaksi kertaa. Molemmat seksiin asti johtaneita. Miksi periaatteessa? Koska toisella kertaa pidimme…