Lapseton 38v. nainen aviomiehen painostuksesta

Lapseton 38v. nainen aviomiehen painostuksesta

Käyttäjä kesäkuu76 aloittanut aikaan 11.10.2014 klo 14:25 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kesäkuu76 kirjoittanut 11.10.2014 klo 14:25

Hei,
Yritin etsiä olisiko vastaavasta aiheesta jo kirjoitettu, mutta en löytänyt. Tilanne, josta halusin avautua on siis lapsettomuus miehen painostuksesta. Olen avioliitossa kuudetta vuotta maahanmuuttajataustaisen mieheni kanssa, ja ikää minulla nyt 38,5 ja mieheni 2v nuorempi. Ensimmäiset vuodet mies ei muusta puhunutkaan kuin lapsen hankkimisesta. En ollut tuolloin valmis, niin tuoreessa suhteessa. Miehellä ei ollut silloin työtä eikä kielitaitoa ym ja suhteeseen tuli muitakin todella vakavia ongelmia , jonka vuoksi asiasta ei enää puhuttu ( todella pitkä tarina, jota en nyt lähde avaamaan enempää tässäkohdin ) .
Kävi kuitenkin muutama vuotta sitten niin, että tulin raskaaksi, mutta mies pakotti aborttiin, koska välimme olivat tuolloin lähes poikki. Tilanne oli silloin muutenkin välillämme niin mahdoton, ettei ollut muita vaihtoehtoja tai sillähetkellä tilaisuutta edes niitä punnita. Jälkeenpäin olen tuntenut syyllisyyttä ja pelkoa siitä, jos en enää voisi saadakaan lasta, mutta asiaa on turha miettiä, koska tehtyä en saa tekemättömäksi. Miten olisin kuitenkaan voinut pitää tuon lapsen vastoin hänen tahtoaan.
Nyt kuitenkin olen havahtunut tosiasiaan, ettei minulla ole aikaa enää yhtään tuhlattavaksi. Mies ei aiheesta selvästi pysty puhumaan tai ei halua. Pitää myös itse huolen siitä, etten tule raskaaksi. Välimme yhä aika viileät tai etäiset.
Pystyykö avioliitossa oleva nainen hankkia lasta ns. Yksin, esim jonkun klinikan kautta ? Vai onko näin, että sieltä saa apua vain lapsettomuushoitoihin hakeutuvat parit tai yksinäiset sinkkunaiset, jotka haluavat lapsen ? Osaisiko joku neuvoa ? Vai tuleeko tässä joku laki vastaan, jos aviomies ei halua lasta ? Hänhän olisi juridisesti jokatapauksessa isä, eikö ? Uskon, että vielä pystyn tulla raskaaksi, koska olen aiemminkin tullut, eli mistään hedelmöityshoidosta ei olisi kyse. Tietenkin ikä voi jo vaikeuttaa asiaa.
Uskon, että ero on tulossa, jos ei tässä asiassa päästä yhteisymmärrykseen, mutta haluaisin alkaa toimia asian suhteen jo nyt, koska aikaa ei enää ole! Toivon rakentavia neuvoja ja vinkkejä, jos joku kokenut vastaavanlaisia ongelmia.
Nimim.neuvoton 😑❓

Käyttäjä Mamma75 kirjoittanut 24.01.2015 klo 13:08

Olet varmaan tehnyt jo ratkaisuja tilanteesi takia. Pari ajatusta kuitenkin, jos sopii.

Parisuhde pitäisi olla kunnossa ennen lapsen hankkimista; jos et halua olla puolisosi kanssa, niin lapsen kasvattaminen hänen kanssaan on erittäin vaikeaa.
Perusteluni: Olen ollut naimisissa kahdesti ja molemmat liitot päättyivät eroon. Molemmista liitoista on lapsia, jotka ovat kärsineet todella paljon siitä, että isä ei näytä positiivisesti välittämistään. On parempi jos lapsella on yksi vanhempi, joka aidosti välittää, kuin se, että lapsi syntyy liitossa, joka on huono ja aikuiset taistelevat.
Toista aikuista kun ei voi muuttaa, vaikka kuinka toivoisi ja huomaisi hänen virheensä - sinun on päätettävä mikä on sinulle paras vaihtoehto!

Ikä: klinikoita en osaa kertoa, mutta ymmärrän hyvin, ettei toive lapsesta poistu iän myötä. Minulla on vauvakuume, vaikka lapsia on jo kolme ja ikää kohta 40.
Luulen, että joku gynekologi voisi antaa vastauksia, jollet ole niitä vielä saanut.

Pidän peukkuja, että saat asiasi järjestymään toivomallasi tavalla!

Käyttäjä EronnutNainen kirjoittanut 27.01.2015 klo 19:55

"Pystyykö avioliitossa oleva nainen hankkia lasta ns. Yksin"
Pohdit täysin vakavasti sitä, että pakotat aviomiehen perheelliseksi - hänen tahtomattaan?
Kysyt vielä netissä apua muilta, miten? Se olisi lapselle, jos onnistuisit, vahingoksi.

On miehen ihmisarvon syrjäyttämistä, jos tekisit hänet tahtomattaan isäksi. Jos aviomies tietää varmasti, että ei ole biologinen isä, hän voi nostaa oikeuskanteen vaimoa vastaan. Hän ei joudu elareitten maksajaksi eikä viralliseksi isäksi ilman omaa tahtoa.

Mieti, kumpi on tärkeämpi, avioliittosi vain saada lapsi. Jos lapsi, eroa, hetimmiten. Molempia et voi saada, jos aviomies ei suostu. (Ei tuo sinun avioliittosi, mitä itse kirjoitit, kovin onnelliselta liitolta vaikuta, mutta itse tiedät)

Käyttäjä kesäkuu76 kirjoittanut 13.03.2015 klo 01:48

Mamma75 kirjoitti 24.1.2015 13:8

Olet varmaan tehnyt jo ratkaisuja tilanteesi takia. Pari ajatusta kuitenkin, jos sopii.

Parisuhde pitäisi olla kunnossa ennen lapsen hankkimista; jos et halua olla puolisosi kanssa, niin lapsen kasvattaminen hänen kanssaan on erittäin vaikeaa.
Perusteluni: Olen ollut naimisissa kahdesti ja molemmat liitot päättyivät eroon. Molemmista liitoista on lapsia, jotka ovat kärsineet todella paljon siitä, että isä ei näytä positiivisesti välittämistään. On parempi jos lapsella on yksi vanhempi, joka aidosti välittää, kuin se, että lapsi syntyy liitossa, joka on huono ja aikuiset taistelevat.
Toista aikuista kun ei voi muuttaa, vaikka kuinka toivoisi ja huomaisi hänen virheensä - sinun on päätettävä mikä on sinulle paras vaihtoehto!

Ikä: klinikoita en osaa kertoa, mutta ymmärrän hyvin, ettei toive lapsesta poistu iän myötä. Minulla on vauvakuume, vaikka lapsia on jo kolme ja ikää kohta 40.
Luulen, että joku gynekologi voisi antaa vastauksia, jollet ole niitä vielä saanut.

Pidän peukkuja, että saat asiasi järjestymään toivomallasi tavalla!

[/lainaus

Hei Mamma75 ja kiitos asiallisesta ja ymmärtäväisestä viestistäsi sekä kannustuksesta !
Tilanne yhä hiukan auki, mutta sain parilta lääkäriltä vinkkejä.