Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen nainen ja olen alkoholistin puoliso. Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä melkein kymmenen vuotta ja olen itse ajatellut suhteemme olevan tasapainoinen. Kaikki kuitenkin muuttui vajaa vuosi sitten. Miehelleni on aina maistunut kalja hieman runsaammalla kädellä. Aluksi juominen keskittyi vain viikonloppuihin. Sitten kaljanjuonti liittyi myös hänen viikottaisiin rutiineihinsa. Aina saunan jälkeen…
Kun sydän hakkaa ja paniikki meinaa iskeä, on kai pakko kirjoittaa. Vaikka ei se helpolta tunnu. Olen puhunut suuni kuivaksi läheisille, mutta tuntuu, ettei kukaan oikeasti ymmärrä miltä tuntuu. Tai jos ymmärtää, olen silti ihan yksin. Koska tuo ihminen, joka oli minulle tärkein (vaikkakin hetken ajan), on poissa. Tutustuin erään…
en tiedä olenko itse nyt ylireagoimassa vai en ja mitä ihmettä tässä tilanteessa pitäisi tehdä. Olisi kiva kuulla mielipiteitä ja kokemuksia, koska en oikein voi puhua tästä kenellekään. Olemme olleet yhdessä 4 vuotta ja meillä on 1v4kk vanha tytär. Miehelläni on myös poika edellisestä suhteesta. Sain selville että viime syksynä…
Olen kahden ihanan alle kouluikäisen lapsen äiti. Lapset ovat vilkkaita ja joskus vaativia, mutta luonteeltaan kultaisia, luovia ja fiksuja pieniä ihmisiä. Mies on myös menossa mukana, hän on vastuullinen ja rakastava, mutta hänellä on sairaus, joka aiheuttaa väsymystä, ja on siksi voimiltaan rajoittunut. Itselläni on ADHD:n pääasiallisesti tarkkaamaton muoto, ja…
Tätä kirjoittamista on vaikea aloittaa, usein olen miettinyt laittavani ajatuksia paperille. Päässä pyörii niin paljon kaikenlaista, etten oikein enää tiedä mitä ajatella ja tehdä niiden kanssa. Sielun tuska on kova ja polttava. Tuntuu kuin mikään ei tuntuisi enää miltään. Kaipaan kovasti rakkautta, lämpöä ja huolenpitoa. Arvostusta ja kunnioitusta elämääni. Olo…
Kirjoitin tänne aijemmin, että minusta tuntuu siltä, että mies on kanssani vain lapsien takia ja, etten tekisi itselleni mitään. Tänä aamuna mies sitten kertoi, että näin on. Ei ole moneen kuukauteen tuntenut mitään. Olen niin hajalla ja on todella huijattu olo. Olen monesti mieheltä kysynyt mikä vaivaa, mutta ei ole…
Terve kaikille. Tarvitsisin vahvistusta menneisyydestä irti pääsemiseen. Pari kuukautta sitten selvitin totuuden vaimoni suhteesta yhteisen elämämme alkutaipaleella yli kymmenen vuotta sitten. Valitettavasti tein sen niin, että otin yhteyttä tuohon toisen osapuoleen. Hän on vaalinut muistoa koko tämän ajan ja kokee varmaan vaimoni olevan edelleen hänen elämänsä rakkaus. Hänen viestinsä olivat…
Yrittäjäperheen (mieheni oli yrittäjä ) helvetti keski 8-vuotta. Tuona aikana ainoa mikä mielleni merkitsi oli työnteko. Ymmärrän että työtä pitää tehdä saadakseen rahaa perheelle mutta rajansa kaikella. Pyysin kerran että pitäisi kerran kuussa perjantait lyhyempinä ja voitaisiin viettää aikaa perheen kesken. Ei onnistunut. 24/7 oli puhelimessa ja nukkui 2-3 yöunia.…
Tervehdys kaikille tai ei oikein tervehdyskään. Olen riidellyt taas vaimoni kanssa ja nyt luultavasti viimmeisen kerran. Tyttömme on vasta vuoden ja kuukauden ja en tiedä miten tästä selviää. Ero on varma asia ollu jo pitemmän aikaa, mutta sitten kun sen vasta oikeesti tajuaa niin ei sitä Oikeen usko. Syön kokoajan…
Olen kohta mummoutuva lähes keski-ikäinen, toivottoman rakastunut muka aikuinen nainen. Takana lähes 30 vuoden suhde lasteni isän kanssa. Reilu vuosi sitten tuli ero. Kohta siitä kohtasin uuden rakkauden, jonka kanssa on nyt jo isoja ristiriitoja. Hänellä takana lähes 10 vuoden sinkkuus ja useita suhteita. Pahimmat ristiriidat ja riidat johtuu minun…