Parisuhde, koti ja perhe
Ryhmässä keskustellaan parisuhteen ja perheen asioista esimerkiksi uskottomuudesta, perheväkivallasta, vanhemmuudesta, lapsettomuudesta, sukulaissuhteista ym.
Sopii Aikuiset, Nuoret, Seniorit
Parisuhde, koti ja perhe
Parisuhde, koti ja perhe aiheet
Kaikki aihealueet
Olen seurustellut reilut 2 vuotta ihanan miehen kanssa.Nyt suhteeseen kohdistunut paljon ulkopuolista stressiä.Olemme uusioperhe ja minun lapseni 3 josta 2 jo aikuista eivät hyväksy miestäni.Nuorin lapseni 11 v ei halua tulla luokseni miehen takia.Mustasukkaisuutta lähinnä. Viime viikonloppuna (kahdenkeskeistä aikaa) lähdimme viihteelle.Oli hauskaa kuten aina.Mutta kotona aamuyöllä syntyi riita jonka päätteksi…
Hei, Olen hiljattain 40 v täyttänyt ja juuri avioeron kokenut mies. Olemme muuttanneet erillimme ja lapsemme (5, 7 ja 8v) ovat suhtauneet asiaan yllättävän positiivisesti. Eroa työstimme viime syksystä ja kaiken sen itkemisen ja riitelyn jälkeen ero tuntui päätöksen jälkeen oikealta ja niin se tuntuu vieläkin. Tuntuu, että voin taas…
Hei Olen seurustellut 7 vuotta miehen kanssa joka on ahdistunut ja jatkuvasti näkee asiat toivottomana ja negatiivisena. Asumme eri paikkakunnilla ja näemme pääasiassa viikonloppuisin ja lomilla. Olemme molemmat nelikymppistä ja lapsettomia. Olen todella väsynyt tilanteeseen ja harkitsen eroa. Tarvitsen apua! Mieheni on ollut muutaman vuoden työttömänä. Hän puhuu päivittäin siitä…
Olen kokenut edellisessä suhteessani väkivaltaa. Erosta on kohta kuusi vuotta, mutta vasta nyt voin käsitellä asiaa, kun olen lopettanut juopottelun kokonaan. Tuntuu, että olen ihan hukassa itseni kanssa. Olen menettänyt minuuteni. Olen elänyt kuin robotti. Nyt, kun etsin itseäni en tiedä kuka olen. Ex-mies vei multa minuuden. Mulla ei saanut…
Hei. Olen kohta kolmekymppinen mies, jonka perheeseen kuuluu saman ikäisen vaimoni lisäksi 1- ja 3-vuotiaat tyttäret. Yhdessä olemme olleet 6 vuotta. Pääosin meillä menee hyvin. Yritämme jakaa kotityöt tasaisesti, kummatkin rakastamme lapsiamme hyvin paljon ja vietämme paljon perheenä aikaa yhdessä. Suurimmat ongelmat liittyvät puolisoni sairauksiin, joiden takia olen vakavasti harkinnut…
Sain kuulla, että mieheni oli pettänyt minua. Tapahtuneesta on jo jonkin verran aikaa, niin pettämisestä kuin siitä kun sain tietää asiasta. Olen aina ollut sitä mieltä, että jos minua petetään, on suhde loppu. En pystynyt kuitenkaan miestäni jättämään, vaan olen yrittänyt antaa anteeksi ja unohtaa. En ole kuitenkaan pystynyt. Varsinkaan…
Löytyisköhän täältä saman kokeneita… Olen 40v kahden lapsen (9 ja 11) äiti ja eroamassa. Olen korkeasti koulutettu mutta työtön ja mulla on kamala huoli siitä miten pärjään yksin. Liitto on ollut huonolla mallilla jo pidempään mutta taloudellisista syistä olen kituuttanut mukana. Miehellä on oma firma ja hän on aika välinpitämätön,…
Olen ihan nuoresta asti ollut sitä mieltä, että olen muita huonompi ja epäonnistunut, tyhmä ja heikko. Mielestäni kun minulla on ollut helppo ja normaali elämä, ei mitään päihdejuttuja perheessä, väkivaltaa, seksuaalista hyväksikäyttöä tms., Silti minulla on ollut vaikeitakin psyykkisiä oireita. Itsemurha-ajatuksia, viiltelyä, anoreksiaa, BED-oireilua, masennusta. Ei koko ajan, on ollut…
Usein kehotetaan katsomaan asioita toisen näkökulmasta. Kun uskottomuuden ilmitulon vuosipäivä lähestyy, ajattelin verrata puolisoni tilannetta vuoden takaiseen, ja haastan muutkin petetyt tekemään saman asennon vaihdon, Mies: Vuosi sitten kevätaurinko paistoi, mieli oli valoisa: rakkaan harrastuksen parissa oli ihaileva ja rakastava ihminen, luvassa oli upea kesä, salaiset yhteiset hetket ja retket.…
Se alkoi vähän vahingossa. Löytyneestä itsekunnioituksesta, päätöksestä, ettei enää. Enemmän vitsinä ja lohdutuksena. Nyt, yhdeksän vuoden jälkeen, vitsistä on tullut pitkittynyt, ja onpa se itsetutkiskeluun ja itsetuntemukseenkin lisännyt omansa. Olen reilu kolmekymppinen nainen. En ruma, en kaunis. Tavallinen. Parisuhdetta minulla ei koskaan ole ollut. Ihastun harvoin, ja silloin kun olen…