Tarvitaanko laastarisuhde erosta toipumiseen

Tarvitaanko laastarisuhde erosta toipumiseen

Käyttäjä Hyllytetty aloittanut aikaan 14.05.2015 klo 22:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Hyllytetty kirjoittanut 14.05.2015 klo 22:53

Olen lukenut useita eroa käsitteleviä kirjoja ja nettikeskusteluita. Osassa niistä pidetään laastari tai kevytsuhteita erotilanteessa hyödyllisinä. EX-puolisosta pääsee paremmin eroon ja itsetunto kohenee. Tietenkin myös pelko seksin lopullisesta katoamisesta haihtuu.
Ex puolisoni on myös käynyt läpi laastarisuhteen ja suosittelee sitä myös minulle. Olen kuitenkin epävarma laastarisuhteen hyödystä. Moraalisestikkin se tuntuu hieman arveluttavalta. Olenko aivan pihalla nykyisestä sinkkumeiningistä? Miehenä tuntuisi aika vaikelta edes löytää sellainen tällaisesta pikkukaupungista. Exäni muutti suurempaan naapurikaupunkiin, jossa tuntuu olevan deittailumahdollisuuksia ihan eri tavalla ☹️

Käyttäjä Apolloperhonen kirjoittanut 15.05.2015 klo 07:53

En ole kuullut aikaisemmin, että joku varta vasten hankkisi laastarisuhteen. Usein kuitenkin se ensimmäinen suhde eron jälkeen (tai sen aikana) on jonkinlainen laastarisuhde.

Minustakin se on moraalisesti väärin. Nimenomaan sitä "laastaria" kohtaan. Vähintäänkin pitäisi sanoa, että "hei, olen vasta eronnut ja tunteet sekaisin, en tunne itseäni vielä kunnolla, joten en voi luvata sinulle mitään.

Käyttäjä Kaatunut kirjoittanut 15.05.2015 klo 10:00

Ei minusta tarvita. Itse toivuin erostani täysin yksin, ja aloitin tapailun vasta kun tuntui siltä, että en tee sitä päästäkseni karkuun omia ajatuksiani.
Voi olla, että joistakin tuntuu että on tarpeen, mutta veikkaan että asialla on jotain tekemistä itsetunnon kanssa. Jos itsetuntosi kestää hylätyksi tulemisen tunteen ja yksinäisyyden, suosittelen käymään eron itsekseen läpi. Sen jälkeen uudet suhteet on mahdollista aloittaa vahvemmalle pohjalle, etkä riko itseäsi enempää.

Käyttäjä Hyllytetty kirjoittanut 16.05.2015 klo 20:05

Vastaukset tukivat omaa mielipidettäni. Yksinäiysyys pitkän suhteen jälkeen on kipeintä, mutta en usko lyhyiden suhteiden siihen auttavan. Ikävää kuulla, että ensimmäiset suhteen tahtovat jäädä lyhyiksi. Ilmeisesti se on realiteetti, joka pitää vain hyväksyä🙂👍