Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Vaikea.
1Olen 18 vuotias tyttö, viimeistä vuotta ammattikoulussa. Ongelmia minulla on ollut lähes aina, syrjintää ja kiusaamista alaluokista lähtien. Kuudennella luokalla aloitin viiltelyn, mutta ylä-asteelle mennessä se paheni. Seiskaluokalla jouduin hyväksikäytetyksi. Ikää minulla oli silloin 13 vuotta, miehellä yli 40. Aloin pelkäämään miehiä. Syytän itseäni edelleen, suostuinhan tapahtumaan, hän ei ottanut…
Miksi kukaan ei ymmärrä mun tuskaa?😭 Mun ahdistus toistuu joka päivä.Mitä mä teen mua masentaa olen koko aian väsynyt.😴 Olisi helpompi vain kuolla, kuka ees kaipais?☹️ Mun elämä on tuskallista, minulla on psyykkinen sairaus joka vie koko mun perheeltä voimat,..😭
En ole aivan varma mikä ihme minua vaivaa. Olen 17- vuotias tyttö, joka sairastaa jonkin sortin masennusta. Viime aikoina on ollut taas apaattinen ja väsynyt olo, kun on pitänyt käydä töissä jotta saan rahaaa elämiseen(asun kyllä kotona) ja koulussa, sekä vielä pitäisi jaksaa hoitaa kotonakin jotain. Nuo oireet ovat kumminkin…
Olen 25 vuotias kahden pienen lapsen äiti, ongelmani on äitini jolla jo vuosia ollut masennusta, välillä tulee välillä menee… Nyt taas alkaa se kausi kun se tulee, ja ensimmäistä kertaa vuosiin, se todella syö minua. Oma jaksamiseni on aika kortilla muutenkin, 3 vuotias ja 11kk pojat pitävät siitä kyllä huolen.…
Moi. Mun on pakko saada nyt purkaa tää kaikki sisältä johonkin/jollekin. En haluu puhuu poikaystävällekään. Oon 19- vuotias nuori naisen alku ja muutin vastikään kk sitten poikaystäväni kanssa yhteen, eri paikkakunnalle kuin missä asuin. Elämäni alkoi menemään huonosti 12-vuotiaana,oli viinaa, tupakkaa, huumeita, väkivaltaa ja seksiä. Pieniä rikoksiakin tuli tehtyä ja…
Oon tosi huolestunut ystävästäni. Masennusta on jatkunut nyt jo monen vuoden ajan, vaikka ite oon ollu sitä todistamassa vasta puoli vuotta. Kun koulu alko (lukion 1. luokka) kaikki oli vielä ihan ok, mut tilanne paheni tosi nopeesti. Nykyään tää ystävä jo suunnittelee itsemurhaa, viiltelee ja lukittautuu yksin sen asuntoon, eikä…
Olen siis sairastanut masennusta useamman vuoden. Vasta viimeaikoina olen alkanut väärinkäyttää lääkkeitä, kokeillut huumeita ja alkoholin käyttöni on repäytynyt käsistä. En enää tiedä mitä tehdä, pelkään että pian olen koukussa huumeisiin tai alkoholiin. Mitä minun pitäisi tehdä?
Tuntuu typerältä tulla tänne uikuttamaan.. varsinkin, kun en muutenkaan ole mitenkään avoina tyyppiä. Mutta siis.. jotenkin tuntuu että on pakko saada kirjoittaa jollekkin jotain. Tai jonnekkin. Kaikki tämä mitä olen saanut kokea elämäni varrella, ei mitenkään mahdu yhdelle paperille. Toivoisin joskus, että ongelmani juontuisivat itsestäni. Mutta minun on myönnettävä, että…
😭Mulla on ollut ongelma siitä lähtien kun minun vanhemmat erosi vuonna 2006 jouluna. Olin silloin 8 vuotias. Kaikki alkoi siitä kun minä ja iskäni tehtiin pipareita kuten jouluna normaalisti. Kun piparit oli valmiit ja keittiössä oli pieni sotku ja äitini suuttui ja erosi isästäni. Siinä tapauksessa voisi sanoa, että jouluni…
Olen opiskellut koulukodissa tähän menneessä vajaat 2 vuotta ja olen tämän luokan jälkeen lähdössä takaisin kotiin asumaan sillä asiat menevät kotona mainiosti, koulu sujuu suhteellisen hyvin, välit sukulaisiin parantuvat huomattavasti kokoajan ja kaverisuhteetkin on vihdoin selvitetty, mutta nyt on tullut vastaan tälläinen tilanne:’ Koulussa sattui olemaan (todella)levoton päivä ja matematiikan…