Äiti raivoaa pienimmästäkin asiasta

Äiti raivoaa pienimmästäkin asiasta

Käyttäjä toivonpilkahdus aloittanut aikaan 01.12.2010 klo 19:29 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä toivonpilkahdus kirjoittanut 01.12.2010 klo 19:29

😭Mulla on ollut ongelma siitä lähtien kun minun vanhemmat erosi vuonna 2006 jouluna. Olin silloin 8 vuotias.

Kaikki alkoi siitä kun minä ja iskäni tehtiin pipareita kuten jouluna normaalisti. Kun piparit oli valmiit ja keittiössä oli pieni sotku ja äitini suuttui ja erosi isästäni. Siinä tapauksessa voisi sanoa, että jouluni meni pilalle ja sain nähdä isääni vain neljä tuntia sinä synkkänä jouluna.😭

Sen jälkeen näin isään parittomilla viikoilla keskiviikkona ja torstaina ja parillisilla keskiviikkona ja viikonloppu, kunnes hän oli ollut keskiviikkona poissa olin ollut yöni isovanhempieni luona, jotka asuivat ihan naapurissa. Kun äitini sai tietää niin sain nähdä isääni vain parillisilla viikonloppuisin ja joudun sunnuntaina tulemaan äidin luo kello 18.00 ja se ärsyttää. Äitini yrittää estää isääni tapaamasta minua.

Ja tässä sitä ollaan, mutta virallinen asiani oli se, että nämä neljä vuotta äitini on huutanut minulle pienimmästäkin asiasta. Esimerkiksi olen jättänyt hanskat kouluun äiti huutaa ”Vittu nyt menet hakemaan ne tai saat mennä alasti kouluukin kun et osaa huolehtia asioista ja oot samanlainen paska kun isäs. Jätät kaiken lojuimaan ja hukkaat tavarat!” Minulla jää todella arvoin tavarat jonnekkin tai hukkaan ne. Isänikin mukaan isäni täytyy maksaa rahaa jotta pystyy elämään ja hän myös kertoi, että äitini huutaa, koska ei halua menettää minua. ☹️ Miettikääpä kuinka monen vanhemmat, äiti tai isä huutaa, vaikka sinä olet unohtanut koulukirjat kouluun, mutta minun äitini huutaa jopa siitäkin. Uusin tapaus oli eilen kun hän sanoi ”Ethän sä pysty huolehtimaan vaatteista kun ne on yhdessä mytyssä ja sinä hävität ne ja missä sinä kannat 🙄huutaa minulle 24/7. Paha tilanne on se, että äidilläni on yksinhuoltajuus. Olen pulassa.😭☹️🙄😞

Käyttäjä feelingblue kirjoittanut 03.12.2010 klo 19:42

Onpa ikävää... ☹️ Mutta kyllä noita huutavia vanhempia on... eivät osaa purkaa pahaa oloaan oikealla tavalla.

En oikein keksi muuta kuin äidin kanssa jutteleminen vakavasti, mutta luultavasti tätä olet yrittänyt jo. Sen jälkeen tulee mieleen johonkin viranomaiseen/terveydenhuoltotahoon yhteydenottaminen. En oikein tiedä oikeaa tahoa, mutta selkeästi tuohon pitäisi puuttua ja sinun pitäisi ensin saada asia kerrottua jollekulle. Voisiko isäsi olla siinä kuviossa apuna? Tai henkilö joka päättää noista tapaamisista? Osaisivatkohan he kertoa oikeaa tahoa tai ehkä puhua äidillesi...

Toivottavasti jaksat hakea apua ja saat sitä. Tuollaista EI tarvitse kestää.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 04.12.2010 klo 23:07

Heippa
Joo kyllä äitisi tekee siinä väärin jos se sinulle huutaa sillä sen kyllä kuuluisi
rakentavasti keskustella asioista ja sinua tukea ja neuvoa.
Mutta yritä puhua äitisi kanssa asioista miten voitas rakentavasti puhua asioista.
Kuinkas vanha sinä olet???
Ymmärsinkö että olet 12- 13 vuotta.
Oletkos sinä sanonut isällesi että äiti sinulle huutaa???
Kuinkas sinä olet muuten jaksanut???
Onkos sinulla ystäviä / kavereita joille voisit kertoa iloja ja suruja???
Kyllä elämä järjestyy usko minua.
Kaunista talvea sinulle

Käyttäjä Hiirulainen kirjoittanut 14.12.2010 klo 08:59

Hei toivonpilkahdus!

Samaistuin sinuun suuresti, sillä minunkin äitini huutaa jatkuvasti aivan turhanpäiväisistä asioista. Tosin vanhempani eivät ole eronneet, mutta isäni ei puutu äidin huutamiseen millään tavoin, mutta eipä sitten ole myöskään sitä pakopaikkaa. Jos olet jo täyttänyt 12, sinulla on lainmukaan oikeus päättää kumman vanhemman luona haluat asua, jos vanhemmat ovat eronneet.
Jaksamisia! 🙂🌻

Hiirulainen

Käyttäjä kirjoittanut 14.12.2010 klo 13:40

Jos toisella on yksinhuoltajuus määrätty, niin ei kai silloin voi valita kenen kanssa asuu?
Minusta sin pitäisi nyt pyytää isältäsi apua. Sanoa sille ettet enää jaksa äidin meuhkaamista.

Käyttäjä Hiirulainen kirjoittanut 14.12.2010 klo 15:13

Maanvaiva en tosiaan tiedä miten toi yksinhuoltajuus vaikuttaa asiaan, vaikka tässä yritän lastensuojelulaista epätoivosesti kaikkee lukee yhen kurssin takii...

Ja toivonpilkahdus hae tukea sun isältäs ja koita jaksaa ees niiden tapaamisten voimin. Hae apua jos tuntuu, ettet jaksa. En kai mä muuta osaa sanoa. Itse olen väsynyt kuuntelemaan äidin huutoa ja yritän olla mahdollisimman huomaamaton ja tehdä kaikki äidin puolesta, jotta hän ei keksisi mitään mistä huutaa, mutta tämä taktiikka ei ole pidemmän päälle hyväksi, sillä tätä ei jaksa.

Hiirulainen

Käyttäjä toivonpilkahdus kirjoittanut 15.12.2010 klo 19:23

Feelingblue🙂
Ainoa joka niinsanotusti saa päättää niistä on äitini, joka taas on ihan älytöntä. Äitini on syyttänyt isääni taas milloin mistäkin pikku asioista.

Volvomies🙂
Olen täyttänyt 5 päivää sitten 13. Olen jutellut isäni kanssa vuoden tästä asiasta ja hän on avannut silmäni äitini suhteen, kuinka hirveä hän on. Minä olen suurinpiirtein vuoden ollut ärsyyntynyt asiasta. Ja ainoa joka ymmärtää minua edes jotenkin tässä asiassa on isäni. No tunnenhan minä hänet parhaiten.

maanvaiva🙂
Jos teen rikos ilmoituksen tai ilmoitan sossuun niin se voidaan purkaa ja antaa isälleni, koska hän on lähin sukulaiseni.

Minä olen yrittänyt isäni kanssa kaikkea, mutta ei ole auttanut vaan pahentanut asiaa. Puran usein tunteeni laulamalla kotona.

toivonpilkahdus