Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
jo toinen kerta kun minulta vaihtuu tukihenkilö. Mutta tästä uudesta tukihenkilöstä ei ole kuulunut mitään. En ole net tuen kautta saanut minkäänlaista apua tänä vuonna. Viimeksi sain tukihenkilöltä viestin 30.12.2011.. Sekin oli se edellinen tukihenkilöni. Olen ollut romahtaa täysin. Ja muutenkin useasti poissa tolaltani. Muttei kukaan auta.. Kehoni on saanut…
Vuosi sitten kaikki oli tosi hyvin; oli kavereita, hyvä ystävä, poikaystävä, perheessä asiat hyvin, sujut itsensä kanssa ja koulukin hyvin. Nykyään taas kaverit ovat vähentyneet paljon ja kesällä kaikki ne muutamatkin muuttavat kauas pois, hyvän ystävän kanssa erkaannuttu kokonaan ja ns. kasvettu erilleen, sama poikaystävä on pysynyt mutta tämäkin menee…
Hei. En tiedä edes miten aloittaa tänne kirjoittaminen.. Havahduin tänään, että ehkä mun pitäisi hankkia apua. Ensimmäisenä tuli mieleen netti. En uskalla sattuneista syistä enää lähestyä esimerkiksi koulun terkkaria tai äitiä näissä asioissa. Ajattelin kertoa lyhyesti miksi mä koen tarvitsevani sitä. Vähän yli vuosi sitten erosin ensimmäisestä ”kunnon” suhteestani. Tosin…
Tiedän, että asiani ovat suurinpiirtein kaikki hyvin; on muutama hyvä ystävä, muutama kaveri, perheessä kaikki asiat kunnossa, -aina olleetkin, poikaystävä ja koulussa menee hyvin. Suurimman osan vapaa-ajastani oon vaan himassa, en kaverieni kanssa, sillä heillä on paljon harrastuksia ja loput asuvat sen verran kaukana, että näemme harvoin. Katon myös telkkarii,…
Anteeksi pitkä ja sekava teksti. Toivottavasti jaksatte lukea, ja mahdollisesti vastatakin… Olen 17-vuotias lukion toista vuosikurssia parhaillaan opiskeleva tyttö. Oloni on ollut alakuloinen jo reilun vuoden verran, ja epäilen nyt olevani masentunut. Olin mielialaltani vielä suhteellisen normaali oma itseni aloitettuani lukion, mutta vähitellen oloni kuitenkin synkkeni, ja ensimmäisen koeviikon jälkeen…
Olen jo pidemmän aikaa (puhun vuosista) yrittänyt käsitellä ongelmiani jakamalla ne ammattilaisen kanssa, pelkkää puhetta ja papereita tähän asti. Hetki hetkeltä on vaan pahempi olla, ei se puhuminen enää auta. Miten siis saisin ihmiset ymmärtämään, että terapiasta ei ole enää hyötyä? Että pitäisi päästä ”seuraavalle tasolle”? (lue: lääkitys tai ostastohoito)…
Tutustuin netissä vähän aikaa sitten erääseen poikaan Singaporesta. Meistä tuli ystävät, ja aikaa myöten poika kysyi, onko minulla poikaystävää. Vastasin ei. Hän kysyi, voisiko hän olla minun poikaystäväni. Olin ihastunut häneen, ja vastasin tietenkin kyllä. Poika oli aiemmin kysynyt , että itsetyydytänkö. Vastasin, että mieti, minä olen 12. Kyseinen poika…
Heippa! (laitan tännekkin myös, sama tuolla ”aikuisten ryhmässä”, jos täältä löytyisi samasta kärsiviä) Yritän tänne lyhyesti, jos täältä löytyis jonkinnäköistä vertaistukea/muita samaa kokevia. Sain viimein diagnoosin, toiminnallinen dissosiaatiohäiriö. Tätä on kyllä epäilty monta vuotta jo. Mutta nyt oireet voimistuneet kovin. Eilisestä vaikka esimerkki: lähdin erään uuden tuttavan kanssa tuohon keskustaan,…
Vuosi 2008, esikoisen odotus, syntymä ja sairaalloinen panoin nousu. Silloinen kihlattu etääntyi lapsen syntymän jälkeen, masennuin. Kaikki oli uutta ja kuitenkin molemmat vasta 17 vuotiaita. Olen aina ollut läheisriippuvainen, ja kun sitten en lapsen syntymän jälkeen saanutkaan enää läheisyyttä, etsin sitä muualta. En vieläkään ymmärrä miksi, koska rakastin Petteriä enemmän…
Olen siis 16 vuotta täyttänyt tyttö jolla on ollut nyt 5 vuoden sisällä elämä yhtä helvettiä.. Minua on koulukiusattu, syrjitty, minulta on kuollut monta läheistä ihmistä ja sitten teini-ikä… Vuonna 2007 minulta kuoli täti ja masennuin sen takia ihan täysin. Sitten alkoi juominen ja tupakan poltto. pääsin siitä vähäksi aikaa…