Miten ihmiset saisi ottamaan tosissaan?

Miten ihmiset saisi ottamaan tosissaan?

Käyttäjä Kauneinta aloittanut aikaan 10.01.2012 klo 19:35 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Kauneinta kirjoittanut 10.01.2012 klo 19:35

Olen jo pidemmän aikaa (puhun vuosista) yrittänyt käsitellä ongelmiani jakamalla ne ammattilaisen kanssa, pelkkää puhetta ja papereita tähän asti. Hetki hetkeltä on vaan pahempi olla, ei se puhuminen enää auta.

Miten siis saisin ihmiset ymmärtämään, että terapiasta ei ole enää hyötyä? Että pitäisi päästä ”seuraavalle tasolle”? (lue: lääkitys tai ostastohoito)

Minulla ei ole aikaisempia kokemuksia osastohoidosta, kokisin sen hyödylliseksi, sillä nykyään minun on hyvin vaikeaa yrittää selviytyä edes helpoimmista askareista, saati sitten opiskella. Ihmisten kanssa toimiminen on mahdotonta, ei ole kuukaudessa monta hyvää päivää.

Sairastan siis tosiaan vakavaa masennusta, paniikki- ja ahdistushäiriöiden kera. En tiedä miten löytäisin tältä pieneltä paikkakunnalta oikeanlaista apua, eikä kukaan ota tosissaan jos menee suoraan lääkkeitä pyytämään (kokeiltu on).

En tiedä enää mitä tehdä, olen vuosia yrittänyt kertoa kuinka paha oloni on, olen itsetuhoinen jatkuvasti, eikä henkisestä läsnäolosta ole toivoakaan. Millä sanoilla saan ihmiset ymmärtämään, etten jaksa enää? Itsemurhalla uhkaaminenkaan ei auta, aina vain joku nauraa tai sanoo että ”et tekisi sitä kuitenkaan”.. No, sen näkee sitten kun aika tulee.

Käyttäjä Jones53 kirjoittanut 11.01.2012 klo 14:17

En tietenkään tiedä koko historiaasi, mutta kirjoittamasi perusteella tuntuu hiukan oudolta ettei lääkitystä ole kokeiltu. Jos, tai kun sinulla on nuo diagnoosit ja terapiaakin takana, niin luulisi lääkehoidonkin olevan kokeilun arvoinen asia.