Nuorten foorumi
Keskusteluryhmä, jossa nuoret voivat jutella mieltä painavista ja pohdituttavista asioista kuten ahdistuneisuudesta, itsetuhoisuudesta, ihmissuhteiden tai opiskelun kriisitilanteista jne.
Sopii Nuoret
Nuorten foorumi
Nuorten foorumi aiheet
Kaikki aihealueet
Olen nuori vasta 15-vuotias tyttö. Asiani koskee perfektionismia ja sen haittoja. Olen parin viime vuoden aikana huomannut, että olen hyvin pahasti perfektionismista kärsivä henkilö. Viime kevään keskiarvoni hipoi 9.9 harrastuksia taas omistan 5, kavereiden silmissä haluan näyttää upealta ja lisäksi minun täytyisi olla poikien mieleen ja upea kaunotar. Aluksihan tuo…
Olen aivan hukassa ja peloissani enkä tiedä miten toimia nyt. Olen 20-vuotias ja opiskelija. Talouteni on pahasti karilla eikä ole enää ketään, joka auttaisi minut ylös. Kaikki alkoi n. vuosi sitten kun elämä heitti minua ympäriinsä ja jouduin väkivaltaisen raiskauksen uhriksi. Olin vannonut, etten koskaan ota turhia velkoja enkä varsinkaan…
Olen 16 vuotta. Mua on kiusattu kolmos luokasta asti ja ala-asteella opettajat eivät tehneet mitään, seurasivat vain vierestä. Koska kiusaajat oli opettajien suosiossa. Seiska luokalle päästyäni toivoin että jes nyt se loppuu, uudet kaverit uudet tuulet. Mut mä tein ”virheen”.
masennus
2Olen ollut jo todella kauan masentunut mutta mikään ei auta. Olen kokeillut paljon erilaisia lääkityksiä mutta ei sekään auta. Käyn terapiassa mutta mulla alkaa loppua keinot miten pääsen edes hetkeksi tästä olotilasta pois! Olen vasta 14 vuotias ja tahdon kyllä sisimmissäni eläää mutta mua pelottaa että mä sekoon ja yhtäkkiä…
Lähes kuuden masennusvuoden aikana ehtii muuttua radikaalisti, se nyt on selvää. Mutta kun viime syksynä oloni parani ja pää selkesi, niin olen alkanut taas kiinnittää huomiota tunteisiini ja käytökseeni – erityisesti muita kohtaan. Olen huomannut asioita, jotka ovat ajaneet pääni aika moiseen pyörremyrskyyn. Tätä on vaikea selittää mutta yritän silti.…
Moi Mä olen 22 vuotias tyttö. Käyn töissä ja olen erikoistunut mielenterveys ja päihdetyöhön. Asun ihanassa omistusasunnossa, mulla on paljon ystäviä ja ihana iso perhe. Harrastan vapaa-ajallani urheilua. Kaikki vaikuttaa siis siltä että minulla menee hyvin. Olen kuitenkin elänyt pitkään erittäin sekavassa tilassa. Välillä se helpottaa kun taas joskus fiilikset…
Hei. Aloitan näinkin iloisella toteamuksella kuin että helvetti ovat toiset ihmiset. Tätä Sartren lausetta olen pohtinut ja kirjoittanut moniin paikkoihin, viimeksi psykologian esseeseen ryhmätyöstä. Ongelmani on vain se, etten ymmärrä, miksi näin ajatteleva ihminen kaipaa niin katkerasti toista ihmistä lähelleen. Olen siis 16-vuotias poika, lukion ensimmäisellä. Vielä yläasteella minulla ei…
Mä ahmin taas eilen illalla. Mua ahisti ja otinkin yhden ahdistuslääkkeen, se alkoi kyllä auttaa, mut lopullisen ”rauhan” sisälleni sain kun olin ahminut ruokaa. Alkoihan siitä sitte morkkis ja ahdistus lisääntyi. Sitten otinki jo unilääkkeet ja nukahdin joskus 3 aikaan yöllä. Mulla ahdistus ja ahmiminen kulkee käsi kädessä. Kun olen…
Olen käynyt kohta puolen vuoden ajan terapiassa juttelemassa asioistani. Käyntikertoja on tuossa ajassa tullut 10, ja nyt tällä viikolla olisi 11. kerta tulossa. Olen tässä jo pikkuhiljaa alkanut miettimään, että missä vaiheessa tästä pitäisi näkyä jotain vaikutusta tai edistystä olotilaan, vointini kun tuntuu olevan aivan yhtä huono kuin silloin puoli…
Heip. Olen 20-vuotias opiskelijatyttönen. Parisen kuukautta saanut paniikkikohtauksia. Taustalla serkun kuolema kesällä ja vanhempien luota poismuuttaminen/yksinäisyys, minkä vuoksi muutin juuri takaisin tähän meikäläisille. Ensimmäinen kohtaus on ollut se kamalin, sen jälkeen ei ole tullut niin pahoja. Pari kertaa käynyt päivystyksessä kohtauksen takia. Sydän välillä tykyttää (Propralia tai mitä lie olen…