Loppuuko tämä koskaan?

Loppuuko tämä koskaan?

Käyttäjä IIMOU aloittanut aikaan 04.02.2012 klo 15:07 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä IIMOU kirjoittanut 04.02.2012 klo 15:07

Olen 16 vuotta. Mua on kiusattu kolmos luokasta asti ja ala-asteella opettajat eivät tehneet mitään, seurasivat vain vierestä. Koska kiusaajat oli opettajien suosiossa.
Seiska luokalle päästyäni toivoin että jes nyt se loppuu, uudet kaverit uudet tuulet. Mut mä tein ”virheen”. <--- noin kaikki sanoo. Mun kaverit on kiusattuja ja mä pidän aina niiden puolia ja muutenkin heikompien puolia. No sain sitte itsekkin kiusaajat niskan päälle ja sehän tietysti ottaa koville. Opettajat ei ole tähänkään päivään asti tehnyt mitään. vaikka minun äiti, kaverin äiti ja JOPA NAAPURI on joutunut käymään koululla minun kärsimisen takia. ja mitä opettajat tekee: "hmph"🙄 En keksi enää pois pääsyä tästä. Ihmiset vaan ei osaa lopettaa. Olen ruvennut masentumaan ja ysin jälkeinen elämä pelottaa. vanhempien kanssa menee huonosti ja ainoat tuki henkilöt elämässä on tällä hetkellä Kaveri, sen perhe ja niiden naapurit. <--- niille on voinut avautua ja ne on tukenut ja raivonnut kaikille että jättää mut rauhaan. mutta ei.

Käyttäjä Kyynikko23 kirjoittanut 06.02.2012 klo 07:26

Hei!

Itse olen samanikäinen poika, lukion ensimmäisellä, ja minäkin olen joutunut kestäämään kaikenlaista kiusaamista. Sellaista suoraan sanoen vittuilua ja haistattelua jostain toiselle arasta asiasta. Se on tosi vaikeaa koota itsensä ja pysyä pystyssä, tiedän sen kokemuksesta.

Hyvä että sinulla on edes joitain jotka tukevat.🙂 Ja vielä hienompaa, että itse tuet niitä, joita kiusataan. Kukaan ei ansaitse kiusaamista. Itse selvisin silleen, että olin välittämättä. Tiedän, ei se ole helppoa oikeasti, mutta ei niiden haukkumisista tarvitse välittää. Kannattaa puhua kaverillesi ja kertoa, mikä painaa mieltä. Pienikin puhuminen auttaa. Tai mene vaikka terkkarille, jos opettajat eivät tee mitään.

Oletko jo päättänyt, minne menet ysin jälkeen? Itse huomasin lukiossa, että siellä katosivat kaikki kiusaajat. Ei minulla nytkään ole paljon kavereita, muttei ollenkaan kiusaajia.

Voimia ja tsemppiä!🌻🙂🌻

Käyttäjä IIMOU kirjoittanut 06.02.2012 klo 19:50

Olen ajatellut meneväni lukioon, vaikka joudunkin jäämään tänne paikkakunnalle, mutta se on totta että kun ei välitä niin se auttaa, ja senkin olen huomannut että, kun minun isosisko puuttui asiaan sain olla rauhassa. Tänään taas kyllä sain kuunnella huora huutoja, mutta pää pystyssä kävilin huutelijoiden ohitse ja annoin heidän huudella huutojaan.

Hyvä jos lukiossa kiusaaminen loppui!🙂 Toivottavasti sitten pääsen itsekkin lopullisesti rauhaan! Mutta harmillista että kun olet joskus kiusattu niin kavereita on rajallinen määrä😞

Kiitos sulle et kirjoitit tähän. Piristit päiväni!!🙂👍

Käyttäjä Kyynikko23 kirjoittanut 07.02.2012 klo 06:32

Ole hyvä vaan.🙂 Taidat asua jossain pienellä paikkakunnalla? Siellä tuollaiset kiusaamistapaukset ovat paljon pahempia, koska porukkaa on vähemmän ja jokainen joka ei kuulu joukkoon, saa kärsiä. Itse tiedän tämän erään tutun puheista, joka parin viikon tällaista kyläkoulua käytyään vaihtoi heti isompaan kouluun. En tietysti ole varma.

On kyllä aika törkeää tuollainen, mitä joudut kuulemaan. Ei ihme että tulee paha olo, vähemmästäkin tulisi.😞 Mutta hienoa jos pystyit kävellä pää pystyssä ohitse! Siitä se alkaa. Ja ei tässä ole kuin reilut kolme kuukautta, niin sinun yläasteesi loppuu.

Toivottavasti jaksat. Jos kukaan opettaja tai terkkari ei auta, niin kirjoittele tänne. Itse huomasin että täällä on tosi auttavaa väkeä!🙂 Tsemppiä kouluviikolle äläkä välitä!🙂🌻

Käyttäjä IIMOU kirjoittanut 08.02.2012 klo 15:33

Joo asun todella pienelle paikkakunnalla. Täällä on yksi yläaste jossa on 200 oppilasta.(lukio johon menen on varmaan samanverran) Koska meidän koulu/kylä on niin pieni kaikki tietää tai ainankin luule tietävänsä toisista kaiken.
Mutta arvaas mitä (: Pää pystyyn niin kaikki helpottaa. En ymmärrä, mutta heti kun avaudun tänne ja "nauroin" -lähinnä sisäisesti- kiusaajille, niin tänään sain olla rauhassa ☺️😍

Käyttäjä Kyynikko23 kirjoittanut 08.02.2012 klo 16:24

Tosi kiva että sinusta tuntuu paremmalta!😀 Tuollaiset monen vuoden ajan jatkuneet kiusaamistapaukset eivät todellakaan lähde hetkessä, mutta on hienoa että olet saanut edes hieman lohtua!

Itsekin huomasin, että tällainen huolista avautuminen ja kirjoittaminen auttaa. Itse kirjoitan muutenkin, se on hyvää terapiaa. Onko itselläsi mitään tällaista taiteenlajia, mihin voisit turvautua, kuten kirjoittaminen, soittaminen, piirtäminen yms?

Hyvä että se sisäinen nauraminen auttoi. Toivottavasti nyt huomaat, että sinun ei tarvitse kärsiä kiusaamisesta vaan voit ihan hyvin jättää kiusaajat omaan arvoonsa. Toivottavasti tämä kiusaaminen ei ole mitenkään fyysistä, siitä saattaa olla vaikeampi päästä irti.😞

Käyttäjä IIMOU kirjoittanut 09.02.2012 klo 17:05

Minun taiteen lajini johon voin turvautua on piirtäminen! Ja kirjoitan kyllä myös jonkin verran. Silloin kun olen yksinäinen,vihainen tai muuten alla päin piirrän paljon. tunnissa saattaa tulle kaksikin valmista työtä. Ja olen edennyt taiteen osalta kilpailujen voittoihin ja kuviani on jaettu ympäri maata (: Se tuo lohtua paljon.

Ja kyllä kiusaaminen ei onneksi ole fyysistä. Täällä onneksi harmennin näkee sellaista. Lähinnä henkistä kiusaamista on. mikä on sinäänsä pahempi kuin fyysinen. (: Olisi mukava tutustua sinuun paremmin ja puhua enemmän (:

Käyttäjä Kyynikko23 kirjoittanut 12.02.2012 klo 17:56

IIMOU kirjoitti 9.2.2012 17:5

(: Olisi mukava tutustua sinuun paremmin ja puhua enemmän (:

Otin pyyntösi ilomielin vastaan!🙂

Käyttäjä IIMOU kirjoittanut 19.02.2012 klo 19:44

niin siis olisi tosi kiva jutella enemmän ja sillee mut se ei onnistu muuten kuin täällä.

Käyttäjä Kyynikko23 kirjoittanut 20.02.2012 klo 08:45

Kyllähän se näinkin onnistuu, mutta löysin kyllä toisenkin tavan, johon tuossa aiemmin viittasin.🙂