Taloushelvetti

Taloushelvetti

Käyttäjä Särkynyt91 aloittanut aikaan 17.02.2012 klo 16:45 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä Särkynyt91 kirjoittanut 17.02.2012 klo 16:45

Olen aivan hukassa ja peloissani enkä tiedä miten toimia nyt.

Olen 20-vuotias ja opiskelija. Talouteni on pahasti karilla eikä ole enää ketään, joka auttaisi minut ylös.

Kaikki alkoi n. vuosi sitten kun elämä heitti minua ympäriinsä ja jouduin väkivaltaisen raiskauksen uhriksi. Olin vannonut, etten koskaan ota turhia velkoja enkä varsinkaan vippejä. Jotenkin lupaus kuitenkin särkyi ja otin ensin 20€ vipin junalippua varten. Maksoin vipin takaisin ja oivalsin, että siinäpä on helppo laina. Aloin lohduttautumaan reissaamalla ja shoppailemalla. Jätin kaiken muun ja keskityin ”nauttimaan” elämästä.

Lopulta syksyllä 2011 olin taloushelvetissä ja heräsin.. Ymmärsin, kuinka idiootti olin ollut ja että olin menettämässä koko elämäni. S

Laskuja oli jo yli 10 000 euron edestä. Pyysin sukulaistani apuun.. Hävetti enkä tiennyt, kuinka selittää. Kuinka selittää, että olin kokoajan tietoinen että vipit pitää maksaa, mutta silti niitä otin? Sain 6000€ apua ja maksoin osan veloistani. Nyt jäljellä on n. 4-5000€ lainaa, jotka uhkaa mennä ulosottoon. Jokainen ulosotto tietää lisää laskua enkä enää tiedä mitä tehdä. Enää ei ole ketään, joka voisi auttaa enkä saa mistään lainaa, jolla ”yhdistää” vipit. Vippejä kun tosiaan on eri firmoilta ja jokainen uusi perintä tietää helvetisti kuluja.

Tiedän hyvin, että ongelmani johtuu omasta typeryydestäni, joten olkaa kilttejä ja älkää tuomitko mua enempään. Miten mun pitäisi toimia? Mitä nyt tapahtuu? Onko mulla enää mitään toivoa päästä jaloilleni?

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 19.02.2012 klo 10:50

moi, Särkynyt91.