masennus

masennus

Käyttäjä emmalotta aloittanut aikaan 14.02.2012 klo 09:32 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä emmalotta kirjoittanut 14.02.2012 klo 09:32

Olen ollut jo todella kauan masentunut mutta mikään ei auta. Olen kokeillut paljon erilaisia lääkityksiä mutta ei sekään auta. Käyn terapiassa mutta mulla alkaa loppua keinot miten pääsen edes hetkeksi tästä olotilasta pois! Olen vasta 14 vuotias ja tahdon kyllä sisimmissäni eläää mutta mua pelottaa että mä sekoon ja yhtäkkiä tapan itteni! AUTTAKAA PLIIS! 😭😭😭😭

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 15.02.2012 klo 09:05

hei, emmalotta.

jospa kertoisit tästä olostasi sinua hoitaville henkilöille. on kovin vaikeaa sanoa tilanteeseesi mitään täältä kun en tunne sinua paremmin.

älä luovuta vielä!
IisaMari

Käyttäjä LPa kirjoittanut 19.02.2012 klo 06:17

Hei emmalotta!

Tunne siitä, että pelkää haluavansa satuttaa itseään, on todella kamala. Olen kärsinyt siitä itsekin melkoisesti. Jossain vaiheessa pelkäsin siltoja, koska en tiennyt haluanko yhtäkkiä kuolla ja hyppään alas ynnä muuta vastaavaa yhtä kummallista. Onneksi sanot että haluat elää - pidä siitä tunteesta kiinni. Se on se pieni asia, joka auttaa jaksamaan kun on vaikeaa. Tunne siitä, että asiat voivat olla ja tulevat olemaan paremmin. Tunne, että haluat elämäsi olevan parempaa.

Valitettavasti minun on vaikea tarjota sinulle muuta kuin lohdutusta ja kertomuksia omista ajatuksistani ja kokemuksistani. Suosittelen, että olet ennen kaikkea rehellinen psykologeille ym auttajille. Koita löytää sinulle sopivaa keskusteluseuraa. Meitä, kuten psykologejakin ja muita auttajia on moneen lähtöön. Sopivan löytäminen ei ole helppo homma, mutta on todella palkitsevaa.

Jatka siis yrittämistä, puhu ongelmistasi ja koita kestää.