Ahmiminen ja ahdistus

Ahmiminen ja ahdistus

Käyttäjä shp82 aloittanut aikaan 05.08.2007 klo 12:56 kohteessa Nuorten foorumi
Käyttäjä shp82 kirjoittanut 05.08.2007 klo 12:56

Mä ahmin taas eilen illalla. Mua ahisti ja otinkin yhden ahdistuslääkkeen, se alkoi kyllä auttaa, mut lopullisen ”rauhan” sisälleni sain kun olin ahminut ruokaa.
Alkoihan siitä sitte morkkis ja ahdistus lisääntyi. Sitten otinki jo unilääkkeet ja nukahdin joskus 3 aikaan yöllä.
Mulla ahdistus ja ahmiminen kulkee käsi kädessä. Kun olen ahdistunut syön ja kun syön ahdistun vielä enemmän. Se on kierre joka tarttis katkasta,mut se o vaikeeta.
En ahmi pelkästään herkkuja vaan tavallista ruokaa, mitä sattuu olemaan saatavilla.☹️
En ole tästä kertonu muille kuin terapeutille ja täällä palvelussa tukihenkilölleni.
Ahmimisen kans on vaikee elää, kaikki keskittyy silloin ruokaan liikaa, Ja sitten tulee ne itsesyytökset: olet lihava, et kalpaa itsellesi, tulee paniikki miten kulutan syömäni ruokamäärän, nyt mä varmaan lihoon,mä en kelpaa kellekään, olen huono ja epäonnistunut.
Miten joku mies vois rakastaa mua, kun mulla on ongelmia itelläki tarpeeksi? Miten se jaksas mua? Muumuassa näitä mietin ja taas ahdistun.

Käyttäjä lockongirl kirjoittanut 15.09.2008 klo 22:35

..
wow..
ihan sama ku mulla, ainoostaan ilma lääkkeitä kun niitä ei oo..
mua ahistaa ni syön, ku syön ni alkaa ahistaa lisää ku mietin et must tulee läski eikä kukaan jtkä sitten rakasta mua, ja kaikki sitten vihaa mua ku mua ahistaa..
en osaa oikeen auttaa. anteeks.
mut on ihan kiva tietää että en oo ainoo jolla on joku tällanen "Jännä" ongelma.😭

Käyttäjä pepez kirjoittanut 16.09.2008 klo 21:11

Mulla ei oo varsinaisesti ongelmasyömistä"", mutta lääke, joka lihottaa ja aina, kun katon tv:tä tai elokuvia yms, mun on vaan syötävä aina siinä kattoessa. Haluisin ite siit irti, ku täytyy aina penkoo jotain syötävää, ku kattoo jotain ohjelmaa ym.

Käyttäjä pikatsu kirjoittanut 21.09.2008 klo 15:19

mulla on kans tälleen, että syön, syön ja syön, ahmin vaikkei olisi edes nälkä. Heti kun tulen koulusta niin ensimmäisenä jääkaapille, josta otan leipää, muroja ja mikro hampparin.
Koulussa en kehtaa syödä paljon koska kaverini on tosi vähäruokaisia ihmisiä. Kun rupee ahdistamaan nii vedän suklaata, karkkia, hamppareita, limua, mehua, melkeen mitä vaan.
Välillä tekis mieli työntää sormet kurkkuun ja oksentaa kaikki pois minkä oon syöny. Siinä asiassa oon kuitenki pystyny hillitsemään (vielä) itseni.
Illalla iskee pahin ahmimiskohtaus. Silloin tuntuu että voisin syödä koko jääkaapin tyhjäksi. 😞
Monesti olen myöskin ajatellut että nyt tämä loppuu ja alotan terveellisen elämän, liikun ja syön terveellisesti. Mutta ei siitä koskaan ole mitään tullut.

😯🗯️

Tsemppiä kaikille. 🙂🌻 kirjoitellaan tänne ja kerrotaan ollaanko edistytty ahmimisen lopettamisessa.😀

Käyttäjä T ti kirjoittanut 07.11.2008 klo 16:11

Pitkästä aikaa tänne kirjotan.

Eli nykyinen tilanteeni syömisen suhteen on se, että mulla on alkanu bulimia. Sen alkuvaiheessa se oli just sitä, että ahmitaan ja sitten oksennetaan 😝 Sitä kesti yli kuukauden. Oksensin joka päivä, joskus jopa kolmekin kertaa päivässä. Välissä oli parin päivän taukoja jolloin aina toiveikkaana ajattelin, että nyt saa riittää ja lopetan tämän tähän, opettelen syömään kunnolla ettei mun tarvi oksentaa. Niin... Eipä se ole toiminu.
Nyt oksentaminen on ollu "tauolla" jonku aikaa, koska olen päättänyt, että syön kerran päivässä lämpimän ruuan ja se saa riittää. Tämän ansiosta painoni on pudonnut suunnilleen viikossa kolme kiloa, ja tuohon olen erittäin tyytyväinen 🙂 Yhteensä painoni on tämän bulimian aikana pudonnut n. 6 kiloa.

Tiedän, että minulla on ongelma. Tiedän, että tähän pitäisi kai jotain apuakin hakea ettei tästä kehity vakavampaa. Mutta jos saan itse pidettyä oksentamiseni kurissa, kuten tällä hetkellä, en hae apua. Sitä tavoittelen.
Yksi erittäin läheinen ystäväni ja tyttöystäväni tietävät tästä. Olen heille sanonut, että he saavat viedä mut väkisin hoitoon jos tilanne menee vakavaksi, enkä itse tajua sitä. Että silloin heidän pitää puuttua tähän. Kuulostaa tosi tyhmältä, tiedän 😀

Ja se syy, miksi oksennan/oksensin: jos syön liikaa, lihon. Ja sitä en halua. Olen aina ollut isokokoinen, ylipainoinenkin. Ja on minua toki muistutettukin siitä, kotona ja koulussa. Ymmärrän ja hyväksyn kuitenkin sen, että ruumiinrakenteeni takia en voi saada itsestäni "kukkakeppiä". Enkä tavoittelekkaan sitä, en todellakaan. Vaan sitä, että olisin sopivan kokoinen. Ja pysyisin sopivana.

Käyttäjä kirjoittanut 09.11.2008 klo 17:52

Epävakaa persoonallisuus! Ei kontrollia Hälytys! ei herkkuja näkyville. Mies näkee muuten tyhjän lautasen. Vedän kitusiini kaikki maailman herkut. Ei tosissaan helppoa ja tunnesyömistäkin syyllistetään ankaralla kädellä. Meille parikymppisille suomalaistytöille pitäisi olla normaaleja esikuvia. Mediassa nainen saa huomiota vain sillä että on laihtunut tai jopa nälkiintynyt.😠 se saa meikäläisen raivoa täyteen. Mun ikäiset julkkikset tuntuvat tahtomattaan pilaavan oman elämänsä mitä lahjakkaimmin. Oikeesti nolottaa olla parikymppinen kaikkien naurettavien stereotypioiden keskellä. Sitten mainostetaan ruokaa tyyliin niin ihanaa prinsessakakkua että tytöt tykkää ja kilo sokeria päälle😝 Mut asiaan. Syöminen tuntuu joskus tuottavan sellaista nautintoa mitä ei muualta saa ja bulimian uhkakin on itselläni suuri. Tunnesyöminen on niin täynnä psyykkisiä ristiriitoja turvattomuuttta pelkoa ahdistusta hylätyksi tulemisen tunnetta itseinhoa ja pettymyksiä. Yritän päästä siitä eroon ja syödä normaalisti. Meidän hyvinvointi yhteiskunta taitaa tuottaa ruokaa yli tarpeen? en sano sitä valittaakseni.😀 olemme onnekkaita kun saamme nauttia elämässä edes jostakin.🙂👍

Käyttäjä maniskitso kirjoittanut 07.02.2012 klo 15:08

pikatsu kirjoitti 21.9.2008 15:19

mulla on kans tälleen, että syön, syön ja syön, ahmin vaikkei olisi edes nälkä. Heti kun tulen koulusta niin ensimmäisenä jääkaapille, josta otan leipää, muroja ja mikro hampparin.
Koulussa en kehtaa syödä paljon koska kaverini on tosi vähäruokaisia ihmisiä. Kun rupee ahdistamaan nii vedän suklaata, karkkia, hamppareita, limua, mehua, melkeen mitä vaan.
Välillä tekis mieli työntää sormet kurkkuun ja oksentaa kaikki pois minkä oon syöny. Siinä asiassa oon kuitenki pystyny hillitsemään (vielä) itseni.
Illalla iskee pahin ahmimiskohtaus. Silloin tuntuu että voisin syödä koko jääkaapin tyhjäksi. 😞
Monesti olen myöskin ajatellut että nyt tämä loppuu ja alotan terveellisen elämän, liikun ja syön terveellisesti. Mutta ei siitä koskaan ole mitään tullut.

😯🗯️

Tsemppiä kaikille. 🙂🌻 kirjoitellaan tänne ja kerrotaan ollaanko edistytty ahmimisen lopettamisessa.😀

tulee kanssa ahmittua aina liikaa diabetes ons siitä paskamainen et josset syö ajoissa ja säännöllisesti tai ruokailu myöhästyy tulee niin kauhee nälkä et tulee ahmittua liikaa ja ostettua kaupasta liika jos menee nälkäsenä sinne😋
lääkitys on kanssa sellanen että illalla rupee ahdistaan nukkumaan meno niin eilenkin vedin kaks itetehtyä sämpylää parin keitetyn kanamunan ja juuston kanssa ja ei ees todellakaan ollu nälkä.😭