Aikuisen elämää

1 tunti sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4607
Käyttäjä Noire aloittanut aikaan 16.09.2010 klo 21:53 kohteessa Aikuisen elämää

Hei, Olen 21-vuotias nuori ”nainen”, eksyin tänne taas tauon jälkeen kun elämä alkoi masentamaan oikein kunnolla. Olen aina ollut hieman alakuloinen, yläasteella aloin kärsiä sosiaalisten tilanteiden pelosta ja lukiossa kuvioihin tuli masennus. Lukion viimeisenä vuonna 2008 tunsin voittaneeni masennuksen, aina silloin tällöin se palasi kuitenkin kuvioihin..mutta pääosin olen ollut nyt…

Käyttäjä surumieli aloittanut aikaan 07.07.2010 klo 16:23 kohteessa Aikuisen elämää

Ei tämä elämä mene aina niiinkuin toivoisi. Monia hyviä asioita on sattunut elämässä. Olen mennyt naimisiin ja odotan lasta. Mutta tilanne on kuin parhaasta dekkarista. Raskaus oli toivottu, mutta en osannut arvata kuinka se voisi vaikuttaa tunne-elämääni niin voimakkaasti. Keväällä uuvuin, olen ennenkin kärsinyt mielenterveyden ongelmista ja tilanne paheni raskauden…

Käyttäjä wounded_eagle aloittanut aikaan 13.09.2010 klo 20:40 kohteessa Aikuisen elämää

Hei. Kirjoitan ehkä hiukan erilaisesta tilanteesta kuin monet muut. En koe tällä hetkellä olevani mitenkään ihmeemmässä kriisissä, vaikka kärsinkin yhä pahoista sosiaalisista peloista, jonka takia olen luultavammin vieläkin työkyvytön. Lähes koko elämäni olen kärsinyt peloista ja ylä-asteesta lähtien ja kiusaamisen johdosta, yhä pahempia mielenterveysongelmia, masennusta, paniikkihäiriöitä, itsemurha-ajatuksiakin joskus. Nyt 26-vuotiaana,…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 11.09.2010 klo 12:46 kohteessa Aikuisen elämää

Tänään on niin huono päivä. Olen itkeskellyt pitkin aamua. 😭Ensin tuli katseltua äidin jäämistöä. Sitten kävin ajattelemaan, milloin oli toiseksi viimeinen kerta, kun näin äidin ennen kuolemaa. Muistin viimeisen kerran. Tässä kuussa on niin paljon päivämääriä: WTC, mieheni isoisän kuolinpäivä, meidän kihlauspäivä, raiskaajani kuolinpäivä… Kaikki vyöryy ylitseni höyryjunan lailla. Ja…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 02.09.2010 klo 17:58 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Teen itsestäni ehkä naurettavan, mutta otan sen riskin. Mun synkkä salaisuus: raiskaus, mistä vaikenin ja pidin sisälläni 22 vuotta, en tiedä miten ja josta puhuin vasta tänä vuonna lääkärille. Olin 20v, pienikokoinen, luottavainen, hölmö ja neitsyt. Olin tullut viikonlopuksi sulhaseni luo sadan kilsan päähän. Oltiin viety sulhanen töihin. Mentiin…

Käyttäjä Violila aloittanut aikaan 06.09.2010 klo 15:33 kohteessa Aikuisen elämää

Olen jännittänyt ja pelännyt ihmisten seurassa lapsesta asti. Ahdistus tuli kuvioihin mukaan teini-iässä koulun loputtua, kun olisi pitänyt aloittaa itsenäinen oma elämä, jollaista en koskaan ollut elänyt. Olen aina roikkunut muiden pultuissa. Päätökset olen tehnyt pelon hallinnassa, mennyt opiskelemaan sinne minne ystävänikin, valinnut miehen vain sen vuoksi, kun hän piti…

Käyttäjä poropeukalo aloittanut aikaan 13.02.2010 klo 20:27 kohteessa Aikuisen elämää

Onko ihmiset kokeilleet vaivoihinsa vaihtoehtoisia hoitomuotoja kuten energiahoitoja tai homeopatiaa? Mä kokeilin kerran vahingossa reikihoitoa. Tilasin ajan shiatsuun, sain reikihoitoa. Onneton, kun olen, en valittanut asiasta vaan otin uuden ajan. Ei auttanut unettomuuteen tai muuhunkaan. 😞 Nyt tilasin ajan funktionaalisen lääketieteen lääkärille. Sain homeopatiaa ja puoskaridiagnooseja. En taaskaan osannut valittaa,…

Käyttäjä Quirina2 aloittanut aikaan 06.09.2010 klo 16:38 kohteessa Aikuisen elämää

En tiedä mikä oli niin pahasti pielessä, mutta reilu viikko sitten mies ampui meidän koiran kuistin portaille ja lähti töihin. Minä vielä nukuin. Takaisin ei mies ole tullut kuin tavaroiteen hakemaan. Asuimme avoliitossa, omakotitalossa maaseudulla. Nyt olen täällä yksin, ja kaikessa olisi pärjättävä, paljon syystöitä ym, eikä rahan kanssa kehuttavaa.…

Käyttäjä tanjanen aloittanut aikaan 11.07.2010 klo 12:17 kohteessa Aikuisen elämää

Miten teillä lähti liikkeelle nää häiriöt, mikä laukaisee oireilun nykyään? Mulla on ollut aikuisiässä satunnaisia oireita jotka ovat menneet ohitse enkä niitä sen kummemmin jäänyt miettimään kunnes 2,5 vuotta sitten sairastuin refluksiin/ruokatorventulehdukseen… Ne oireet oli suoraan h…tistä hengenahdistuksineen ja siinäpä sitä oltiin. Sain lopulta Cipralexit kun se ahdistus ja paniikki…

Käyttäjä Psykofyysikko aloittanut aikaan 10.09.2010 klo 14:02 kohteessa Aikuisen elämää

Miten te, kanssaihmiset, määrittelisitte kriisin? Olen itse menossa piakkoin keskustelemaan kriisityöntekijän kanssa. Tämä sai minut ajattelemaan kriisiä käsitteenä ja huomaamaan, etten todellisuudessa tiedä, mikä luokitellaan kriisiksi elämässä. Siis mitä mieltä te muut olette? 🙂

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: