Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen kärsinyt viime aikoina voimakkaista allergiaoireista. Siinä määrin vakavista, että olen joutunut useamman kerran turvautumaan adrenaliiniruiskuun ja lähtemään ensiapuun. Hermoille käy se, ettei tilanne tunnu menevän ohi, vaan toistuu ja jatkuvasti joutuu olemaan vahvalla lääkityksellä. Tästä aiheutuneita pelkotiloja ja ahdistusta varten sain lääkäriltä Diapamia, mutta sekin aiheutti vakavan allergiakohtauksen. Nyt…
Hei, aloitan oman viestiketjun ja toivon, että keskustelua syntyy aiheesta. Kysymykseni kuuluu: Onko tämän sivuston lukijoilla diagnosoitu persoonallisuushäiriöitä? Itselläni on ollut jo pitkään diagnoosina ”epävakaa persoonallisuus”, enkä ole tiennyt mitä se tarkoittaa. Olen sitä joskus kysynyt lääkäriltä ja saanut siihen ympäripyöreän vastauksen. Luin nyt Wikipediasta aiheesta ja moni asia, mikä…
Olen sairastanut vakavaa masennusta kohta 5-6 vuotta ja siihen päälle vielä dg. sekamuotoinen persoonallisuushäiriö. Olen seurustellut vain 2 kertaa(joo tiedän, todella noloa) ja huomannut että en viihdy parisuhteessa. En ollenkaan. Ne tuntuvat tekevän onnettomimmiksi kun vapaus katoaa. Ystäviä on vain 2 kpl. Toisella usein kiire, enkä kehtaa toista koko ajan…
Aina välillä sitä pysähtyy elämän perusasioiden äärelle. Saa pienen käsityksen siitä, kuinka paljon sitä itse asiassa vihaakaan itseään. Vihan voimakkuutta on vaikea pukea sanoiksi. Tässä yksi niistä pysähdyksistä. Löysin vanhan koulukansioni, johon minuun ihastunut tyttö oli kirjoittanut viestin. Kansio oli minulla käytössä edellisessä koulussani. Teksti oli jo osittain haalistunut, sydän…
Olen nimimerkkini mukaisesti tavallaan kadonnut neljä tai viisi vuotta sitten. Pyöritin yritystä joka monen yhteensattuman summana meni päin petä. En vaan itse tajunnut tilannetta vaan jatkoin sitkeästi töiden kanssa kunnes oli jo myöhäistä. Siitä seurasi niin kova shokki että jätin kaiken,firma,asunto ym normaalit asiat. Mihinkään kortistoon en kuulu enkä työvoima…
Pelkään kovin elämästä ja yhteiskunnasta syrjäytymistä. Ajelehdin ajopuun lailla virran vietävänä päivästä toiseen, enkä tiedä keinoja,miten taistella itsensä takaisin kuivalle maalle. Takana ovat vuodet hylkiönä,koulukiusattuna,itsetunto minimissä. En mieti enää niitä vuosia kiusattuna enkä ajattele kiusaajiani, silti asia tuntuu vielä vaikuttavan,koska pelkään tätä elämää ja sen haasteisiin tarttumista. Olen valmistunut ammattiin,mutta…
Ajattelin avata tähän tällaisen yksinäisen / yksinäisten palstan minne voisi kirjoittaa mitä tahansa mieleen tulee. Ajattelin, että pidettäisiin tässä palstalla seuraa toinen toisillemme, vaikka palsta ei toimikaan reaaliajassa. Itse olen sairaseläkkeellä ja koen itseni osattomaksi, toimettomaksi, roolittomaksi ja yksinäiseksi. Haluaisin nettituttavuuksia, joiden kanssa voisi vaihtaa sähköpostiakin. Katson liikaa telkkaria ja…
Heipä hei! Millaisia vaikutuksia teissä tukinetin käyttäjissä ilmenee alkoholin nauttimisen jälkeen seuraavana päivänä, eli siinä surullisena kuuluisana krapulapäivänä? Itse käytän alkoholia pari kertaa kuukaudessa ja aina humaltumistarkoituksessa ts. maun vuoksi en ole koskaan oppinut juomaan. Alkoholi rentouttaa, ei ole enää huolia tai murheita, juttu lentää uusien ihmisten kanssa ja on…
Heips! Mulla taitaa olla ongelma syömisen kanssa. Tai on varmaan ollu jo pidempään, mut nyt se alkaa pahentua.. Ongelma oli alussa vain se, että oon tosi nirso ruoan suhteen. Sitten eteen on tullut se, et ruoka vaan ”tökkii” eli en pysty syömään enempää, koska tuntuu et muuten oksennan. Harvoin syön…
Hei! Tämä on mulle tosi arka aihe lähes tabu. En oikein tiedä, miten siitä kehtaan puhua. Tietysti raiskaukset ja seksuaalinen hyväksikäyttö jättää jälkensä. En oikeastaan koskaan päässyt tutustumaan omaan seksuaalisuuteen, kun se tuhottiin väkisin neitsyenä ennenkuin se alkoikaan. Olen miehellenikin tuottanut sillä saralla pahan pettymyksen, kun en pysty siitä nauttimaan.…