APUA MIGREENIIN ITSEHOIDOLLA KOKEMUKSIA!!!!!!!!?

APUA MIGREENIIN ITSEHOIDOLLA KOKEMUKSIA!!!!!!!!?

Käyttäjä dezing aloittanut aikaan 14.01.2011 klo 11:38 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä dezing kirjoittanut 14.01.2011 klo 11:38

Eli mulle on tullut kiusallisena vaivana migreeni kohtaukset. Tulevat vielä aika useinkin. Useimmiten kipu lähtee hartioista, mutta vaikka miten venyttelis ja liikkuu niin ei auta! Mulla on migreenikohtauslääke jota joudun ottamaan viikon sisällä 3 kertaa + vielä panadolia ja buranaa yhtäaikaa siihen lisäksi, että kipu helpottaisi samana iltana, että saisi edes nukutuksi!

En tiedä minkälainen auramigreeni on koska mulla on vasta eka lääke kokeilussa ja jos se auttaa niin sen perusteella sitten lääkäri katsoo sen migreenin olevan. Ja kyllä se on auttanut, mutta tää estää työelämän täysin koska tulee niin usein!

Onko teillä hyväksi todettuja itsehoitokeinoja migreeniin esim Jooga? Kertokaa mitä ootte kokeilleet ja mikä on auttanut parhaiten ja millä tavalla ehkäistä koko migreenin tulemista. Olen raitis ja savuton, kiitos migreenin. Mutta nyt haluan tämän helvetillisen vaivan pois koska eihän tästä elämästä tule mitään muuten!

Käyttäjä Adele kirjoittanut 14.01.2011 klo 12:13

Perinteinen akupunktuuri voi auttaa, mutta en osaa suositella kenen luokse menisit. Itse sain sitä mahtavassa paikassa Tukholmassa. Ensin n. 15 minuuttia hierontaa ja sitten piikit. Oli tehokasta. Suomesta en vastaavaa akupunktööriä ole löytänyt. Pääkaupunkiseudulla on joku lääkärikin, joka sitä antaa, mutta en tiedä onko se aitoa, perinteistä akupunktuuria. On olemassa joku länsimaisen lääketieteen kehittämä akupunktuuri, jota minuun kokeiltiin sairaala Ortonissa, Helsinki, mutta siitä en tykännyt yhtään.

Jos olet kuullut, että jooga auttaisi, niin miksi et kokeilisi siis sitä. Varmaan pitempiaikainen projekti.

Käyttäjä Miida kirjoittanut 14.01.2011 klo 12:56

Moikka. Oon kärsinyt itse migreenistä jotain 13vuotta.
Ensin oli auraton mutta tosi voimakas ja usein, ja oksensin joka kohtauksen aikana.

En oo oikeen itse mitään varsinaisia itsehoitokeinoja löytänyt. Mutta ainakin mahdollisten laukaisevien tekijöiden välttämistä oon yrittänyt.
En esim. käy yökerhoissa joissa voimakkaita disco-valoja, vältän myös mm. hohtokeilaamista, elokuvissa 3D leffoja, videopelejä jne.
Voimakkaat hajut myös laukaisevat mulla migreenin, ja stressi, joskus kovat äänet.

Joillain ihmisillä on tiettyjä ruoka-aineita, juomia(etenkin alkoholi.. viinit jne.) jotka voi laukaista kohtauksen.

Kannattaa vaan yrittää päästä jäljille siitä mikä migreenikohtauksen sulla saattaa aiheuttaa, ja sit jos saat niistä kiinni niin vältellä aiheuttajia. (joskus se kyllä vaan tulee ilman mitään huomattavaa syytä)

Jos niska/hartia seutu on jumissa, on ehkä säännöllinen hierojalla käynti paikallaan, ja toi venyttely on kans hyvä.

Nyt vuosien varrella migreenini on helpottanut huomattavasti, ja saan kohtauksia ehkä 2-3viikon välein. Ne kestävät yleensä 3päivää putkeen mutta ovat paljon miedompia kun ennen, tosin nyt tulee aurallisena.

Lääkkeet on mullakin, ja yleensä vaan tää "voimakkaampi" imigran auttaa.
Ja siihen lisänä rauhallinen, hiljainen, pimeä huone. Mielellään vähän viileempi huone. Ja kylmä kääre otsalle.

Toivotaan et sullakin oireet helpottaisi ja saisit lääkityksen kohdalleen.. ja kohtaukset hallintaan. 🙂
Estolääkityksiähän on myöskin olemassa, mut niistä en sen enempää tiiä. Mullekin ehdotettiin mut en halunnut aloittaa sitä.

Jaksamista🌻🙂🌻 .. ei ole migreenikään mikään helppo sairaus. ☹️

Käyttäjä helemi kirjoittanut 14.01.2011 klo 13:10

Migreeni on paha juttu, mutta iän myötä helpottaa, ehkä.
Minulla oli migreeni ja paha, siihen oli sen aikuset lääkkeet, mutta sitten sen keksin, migreeni on verenkiertohäiriö aivoissa..kun alkoi tuntua, että silmissä vilistää ja on muutenkin vähän toistaitonen olo, sekä yletön suklaan himo, niin leivän päälle voita ja päälys valkoseksi suolaa, auttoi. Mutta en tiedä mitä vaikutuksia sille on muille. Myös sokeroimaton puolukkasurvos on auttanut, jota muuten en söisi paljaaltaan.
Aurinkolasit auttaa paljon ja jos voi välttää kaikkea, kirkasta, välkkyvää, häikäisevää ym, niin auttaa, vaatteissa saattaa olla kapeita raitoja, joita katsoessa tuntuu kuin silmät menisi kieroon.