Aikuisen elämää

1 päivä sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä Asleep aloittanut aikaan 21.01.2011 klo 13:41 kohteessa Aikuisen elämää

Olen jo vuosikausia sairastanut vaikeita mielenterveysongelmia. Viime aikoina kuitenkin olen kokenut jonkinlaista helpotusta ongelmiini. En minä varmaan koskaan ongelmistani kokonaan pääse, mutta ehkä pystyn ongelmiani paremmin kestämään. Siis, jos haluaisin. Nyt on alkanut tulemaan jotain ahdistusta tuon ”paranemisen” suhteen. Masennus on taas palannut. En kestä, että oloni paranee… Kun ei…

Käyttäjä Ammuttu aloittanut aikaan 10.02.2011 klo 23:33 kohteessa Aikuisen elämää

Minut yritettiin tappaa ampumalla. Se että kirjoitan tässä nyt johtuu ystävästäni joka sai lyötyä ampujan käsille niin että luoti lävisti jalkani kahdesta kohtaa. Uni ei tule kuin vahvoilla lääkkeillä ja silti herään joskus painajaisiin tai siihen kun katsoin aseen piippua. Jalka paranee hyvää vauhtia mutta pelko, levottomuus ja en oikein…

Käyttäjä LadyRed aloittanut aikaan 08.03.2011 klo 23:19 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen 25-vuotias vastavalmistunut ja elämäni ensimmäisessä työpaikassa. Vaikka työ on mielenkiintoista ja haastavaa, niin suoraan sanottuna en tiedä miten jaksan työelämässä eläkeikään asti?Oma äitini jäi eläkkeelle nyt tammikuussa ja täytyy myöntää,että olen hänelle kateellinen.Hänen ei tarvitse enää olla mukana hektisessä työelämässä ja raataa niskalimassa vaan hän voi nukkua pitkään…

Käyttäjä pala lasia aloittanut aikaan 09.03.2011 klo 10:08 kohteessa Aikuisen elämää

Hei! Olen ollut psykoterapiassa kesästä asti kahdesti viikossa eli reilu 50 kertaa. Tarkoitus on laittaa hakemus Kelaan vielä toiseksi vuodeksi. Terapeuttini on pirteä, herttainen ja kannustava nainen. Vaikka noita käyntejä on jo paljon takana, en vaan saa itsestäni tarpeeksi nopeasti ulos. Eikä se keskustelu aina ole johdonmukaista. Minä poukkoilen ajatuksesta…

Käyttäjä Xenia aloittanut aikaan 16.09.2009 klo 11:19 kohteessa Aikuisen elämää

Olen ihan liemessä. En ole myöntänyt itselläni mitään ongelmaa olevaksi. Olen töissä salannut uupumuksen, ahdistuksen, stressin ja työtehottomuuden, ja vilpittömästi uskonut että ei tässä mitään hätää, kyllä minä kohta saan asioista otteen ja homman toimimaan. Nyt sitten näyttää että romahdin täysin juuri hektisimpänä ja kriittisimpinä mahdollisena hetkenä. Olisi pakko ottaa…

Käyttäjä White princess aloittanut aikaan 10.03.2011 klo 14:20 kohteessa Aikuisen elämää

Olen aika uusi jäsen tässä palvelussa, ja ajattelin kääntyä tämän kanavan puoleen, sillä en nyt osaa itse ratkaista tätä ongelmaa, joten siksi tarvitsisin hyviä neuvoja mitä tehdä käytännössä. Työelämä on kovaa, ja koska vieläkään meillä ei osata ratkaista työpaikkojen ongelmia, niin monet sen takia voivat huonosti. Tämä lääketieteellistetään usein edelleen…

Käyttäjä Nuokku aloittanut aikaan 08.02.2011 klo 12:51 kohteessa Aikuisen elämää

Olen lueskellut juttuja täällä tukinetissä jonkin verran. Moneen tarinaan verrattuna minulla on kaikki niin hyvin, että hävettää. Silti valvon iltaisin ja ajatukset kiertää pienempää kehää kuin Roope Ankan kuluttama ura lattiassa (silloin kun se kävelee ympyrää ajatellessaan). Pitäisi lopettaa vatvominen. Mutta miten ihmeessä se tehdään yöllä kello kaksi? Ajatellaan jotain…

Käyttäjä Pirskatti aloittanut aikaan 21.12.2010 klo 11:56 kohteessa Aikuisen elämää

Hei kaikille! Olen joskus ehkä jotain tänne kirjoitellut, mutta halusin tulla kertomaan oman tarinani ja mitä kuuluu tällä hetkellä. Olen 2 lapsen yh-äiti. Lapset on 6v ja 6 kk. Lapset näkevät isäänsä kerran kuussa, ehkä välillä harvemmin. Tukiverkostoa on sisko ja sen mies ja vanhemmat, mut en saanut niiltä tarpeeksi…

Käyttäjä dinah52 aloittanut aikaan 09.03.2011 klo 18:00 kohteessa Aikuisen elämää

Soitin tänään Eteraan, ja eläkehakemukseni vihdoin saattaa ensiviikolla ratketa. Lähetin jo 11. tammikuuta. Vaikka ei se suuri olisikaan, osatyökyvyttömyyseläke, saisin ainakin kuntoutusrahaa vähän, ja vihdoin psykoterapiaakin. Sairauspäivärahat loppui helmikuussa, tuntuu olo niin kuin ”tuuliajolla” tosissaan olisi. Ja ihminen kun jotenkin elämäänsä haluaisi hallita. Tai no, ei kai elämää voi ”hallita”…

Käyttäjä Pintteri aloittanut aikaan 05.03.2011 klo 19:25 kohteessa Aikuisen elämää

Kysyn neuvoa täältä sillä olen ollut valmistumiseni jälkeen työelämässä niin vähän aikaa etten osaa ratkaista ongelmaa/ ongelmia omin neuvoin. Työpaikallamme on tällä hetkellä varsin sekava ja kaoottinen tilanne. Rakennusta remontoidaan kovalla kädellä ja meidät 65 työntekijää on ripoteltu kolmeen eri toimipisteeseen vielä puolentoista vuoden ajaksi. Olen itse ns. ”päätoimipisteessä”, jossa…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: