Japanin maanjäristys ja maailmanlopun pelko

Japanin maanjäristys ja maailmanlopun pelko

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 11.03.2011 klo 13:29 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2011 klo 13:29

Nyt, kun katselen noita uutisia Japanin maanjäristyksistä, tulee aivan sellainen tunne, että eletään viimisiä hetkiä täällä ja tulee maailmanloppu.

Käyttäjä kirjoittanut 11.03.2011 klo 19:04

Kamalaa katseltavaa on nuo kuvat tuhoista ja nyt saa pelätä, että räjähtääkö joku ydinvoimala.

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 12.03.2011 klo 00:37

Kyllähän nuo Japania koskevat uutiset järkyttäviltä näyttävät, mutta itse kuitenkin olen rauhallinen tulevien aikojen suhteen. Päivästä 21.12.2012 puhutaan paljon. Jotkut ennustavat, että silloin tulee maailmanloppu. Paljon on kuitenkin kirjoituksia siitä, että maapallolla alkaa silloin uusi henkisempi aika. Voi olla, että paljon muutoksia tulee vieä tapahtumaan maapallolla, mutta olen siitä huolimatta rauhallinen ja luottavainen.

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2011 klo 13:37

Nyt kuitenkin on räjähtänyt ydinvoimalassa.

Käyttäjä kirjoittanut 12.03.2011 klo 17:12

Minamisanrikun satamakaupungin ihmisiä on kateissa 10000. Ehkä kuolleina jossain.

Käyttäjä kirjoittanut 13.03.2011 klo 12:27

Suomessa ihmiset ovat alkaneet hamstraamaan joditabletteja. Niin, että ne ovar jo loppuneet useista apteekeista. Hulluja ovat ja ehkä joku jopa niitä jo syökin.
Radiossa eräs asiantuntija sanoi, että Suomessa hysteria voisi loppua ja kaikkien pitäisi keskittyä auttamaan japanilaisia..

Miten voisi auttaa? Olla hengessä mukana, lukea uutisia koko ajan. Antaa rahaa jos tulee joku keräys.

Käyttäjä dies nafastus kirjoittanut 13.03.2011 klo 14:11

Niin onhan tuo kamalaa mutta epävakaalla planeetalla ollaan koko ajan eletty. Historia tuntee luonnonkatastrofeja jotka siihen asumistiheyteen ja -tapaan ovat vastaavia. Sekä sisältä, että ulkopuolelta on yllätykset mahdollisia. Amerikka on ollut osa tätä samaa mannerta ja nyt se on pallon toisella puoliskolla.

Tunnen itseni onnekkaaksi kun olen syntynyt tänne vakaalle maaperälle, silti muutama vuosi sitten kuulemma tännekin aluelle putosi esim meteoriittimurikka....

Toivotaan että ydinvoimalan alasajo saadaan riittävän nopeasti ajettua ennenkuin uudelleen poksahtaa.

Toivotaan että mahdollisimman vähän ihmishenkiä menetetään.

Onhan se selvä että maailmanloppu tulee... milloin sitä tuskin kukaan tietää. Jos se tapahtuu minun elämäni aikana, yritän huolehtia siitä että asiani muihin ihmisiin ovat kunnossa.

Käyttäjä Luuska kirjoittanut 13.03.2011 klo 21:09

Sillon kun itselläni on pahin masennus niin suorastaan toivon että tulis se maailmanloppu. "Normaaleina" kausina lähinnä ihan sama.

Käyttäjä Etsijä kirjoittanut 13.03.2011 klo 22:55

Rauhoittukaa, hyvät ihmiset! Japanin tuhot ovat järkyttäneet meitä kaikkia, mutta maailmanloppua ei silti ole odotettavissa. Lukekaa Gregg Bradenin kirja Fraktaaliaika - vuoden 2012 salaisuus ja uuden maailmankauden alku. http://kauppa.tajunta.net/product/55/gregg-braden-fraktaaliaika---vuoden-2012-salaisuus-ja-uuden-maailmankauden-alku

Arvostettu yhdysvaltalainen asiantuntija on tutkinut mayojen kalenterien salaisuuksia ja tehnyt johtopäätöksensä. Kautta maailman historian tietyt asiat ovat toistuneet sykleissä, jotka mayat hyvin tunsivat. Olemme jo siirtyneet uuteen aikakauteen, ja vaikka tässä nyt riehuvatkin luonnonmullistukset, parempaa on tulossa. Uusi aika alkaa.

Mutta nyt tietysti rukoilemme Japanin uhrien puolesta ja sen puolesta, etteivät tuhot jatkuisi eivätkä leviäisi laajemmiksi. Yhteinen huoli yhdistää meitä ihmisiä, mutta paniikkiin ei ole aihetta. Katselin tänään uutisia ja asiantuntija neuvoi olemaan kahmimatta joditabletteja. Ydinlaskeuma ei yllä tänne Suomeen asti.

Rohkeutta! Elämämme on rajallinen. Yritetään elää se niin hyvin kuin vain voimme. Ne meistä, joilla on rahaa säästössä, voivat tehdä lahjoituksia Japanin uhreille esim. näin:

http://www.redcross.fi/ajankohtaista/uutiset/fi_FI/japani_maanjaristys/

Voimia kaikille, erityisesti heille, joita maailmanloppu pelottaa. Itse uskon, että maailmamme tietysti tuhoutuu joskus, mutta sitten syntyy uusi maailma, sillä elämä on ikuinen ja maailmankaikkeuden salaisuuksista ja sen pohjana olevasta Suuresta Suunnitelmasta me ihmiset tiedämme vain häviävän pienen hitusen.

Käyttäjä Mara70 kirjoittanut 14.03.2011 klo 12:02

Älkää uskoko kaikkia mitä sanotaan, netti lietsoo hysteriaa, ja sitäkautta voi ruveta pelottamaan.
Kyllähän nämä kiihtyvällä vauhdilla toistuvat katastrofit kieltämättä alkavat ilmestyskirjalta vaikuttaa, mutta en jaksa uskoa, että vielä tulee loppu.
Siis rohkeasti eteenpäin.
Tämä samainen tutkija joka ennusti vain päivällä pieleen Japanin järistyksen, ennustaa muuten myös eurooppaan suurta järistystä tälle vuodelle.
Puhui jotain planeettojen linjass olemisesta ja sitä kautta maan mangeettikentän ja vetovoiman muutoksista.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 14.03.2011 klo 14:48

Nooh, eiköhän se maailmanloppu sieltä aikanaan tule. En itse osaa sellaista pelätä laisinkaan. Ja tietysti on selvää, että uhreja tulee paljon kun asumistiheyskin on aivan toisenlainen kuin vaikkapa täällä meillä.

Ymmärrän että tätä voi pelätä, mutta minusta se on vain turhaa. Maailmanlopusta nyt on kiihkoiltu jo vaikka kuinka kauan ja aina se päivämäärä kummasti muuttuu. Itse en usko tuollaisiin laisinkaan ja vaikka maailmanloppu tulisikin esim. ensi vuonna niin sitten tulisi. Sitten kuolisimme. Ei vaikuta minuun. En kuitenkaan usko kuolleena hirmuisesti asiaa pohtivani😎 + uskon suhteellisen nopeaan ja kivuttomaan kuolemaan jos maailmanloppu tulisi.

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 14.03.2011 klo 15:27

Magneettikentän muutoksesta kerrotaan Kryon-kirjasarjassa. Tuo kirjasarja on sinänsä vähän utopistista luettavaa, koska kirjan sanoma on saatu Kryon-nimiseltä hengeltä, joka ei ole koskaan itse elänyt maan päällä. Hän sanoo olevansa "mies magneettipalvelusta" ja sanoo parhaillaan muuttavansa Maan magneettikenttää.

Tänään hain kirjastosta kirjan nimeltään "2012 ja sen jälkeen". Kirjoittaja on Diana Cooper.

Itse en osaa henkilökohtaisesti surra noita suurien ihmismäärien kuolinkohtaloita. Keskityn itse omaan elämääni ja ihmisten auttamiseen omalla alueellani. (On minulla kuitenkin ollut Intiassa kummityttö noin 20 vuotta sitten noin 5 vuoden ajan.) Rahaa minulla ei ole niin paljon, että voisin auttaa suurella rahamäärällä kärsiviä ihmisiä. Toki laitan aina kun mahdollista pari kolikkoa keräyslippaisiin. Rauhallisuuteni johtuu kirjoista saamistani opeista ja olen paljon lukenutkin siitä, että maailma tulee muuttumaan henkisempään suuntaan tulevaisuudessa. Lukemani mukaan Maa ei tule tuhoutumaan, mutta joitakin muutoksia tulee väistämättä tapahtumaan ennen kuin uusi maailmamme voisi olla erilainen. Tätä muutosta on tosin viime vuosina ollut koko ajan tapahtumassa.

Käyttäjä kirjoittanut 14.03.2011 klo 15:33

Ketjuni nimi on typerä mutta eipä sillon tullut mieleen muuta ja hetken aikaa pelkäsin maailmanloppua.

En osaa ajatella tai en halua ajatella niin, että onneksi asumme täällä Suomessa turvassa, kun samaan aikaan toisia ihmisiä kuolee ja altistuu ydinsäteille.

Käyttäjä Avulias kirjoittanut 14.03.2011 klo 20:21

maanvaiva kirjoitti 14.3.2011 15:33

En osaa ajatella tai en halua ajatella niin, että onneksi asumme täällä Suomessa turvassa, kun samaan aikaan toisia ihmisiä kuolee ja altistuu ydinsäteille.

Edellä kerrottu on ihan myötämielinen suhtautuminen asiaan ja toki itsekin olen myötätuntoinen ihminen. Mutta siitä huolimatta en halua tuhlata kovin paljon omaa energiaani sellaiseen, mille en voi itse mitään. Ja uskon siihen, että kaikella on tarkoituksensa. Jos me suomalaiset asumme täällä turvallisimmassa oloissa, niin meidän ei tarvitse kärsiä huonoa omaatuntoa siitä. Jokaisella on elämäntehtävänsä omissa olosuhteissaan ja meidän pitää auttaa toinen toisiamme. Monesti ajatellaan, että voi kun voisin auttaa jotain kaukana olevaa katastrofin uhria, mutta samalla jätetään vähemmälle se meitä kaikkein lähimpänä oleva autettava.

Kaikkien pitää toki osallistua Japanin katastrofin kokeneiden auttamiseen ja rukoilla heidän puolestaan.

Käyttäjä kirjoittanut 15.03.2011 klo 15:17

Aika usein suomalaiset sanovat, että ensin pitää auttaa täällä olevia.
Kuten silloin kun kerätään rahaa nälkäänäkeville, sanotaan, että täällä on leipäjonoja. Joilla nyt ei ole mitään tekemistä oikean nälänhädän kanssa.
Siksi minä ainakin ensin autan niitä jotka ovat kauempana.

Tänään kyllä jo vähemmän luen uutisia ja ulkoilen. Hankin itselleni ns vapaata tästä kärsimyksestä lahjottamalla rahaa keräykseen japanilaisille.
Tuolta minulta tuntui.

Käyttäjä kirjoittanut 16.03.2011 klo 20:06

Kaikista pahinta on, kun uutisissa sanotaan, että seuraavat pari tuntia ratkaisevat paljon.
Sitten sen kaksi tuntia odottaa kauhulla mitä tapahtuu eikä paljon mitään yleensä.
Vaikka koko ajan menee kauhiammaksi.
Maha sekaisin, päätä särkee ja näen painajaisia kuolleista.
Yöllä heräsin paniikkikohtaukseen.

Rikkaat ostavat lentolippuja yksityiskoneisiin ja häipyvät pois Japanista.
Jossain raunioissa voi vielä olla joku elävä ihminen. Mitä se miettii.