Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Masentaa
1Hei olen kohta viisikymppinen nainen,olen joutunut olemaan sairaslomalla ja tuntuu että masennus iskee,kun mieli synkkenee tuntuu että elimistökin alaa jämähtää paikoilleen ja aineenvaihdunta ym. hidastuu,en tiedä onko tämä vain mun kuvitelmaa mutta siltä ainakin tuntuu,kohta tämä alkaa olla kotonakin koettelemusta,tuntuu ettei mieskään ymmärrä mun tunteitani,haluaisin siltäkin lisää huomioo,oon tällainen raukka…
Menin kohtalaisen nuorena naimisiin, minä vielä opiskelin ja exäni oli ollut jo jonkun vuoden vakituisessa työssä. Samassa firmassa missä isänsäkin oli ja mummo ennen heitä. Elettiin sitä 80-lukua silloin. Valmistuttuani sain vakituisen työn, mutta miehen mielestä toin talouteemme ihan liian vähän rahaa. Ihmetteli aina sitä työn määrää mitä työpäivän aikana…
Ihana pirteä sunnuntaiaamu. Nautin näkymästä ikkunasta ja haaveilen ulkoilusta. Miksi se on vain niin hankalaa saada itsensä liikkeelle. No onneksi kuitenkin neidin kanssa kävimme kävelyllä kera koiran. Kaipaan ihmissuhdetta, mutta olen kuin jostain romaanista.. luen romanttisia kirjoja ja haaveilen jostain joka tulisi elämääni. Mutta kukapa tahtoisi keski-ikäistä ylipainosta 3 lapsen…
Olemme avioliitossa oleva pariskunta. Yhdessä olemme olleet jo yli 20v. Alkuaika oli ensin sitä, että itse ihastuin en suoraan rakastunut, mutta pidin erittäin hyvänä kaverina. Takana oli nuoruuden rakkaus, joka katkesi pettämiseen. Me kuitenkin kasvoimme yhteen! Lapsen saimme 5v seurustelun jälkeen ja menimme naimisiin. Nyt lapsia on 3. Olemme rakentaneet…
hei. mitä voi tehdä jos lapsuuden perheen äiti ja sisar on jatkuvasti ihan hiton vihaisia koko ajan? Se tapahtuu silloin kun ollaan puheissa ja minä siellä kylässä. Käyvät kuumana ja haukkuvat kaiken mikä liikkuu?Ei yhtään positiivistä tai tyyntä sanaa tai ainakin tosi harvassa.Ihankuin menisi kahden hirviön luolaan. Se on aika…
Hei kaikille. Minulla on kauhea taakka kannettavana. En pysty puhumaan tästä kenellekään. Kirjoitan nyt siitä tänne. Sairastan parantumatonta, etenevää sairautta. Tämä selvisi pari vuotta sitten. Olen sinänsä päässyt sinuiksi diagnoosin – jonka nimeä en kerro tässä – kanssa. Sairaudesta olen pystynyt puhumaan lähipiirin kanssa ja laajemminkin. Se on helpottanut sopeutumista.…
Hei! Psykiatrinen sairaanhoitajani laittoi lähetteen psykoterapiaan. Pengottavaa riittää.. Olen kuullut puhuttavan että sinne pääsy vaikeaa jaati Kela korvauksen saaminen. Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä terapiasta? Meneekö rahat turhaan. Tokihan se riippuu terapeutistakin…
Olen hyviin taloudellisiin olosuhteisiin pääkaupunkiseudulle parhaalle alueelle syntynyt seitkytlukulainen. Katsoessani vauvavalokuvaani nään tulevaisuuden toivon. Katsoessani käymäni eliitti-ala-asteen, eliittiyläasteen ja eliittilukion kuvia valokuvistakin näkee että menee taloudelliseti todella hyvin. Silmistäni kuitenkin näkee, että voin todella huonosti. En suinkaan perheeni vaurauden takia, vaan koulukiusaamisen. Yhdeksänkymmentäluvulla kirjoitan huippuarvosanat huippulukiosta, ja saan huippuvieraita huippukotiimme.…
Elämäni on ollut melkoista seikkailua 2000-2009… niin hyvässä kuin pahassa. Sitten tapahtui eräs asia, joka rauhoitti minut ja teki minusta aivan päinvastaisen ihmisen. Siitä olen ollut kiitollinen ”korkeammalle taholle”, että yleisesti asiat ovat hyvin. Flunssan takia tuli hieman ”itselääkitystä” harrastettua pitkästä aikaa alkoholin muodossa. Huomaan kuitenkin että alitajuntani ääni saa…
Olen 21-vuotias nuori naisen alku. Ja olen pahasti pikavippi kierteessä ja haluan siitä eroon ja pian. Minulla on vain 1500e velkaa ja olen pahasti kusessa ja parisuhteeni kärsiitä myös. ☹️ En tiedä miksi en pääse siitä eroon vaikka kuinka yrittäisin, en halua, että parisuhteeni kärsii, koska tarvitsen miestäni, sillä rakastan…