Ahdistuskohtauksia vai mitä??

Ahdistuskohtauksia vai mitä??

Käyttäjä –kamikaze– aloittanut aikaan 15.09.2011 klo 20:11 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 15.09.2011 klo 20:11

Eli mun miehellä on alkanut tulemaan, pahoja kohtauksia aina jos meidän välissä on jotain pientäkin negatiivista tai jos jos tulee joku hämmentävä tilanne tai jos tulee joku tilanne mikä vois johtaa riitaan.

Kohtauksen aikana vasen käsi tärisee, mun mies hengittää tosi nopeaa, käy oksentamassa ja välillä on myös pyörtynyt (johtuu varmaan hegittämisestä). Ajatuksen kulku myös ”lakkaa” osittain.

Lääkäriin hän ei halua mennä, eikä psykologille yms.

Kysymykset oiskin, että tietääkö kukaan mitään hyvää luonnonlääkettää näihin kohtauksiin? Onko nämä ahdistus- vai paniikkikohtuaksia? Ja kohtauksen aikana onko ideoita miten saada rakkaani rauhoittumaan?

Kiitos kaikille hyvin paljon neuvoista ja vinkeistä! Arvostetaan niitä tosi paljon 🙂

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 16.09.2011 klo 10:23

Heippa
joo ei me lääkäriksi ruveta mutta toivoisin että puolisosi ehdottomasti
kävisi lääkärissä.
niin saa varmasti apua ja elämän laatu paranee.
Terveydestä kannattaa aina huolehtia.
Et kipin kapin lääkäriin.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä repukka kirjoittanut 16.09.2011 klo 13:24

Minusta nuo kuulostavat ahdistus- tai paniikkikohtauksilta ja minusta olisi syytä käydä lääkärissä niistä juttelemassa. Eihän sitä tiedä, mitä ne oikeasti ovat.

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 18.09.2011 klo 00:48

Vaikuttaa... ns. TIA-kohtaukselta -
ja jos, niin viittaa epilepsiaan?
aivojen sähkömagneettisista purkauksista kaiketi kyse -
- ottaisin sinuna yhteyttä lääkäriin ja kuvailisin oireet.
Voimia teille, epileptisten kohtausten torjumiseen on olemassa hyviä estolääkkeitä joista joku varmaan löytyy miehellesikin sopiva.
No panic -
- tyynin mielin vaan ottakaa apu vastaan,
miehesi hyväksi se varsinkin on.
Teidän molempien.
Valoisia hetkiä toivotan.

Käyttäjä --kamikaze-- kirjoittanut 20.09.2011 klo 22:55

Mä tiedän että lääkärissä pitäisi ja arvatkaa vaan olenko yrittänyt?? Aikuista miestä ei noin vaan sinne lääkäriin raahata.

Luin noista TIA-kohtauksista eikä mitkään oireet olleet oikein samat? :O

Onko kellää tiedossa mitään luonnon lääkettä mikä voisi auttaa? 🙂

Käyttäjä erakoksiko kirjoittanut 23.09.2011 klo 22:55

NIitä TIA-kohtauksia on monen tasoisia ja monen oloisia.
Miehesi voisi käsittää jos kerrot että on kyse kuin autoonsa oisi tullut katkojankärkiin joku synkronointi pulma - yhteyteen tullut häiriöitä - sähköisiä, jotka aiheuttavat pahimmassa tapauksessa kun siirretään tuo ihmiseen liittyen - esim. että kohtausten pahentuessa hän voi purra kielensä poikki -

Neuvona vaan mielen malttaminen.

Kohtauksen on annettava tulla,
varmistettava ettei hän satuta itseään lattiian esim jos on kaatunut, tai jos meinaa kaatua, otettava vastaan ja koetettava estää aivotärähdys jos pahasti pääsisi kaatumaan.

Aiemmin työnnettiin suuhun jotain ettei purisi kieleen, nykyään ei sitä suositella vaan pyritään tukemaan päätä jos mahdollista, pitämään kädestä kiinni ettei lyö itseään/raavi tms.

Jos noita kohtauksia ei ole aiemmin ollut, joku tapahtuma on laukaissut ne, sekin asia jonka lääkäri kenties ottaa huomioon - yleensä lääkäri(yleisläkäri) ei mene syntyihin ja syviin juttuihin vaan tsekkaa pinta-asiat, ja pyrkii antamaan apua parhaan kykynsä mukaan.

Jos miehesi ei ole autoihmisiä, kuinka saat hänet ymmärtämään hänen olevan painonsa arvosta kultaa? ja ettet halua menettää yhtään hetkeä kanssaan? ja että sinun takia edes lääkäriin lähteminen, että sinä puolisona saisit mielenrauhan?

Käyttäjä Pompula kirjoittanut 28.09.2011 klo 18:43

--kamikaze-- kirjoitti 15.9.2011 20:11

Eli mun miehellä on alkanut tulemaan, pahoja kohtauksia aina jos meidän välissä on jotain pientäkin negatiivista tai jos jos tulee joku hämmentävä tilanne tai jos tulee joku tilanne mikä vois johtaa riitaan.

Kohtauksen aikana vasen käsi tärisee, mun mies hengittää tosi nopeaa, käy oksentamassa ja välillä on myös pyörtynyt (johtuu varmaan hegittämisestä). Ajatuksen kulku myös "lakkaa" osittain.

Lääkäriin hän ei halua mennä, eikä psykologille yms.

Kysymykset oiskin, että tietääkö kukaan mitään hyvää luonnonlääkettää näihin kohtauksiin? Onko nämä ahdistus- vai paniikkikohtuaksia? Ja kohtauksen aikana onko ideoita miten saada rakkaani rauhoittumaan?

Kiitos kaikille hyvin paljon neuvoista ja vinkeistä! Arvostetaan niitä tosi paljon 🙂

Vaikuttaa paniikki/ahdistus kohtaukselta. Ei vain jaksa. Juurikin riita, uusi tilanne, tai uhka, voi laukaista kohtauksen. Ei silloin ajatus pelaa, vaikka olen kyllä paniikkikohtauksen saatuani ollut tilanteessa useamminkin, että vastapuoli ei näe. Minulla ei tule juurikaan tuota vapinaa, en ole vielä pyörtynyt, oksettanut on, mutta en ole oksentanut. Tuo nopeasti hengittäminen voi olla hyperventilaatio,
jolloin ei ihme, että taju menee.

Lääkäriin ehdottomasti! Nuo on jo paljon pahempia noi oireet, kun itselläni ja minulla on ahdistuslääkitys. Ei niitä tarvitse syödä jatkuvasti, vaan tarvittaessa, mutta lääkäri tietää kyllä nää ja sieltä saa parhaimman avun. 🙂👍

Luonnonlääkettä? Lenkille metsään (yksin)? Paniikkikohtauksilta vaikuttaa, mutta se raja ei ole suuri. Paniikki tai ahdistus tai millon yksi ja milloin toinen. Luulen, että hän tietää itse parhaiten miten olla. Liika häärääminen ympärillä voi pahentaa kohtausta. Hän ehkä haluaa vetäytyä omiin oloihinsa, kunnes kohtaus menee ohi. Rauha on parasta.

Toivottavasti saat puhuttua miehesi lääkäriin. Sieltä hän saa avun. On se kumma peikko se lääkäri joillekin.😉

Tsemppiä! 🙂🌻