Itsemurha-ajatuksia, murheita ja huolia

Itsemurha-ajatuksia, murheita ja huolia

Käyttäjä Eean aloittanut aikaan 28.09.2011 klo 14:37 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Eean kirjoittanut 28.09.2011 klo 14:37

Hei kaikki!
Olen uusi täällä, mutta apua on haettava mahdollisimman pian ja ajattelin, että täältä voisi saada edes hieman lohtua.

Olen ryssinyt elämäni ihan täysin ja ajattelen nykyisin itseni tappamista lähes päivittäin. Miksi en ole tehnyt sitä vielä? No, minussa elää vielä ihan pienen pieni toivon siemen, että kaikki menee hyvin. Mutta se pieni toivo on sekin hiipumassa.

Olen aloittanut opiskelut pitkän tauon jälkeen, saanut uuden asunnon ja muutenkin luulin, että kaikki asiat menee vihdoin hyvin. Vähän aikaa taisin olla jopa onnellinen. Minulla on persoonallisuus häiriö ja sen takia olen menettänyt ystäviä, työpaikan ja halun elää. Olen valehdellut, manipuloinut ja peitellyt koko elämäni, yksin on siis ihan hyvä olla. Mutta menneet seuraa minua ja painaa sydäntäni. En kuitenkaan ole omatunnoton. Olen pakoillut vastuuta ja velvollisuuksia, ryssinyt kaiken (siitä olen oikeudessakin)

En edes tiedä mihin haluaisin apua… Parempi olisi vain kuolla, olen aiheuttanut tarpeeksi jo harmia. Kaikki tuntuu vain niin kovin raskaalta ja mahdottomalta. En jaksa enää.

Kiitos kun jaksat lukea. Kirjoittaminen auttaa.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 28.09.2011 klo 15:04

Olisiko mahdollista aloittaa uudestaan ns. puhtaalta pöydältä? Eli kärsiä rangaistukset menneistä mokista, mutta lähteä kokonaan uudenlaiseen elämään ilman valheita ja manipulointia. Minusta on tosi hienoa, että tiedostat, mitä olet tehnyt. Myönnät virheesi. Se on ensi askel paremmalle polulle. Elämän rakenteet sinulla tuntuvat olevan kunnossa, joten nyt olisi hyvä mahdollisuus yrittää elää paremmin.

Ammattiapu ei silti olisi varmaankaan pahitteeksi. Oletko ollut psykiatrisessa hoidossa jossain? Jos et, varaa aika terv.kesk.lääkärille ja sitä kautta saat lähetteen eteenpäin. Tai opiskelijaterv.huoltoon. Siellä on käsittääkseni hyvä psykiatrinen hoito. On hyvä, jos pääsee jossain luottamukselliseti puhumaan vaikeista asioista ammattilaisen kanssa. Hänen kanssaan voi myös suunnitella sitä parempaa elämää.

Et ole ryssinyt kaikkea. Sinulla on kuitenkin opiskelut ja koti. Jätä menneisyytesi taaksesi ja lähde rohkeasti eteenpäin. Pystyt siihen kyllä. 🙂👍