Voi ku jaksais vielä.

Voi ku jaksais vielä.

Käyttäjä maxell5 aloittanut aikaan 28.09.2011 klo 10:03 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä maxell5 kirjoittanut 28.09.2011 klo 10:03

Hei!
Haluan nyt kertoa täällä työpaikkakiusaamisesta, joka alkaa olla sietämätöntä töissä. Tätä on kestänyt jo neljä kuukautta ainakin.
Yritin käydä psykologilla mutta hän oli kiinnostunu vaan asuinpaikastani ja muista asiaan kuulumattomista asioista. Se jäi siihen kertaan.
Olen niin rikki joka kerta saa töihin lähteä hirveässä jännityksessä. Kun pääsen työpaikan pihaan tunnen hirveän kynnyksen että miten uskallan avata oven ja mennä sisälle.
Töistä lähtiessä saa autossa jo itkeä. Tässä kiusaamisessa on mukana pomo ja pari muuta vanhempaa naista. Ne syyttävät minua jopa muitten virheistä esim eilen omistaan ja huusivat mulle siitä neljä kertaa. Kyllä kerta riittäisi se asiakaan ei liittynyt millään tavalla minuun.
Kotiin tullessa haluaisin vaan kaatua sänkyyn ja nukkua. Ei tahdo voimat riittää vielä tohuta lapseni kanssa ja parisuhteenikin kärsii tästä.
Olen nyt ollut kuumeessa töissä kun sain siitä huudot kun sanoin että tarvisin sairaslomaa kun oon kipeä. Alan olemaan niin loppu. Vapaapvät menee miettiessä sitä että kauanko menee et joudun taas töihin. Työvuorolistaa tulee katsottua todella usein, että miten päin uskaltaa töissä olla. Yöt nukun painajaisunia nähden.
Muutkin ovat alkaneet huomata ja kysellä toisiltaan et miksi ne minulle huutaa vaikka asia ei millään lailla kuulu minuun. Auttakaa miten selviäisin tässä vielä ainakin pari kuukautta.☹️

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 28.09.2011 klo 12:03

Heippa
No minäpä yritän auttaa ja neuvoa sinua.
Niin sinun kertomasi juttu on yllättävän yleistä suomessa ja siitä olen sinun puolesta
todella pahoilani.
Mutta asioihin pitää todellakin puuttua.
Ei todellakaan pidä sallia että toista kiusataan ja turhaa syytetään.
oletko liitossa ota sinne yhteyttä ???
Soita työsuojelupiiriin niin sieltä varmasti saat apua ja esim yhteinen palaveri
jossa jutellaan asiat.
Olen monesti sanonut kyllä kiusatulle että jos on mahdollista niin etsii toisen työpaikan.
Kysy minulta ihan mitä vaan niin yritän sinua neuvoa.
Mutta kun työhön on vaikea mennä et saa nukutuksi jne niin tilanne on
sinun kannalta pelottava sillä minkään työpaikan takia ei pidä terveyttä menettää.
Mutta yritä minusta saada voimaa / virtaa minulla sitä riittää.
Onko sinulla ystäviä / kavereita tukena ???? se helpottas elämää.
nyt nohevasti asioihin puututtava / korjattava niin kyllä elämä järjestyy.
Kaunista syksyä sinulle

Käyttäjä maxell5 kirjoittanut 28.09.2011 klo 12:31

Olen liitossa mutta en uskalla asialle tehdä mitään kun pelkään että asia pahenee niin kuin mua on peloteltu et jos sä meet sanomaan niin voi olla että se vaan pahenee. Turha itkeä jossei ole voimaa tehdä asialle jotain.
On minulla ystäviä mutta ei ne osaa auttaa muuta kuin kuuntelemalla.

Käyttäjä volvomies kirjoittanut 28.09.2011 klo 13:29

Heippa
No minä kunnioitan ihmisten periaatteita ja näkokantoja, ajatuksia jne
Mutta oma mielipiteeni on että ikinä ei saa alistua jos toista käytetään / kohdellaan
huonosti / väärin.
Se on yllätävän yleistä että toista pelotellaan ja kun toista pelotellaan niin se
on jo todella törkeätä toisen hyväksikäyttöä.
Eikä siihen todellakaan ikinä pidä suostua eikä alistua.
mutta tietyllä lailla ihmisen pitää olla vahva että kukaan ei toista kohtele väärin.
sillä jos alistuu niin aina saa alistua.
Jos sinulla ei riitä voimaa niin hommaa itsellesi vaikka sellainen
noheva tukihenkilö joka auttaa sinua.
itse minä olen todella vahva ihminen ja olen pienestä pojasta lähtien osannut pitää puoleni
ja taistellut / noussut niin vaikeista elämän tilanteista että monesti olen miettinyt
miten olen selvinnyt mutta ikinä en ole alistunut toisten peloitteluun enkä vääryyteen
nyt elämä menee liijankin hyvin ja nyt autan huonossa elämäntilanteessa olevia ihmisiä
ja voin sanoa että olen nähnyt elämässä lähes kaiken ja työkseni kinastelen
esim viranomaisten kanssa eikä niitä kannata pelätä.
Mutta yritä etsiä sitten uusi työpaikka !!!!
Kaunista syksyä sinulle