Aikuisen elämää

11 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4597
Käyttäjä MarianneM aloittanut aikaan 28.05.2011 klo 13:26 kohteessa Aikuisen elämää

Vuoden aikana on ilmaantunut merkittäviä ongelmia mielenterveyden suhteen, BDI-testin pisteet ovat moninkertaistuneet. En jaksa hakea apua, koska en usko apua saavani. Jospa kirjoittaminen edes auttaa selventämään ajatuksia. Olen kolmekymppinen nainen, joka vasta nyt alkaa olla elämänhallinnassa (opiskelu, työ, raha-asioiden hoito, kodinhoito jne) siinä tilanteessa, jossa olisi pitänyt olla vähintään 5…

Käyttäjä IisaMari aloittanut aikaan 20.10.2011 klo 03:26 kohteessa Aikuisen elämää

voiko yliopistoon päästä ilman ylioppilaslakkia? haluaisin opiskelemaan psykologiaa, mutta tällä hetkellä voimavarani ovat niin vähissä, etten jaksa lukea kevään kirjoituksiin. tällä menolla musta ei tule ylioppilasta tänä lukuvuonna. enkä haluaisi enää jatkaa lukio-opintojen parissa ensi syksynä. tiedän, että musta voisi tulla hyvä psykologi. en vain jaksa enää näitä lukio-opintoja –…

Käyttäjä feria aloittanut aikaan 21.10.2011 klo 23:44 kohteessa Aikuisen elämää

Vanhempani erosivat 10 vuotta sitten, kun olin 13-vuotias. Ero tapahtui ilman mitään riitelyä, eräänä iltana, kun olin yksin kotona, sain puhelun äidiltäni, että isää ei saa päästää kotiin jos yrittää tulla. Olin viimeinen lapsi kotona ja jouduin äidin vaikutuksen alle. En ollut yhteydessä isääni seuraavaan vuoteen, äitini hallitsi puhelintani (katsoi…

Käyttäjä Lauramaija aloittanut aikaan 22.10.2011 klo 15:33 kohteessa Aikuisen elämää

Luin psykiatrin konsultaatiolausunnosta, että minulla on vakava masennus ja määrittämätön persoonallisuushäiriö. Mitä tuo tarkoittaa? Muista persoonallisuushäiriön muodoista löytyy kyllä tietoa, mutta määrittämätön kuitataan vain maininnalla ”on olemassa myös määrittämätön persoonallisuushäiriö.” Terapeuttikaan ei vastannut, kun kysyin häneltä. Persoonallisuushäiriöt yhdistetään rikollisiin ja kiusaajiin, mutta itse olen aiheuttanut pahaa oloa itselleni, en niinkään…

Käyttäjä avunhuutoja aloittanut aikaan 23.08.2011 klo 02:28 kohteessa Aikuisen elämää

Otsikosta huolimatta en ole varma, oliko se mitä minulle tapahtui raiskaus. Keväällä 2011 olin viettämässä iltaa erään miehen luona, jonka olin samana iltana tavannut. Ystäväni oli mukana, eikä mies vaikuttanut haluavan mitään muuta kuin juttuseuraa. Loppuillasta ystäväni lähti kotiin, mutta itse olin niin humalassa, etten enää kyennyt / ymmärtänyt lähteä.…

Käyttäjä minä olen aloittanut aikaan 13.10.2011 klo 13:53 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 22-vuotias nainen, joka kärsii kovista ahdistuskohtauksista. Minulla on suuri kynnys mennä lääkäriin, koen että minua pidetään tyhmänä enkä saa tuntea niitä tunteita, joita tunnen. Muutaman kerran olen ylittänyt itseni ja köpötellyt itkien lääkärin tuolille, ainut hoito mitä olen koskaan saanut, on että lääkitystä paniikkihäiriööni on nostettu. Okei, kaksi kertaa…

Käyttäjä Elena2 aloittanut aikaan 12.10.2011 klo 10:37 kohteessa Aikuisen elämää

Taidan myöhästyn tästä viesti ketjusta. Mutta ajattelin kertoa hieman oma tarina. On ollut joskus krooninen virtsarakon tulehdus, siis kuuri oli estokuurin päällä, pyörryin joka kerta kun kävin vessassa tulehduksen aikana. Oli myös krooninen poskiontelotulehdus, se vielä on päällä 16vuotta. No tässä ennen kun 30v meni rikki, työtapaturmassa selkäni satutin 2007…

Käyttäjä ElämänValo aloittanut aikaan 08.10.2011 klo 00:51 kohteessa Aikuisen elämää

Tähän ketjuun voisi koota keinoja miten voi sukeltaa omaan alitajuntaan selvemmin ja tajuta sen pohjalta, että millaiset arvot ovat sinulle tärkeitä sekä mitkä asiat tekevät sinut AIDOMMIN onnelliseksi. Keinoja varmaan on monia ja tässä niistä yksi: Kerää lehtiroskiksesta erilaisia lehtiä, joissa on paljon tunne pohjaisia juttuja (kuvia, sanoja ja otsikoita)…

Käyttäjä väsynyt5 aloittanut aikaan 06.10.2011 klo 16:27 kohteessa Aikuisen elämää

Sain elämäni ensimmäisen ajan psykiatrian poliklinikalle ja aika on sosiaalityöntekijälle. Jännittää aivan hirveästi. Mitä siellä tehdään? Miten tähän ensimmäiseen kertaan kannattaa valmistautua?

Käyttäjä timuk aloittanut aikaan 05.09.2011 klo 23:04 kohteessa Aikuisen elämää

onko täällä tämän lääkkeen käyttäjiä ois kiva kuulla auttaako lääke ja miten?

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: