Pelko puhua harhaluuloista

Pelko puhua harhaluuloista

Käyttäjä oorok-ajep aloittanut aikaan 08.11.2011 klo 01:20 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä oorok-ajep kirjoittanut 08.11.2011 klo 01:20

Olen vuosien ajan kärsinyt eriasteisista harhaluuloista. Yleensä tunnistan ne, mutta ne tuntuvat todellisilta, vaikka niillä ei rationaalista pohjaa olekaan. En kuitenkaan ole uskaltanut puhua näistä hoitaville ihmisille, koska pelkään heidän voivan määrätä minut tahdonvastaiseen hoitoon. Tätä lisää se tosiasia, että minulla on vuosien aikana ollut runsaasti taipumusta myös itsetuhoisuuteen. Itsetuhoisuudesta ja muista ongelmista olen kyllä pystynyt puhumaan (diagnoosilistani on pitkä ja luultavasti yhä vajaa). En oikein tiedä, kuinka menetellä tämän asian kanssa. Tiedän, että minun pitäisi puhua tästäkin, mutta en pysty.

Käyttäjä IisaMari kirjoittanut 10.11.2011 klo 16:58

suosittelisin sinua kuitenkin puhumaan asiasta sinua hoitaville henkilöille. tuollaiset ajatukset ovat niin raskaita kantaa yksin. ja uskon, että vain puhumalla ongelmaan löytyy ratkaisu.

etkö sitten halua hoitoa? tuskin sinua minnekään osastolle lähetetään, jos pystyt olemaan vahingoittamatta itseäsi ja muita tahallisesti. avohoito on todennäköisempi ratkaisu.

voimia sinulle!

Käyttäjä donnie kirjoittanut 13.11.2011 klo 20:00

Ei ne sinua suoraan pakkohoitoon laita, vaikka kertoisitkin. Suosittelen kertomaan, voit saada keskusteluavun lisäksi lääkkeitä ja elo voi helpottua ilman sitä sairaalajaksoa. Ja jos annat vain ajan kulua, oireet voi vaikeutua.
Itselläni ihan sama tilanne nyt, tsemppiä sinulle.