Aikuisen elämää
Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.
Sopii Aikuiset, Seniorit
Aikuisen elämää
Aikuisen elämää aiheet
Kaikki aihealueet
Olen vähän alta kolmekymppinen nainen ja edelleen epäselvillä vesillä siitä, mikä todellinen diagnoosini olisi… Olen saanut vuosituhannen alkupuolella (eli siis jo aikuisiällä) ADD-diagnoosin, mutta olen varma, että siinä ei ole kaikki. Lääkkeet meinaan eivät parantaneet tilaani ollenkaan ja aiheuttivat sivuoireita. Lisäksi tiedän joitakin ADD/ADHD-tapauksia, jotka näyttävät pärjäävän huomattavasti paremmin, kuin…
Olen uusi täällä, enkä aivan varma miten tämä toimii…Olen sairaslomalla ollut reilun kuukauden. Väsymys ja toivottomuus on hiipinyt pikkuhiljaa elämääni niin työssä kuin kotonakin. Olen naimisissa ja lapsiakin on, aikuisia kaikki, onneksi niin, koska pienet lapset tässä vielä puuttuisi… Keski-iän kriisikö tämä on? Töihin palaaminen tuntuu ahdistavalta..ei minusta ole siihen,…
Olen keski-ikäinen nainen. Olen työelämässä. Lapset ovat maailmalla omassa elämässään. Mies jäi kiinni suhteesta toiseen naiseen. Kiitos siitä, että olin antanut mahdollisuuden luoda uraa ja omaisuutta. Olemme kuitenkin edelleen yhdessä ja ehkä onnellisempia kuin moniin vuosiin jotka olin yksin. Nyt pitäisi laittaa joulua rahaa ei ole ja mieheni ei sitä…
Lovi yhteiskunnan budjetissa tässä hei. se turhin kaikista, syrjäytynyt nuori ! Lehdissä puhutaan että meitä ois paljon, mutta paskanmarjat. tai sitte ne muut ei oo ”oikeasti” syrjäytyneitä, sitä sanaa käytetään mun mielestä ihan liian kevein perustein ! Nyt musta itestä vähän, pakko avautua kun tuntuu että henki lähtee muuten, nyt…
Niin, ei kai tässä enää mitään toivoa ole, enää. Kaikki, pienikin hyvä elämässäni, on romahtanut / romahtamassa. Ja kukaan ei välitä pätkääkään.
Olen 21v nuori nainen, joka on käynyt elämässään todella vaikeita vaiheita läpi. Lapsuuteni jouduin kärsimään katsomalla isäni alkoholin suurkulutusta ja äitini pahoinpitelyä. Itkin joka ilta itseni uneen ja toivoin, että huominen olisi hyvä päivä. Toivomukseni ei kuitenkaan koskaan toteutunut 😞 Koulussa minua kiusattiin päivittäin. Kiusaaminen alkoi ala-asteelta ja jatkui ylä-asteen…
Jälleen yksinäinen lauantai ilta. Masentaa ahdistaa. Mikään ei huvita. Tuntuu ettei elämällä ole mitään annettavaa enää. Taapertaa vain päivästä toiseen. Maanataina taas työpäivä. Toki pitäis olla onnellinen että on töitä. Tuntuu vain ettei jaksa. Onneks lääkäri kirjoitti kelalle lausunnon. Olen osasairauspäivärahalla vielä kuukauden. Muta päivä kerrallaan. Joulua odotellessa. Yrittää nauttia…
Olen 34v. nainen ja olen yksinäinen. Ulkoisesti elämäni on kunnossa, mutta sisällä on suuri ahdistus. Olen sairastanut pahan työuupumuksen kolmisen vuotta sitten, mutta selvisin siitä. Vuosi sitten päätin muuttaa elämäni ja laihdutin useita kymmeniä kiloja. Kuvittelin, että jos olen laiha, löytäisin miehen ja minun ei tarvitsisi olla enää yksinäinen. Ja…
Miten onnistun purkamaan agression ja vihan järkevästi? Kirjoitin jo aikaisemmin hieman infoa siitä mitä kaikkea olen elämässäni kokenut.(kriisistä kriisiin) Ongelmaksi on vuosien varrella tullut, kykenemättömyys purkaa negatiivisia tunteitani. Aloitin itseni vahingoittamisen 8 vuotiaana. (vaikkakaan en silloin ymmärtänyt sen olevan itsetuhoisuutta.) Jo vuosia olen viillellyt, hakannut itseäni yms. Kaikki se viha…
Hienoa että löysin tälläisenkin paikan kun tarve avautua iski tänään aika vahvasti. Olen siis parikymppinen Britaniassa yliopistossa tänä syksynä opiskelut aloittanut poika/mies. Kuten iästä näkyy pidin siis välivuoden joka taisi osoittautua virheeksi. Lukiosta valmistuttuani siis hain kyllä suomalaisiin yliopistoihin mutta YO-kokeet veivät mehut niin pahasti ettei pääsykokeisiin lukemisesta oikein tullut…