Syrjäytynyt nuori maksaa yhteiskunnalle…(?)€

Syrjäytynyt nuori maksaa yhteiskunnalle...(?)€

Käyttäjä SyrjäytynytNuori aloittanut aikaan 05.12.2012 klo 02:34 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä SyrjäytynytNuori kirjoittanut 05.12.2012 klo 02:34

Lovi yhteiskunnan budjetissa tässä hei. se turhin kaikista, syrjäytynyt nuori !
Lehdissä puhutaan että meitä ois paljon, mutta paskanmarjat. tai sitte ne muut ei oo ”oikeasti” syrjäytyneitä, sitä sanaa käytetään mun mielestä ihan liian kevein perustein !
Nyt musta itestä vähän, pakko avautua kun tuntuu että henki lähtee muuten,
nyt hautonut jo tarpeeks pitkään näitä ehkä.
Mutta hukassa oon, se on vissi. Mulla ei ole vanhempia auttamassa, äiti kuoli pari vuotta sitten, mun paras ja ainoa kaverikin kuoli vuosi sitten, isä elää viel mutta se A)ryypiskelee jossain sillan alla B)ei halua olla tekemisissä mun kanssa, oo moneeen vuoteen suostunut mulle ees puhuun.Joten teoriassa lasken kuolleeksi senkin.
Monet tuntuu murehtivan jostan veloista, mua ne ei paina, oo koskaan painanut.
joku 10 000€ on ulosotossa, 21v ihmisellä että heh heh. Mutta sen oon huomannut että raha on turhin asia maailmassa murehtia. Kyllähän se vituttaa kun 3e on sossupummin budjetti tässä taas loppukuulle, eikä tosiaan mittään perhettä/läheisiä jeesimässä niinkun monilla muilla. Mut nälkään en kuole, joten pyh rahasta.

Eniten mua surettaa se, että jos mä nyt kuolen, PAM tähän paikkaan,
niin kukaan ei huomaa ! karu väite, mutta oikeasti totta! Luulis, että ois yhtään traagista edes, kun joku 21v nätti ja kiva (ja mikään juoppo tai nisti en ole) nainen kuolee, ja joku suris perään. Mutta supersurkea fakta on se, että ainoa, ihka ainoa joka katoamiseni huomaisi, olisi mun sossu, kun en saapuis sinne mulle varatulle ajalle. soittas varmaan kerran, et miksen tullu. sit laittas kirjeessä uuden ajan. ja liekkö jaksais koskaan huolestua tarpeeks että sais aikaseks ihmeteltyä minne oon hävinny. Jos mä nyt pam tähän paikkaan kuolen, mä saan mätiä täälä mun asunnossa kuolleena ihan rauhassa vaikka kesään saakka, sitte ehkä naapurit rupeis hajusta valittaan.

Mutta muuten kukaan ei huomaisi mitään. Mulla ei ole ketään, ei perhettä, ei ystäviä, ei mitään. siihen on monta syytä, joista yksikään ei jännä kyllä ole mun vika? 😀 Kiitos vaan näille upeille suomen lastenkodeille jotka heitteli mua paikasta toiseen pitkän aikaa, kunnes 18v synttäripäivänä sain kengänkuvan perseeseen ja sen jälkeen ei oo kiinnostanut ketään ! 21v täytin joku aika sitten, mä oon siis jo 3 vuotta istunu kotona. sossu maksaa vuokrat, heittää pari hunttia mikä menee ruokaan ja tupakkaan. siinäpä tämä, mun elämä. hyi hitto miten surkeaa. Miksi ihmeessä mä elän edes vielä, en ymmärrä.

Käyttäjä Aurelie kirjoittanut 08.12.2012 klo 00:49

Hei,

olet vielä nuori ja sinulla on mahdollisuus tehdä tulevaisuudestasi hyvä.
Tiedän, että tuntuu pahalta, kun on yksin.
Ulkoile kuitenkin ja jos koiran hankkiminen on mahdollista, tee se.

Koiran joudut ulkoiluttaa joka päivä ja useita kertoja. Vastuu siitä laittaa sinut liikkeelle
ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

Onko opiskelu täysin poissuljettu elämästäsi ? Sitten joskus, tulevaisuudessa.

Ennenkaikkea, et voi tietää, mitä hyvää elämä tuo vielä tullessaan.

Tsemppiä !

Käyttäjä Desper kirjoittanut 08.12.2012 klo 10:18

Tilanteesi on niin hurja ja kokemuksesi niin järkyttäviä, että kaikki lohdutuksen ja kannustuksen sanat ja neuvot tuntuvat riittämättömiltä ja turhanpäiväisiltä. Mutta: et kuitenkaan ole yksin. Moni haluaisi auttaa, kun vain osaisi. Parempia päiviä Sinulle!

Käyttäjä kirjoittanut 08.12.2012 klo 15:30

Aurelie kirjoitti 8.12.2012 0:49

Ulkoile kuitenkin ja jos koiran hankkiminen on mahdollista, tee se.

Koiran joudut ulkoiluttaa joka päivä ja useita kertoja. Vastuu siitä laittaa sinut liikkeelle
ja tutustumaan uusiin ihmisiin.

Onko opiskelu täysin poissuljettu elämästäsi ? Sitten joskus, tulevaisuudessa.

Ennenkaikkea, et voi tietää, mitä hyvää elämä tuo vielä tullessaan.

Tsemppiä !

Ei nyt ainakaaan koiraa pidä ottaa, jos sossun rahat eivät riitä edes omaan elämiseen.
Ja muutenkin ensin pitää yksin jaksaa liikkua säännöllisesti ja sitten vasta ottaa koira.

Mun viestini näyttää taas kerran paskalta mutta olen myös elänyt lapsuuteni eri sijoituspaikoissa ja ne olot on vaan unohdettava ja eletttävä etiäpäin.
Syrjäytynyt nuori on muotisana, on helppoa olla syrjäytynyt, varsinkin sen jälkeen kun on laittanut raha-asiansa huonoon jamaan. Ei oikeasti syrjäytynyt nuori saa itselleen 10000 euron velkoja ulosottoon. Missä se on ne rahat käyttänyt, jos kotona vaan istuu ja sossu on kaikki maksanut?
Velkoja ei voi paeta toteamalla olen syrjäytynyt nuori vaan ne on hoidettava pois, sillä se kasvaa koko ajan korkoa.

Minusta ensi kerralla voisit siellä sossussa puhua asiastasi enempi. Ei lastenkotinuorta jätetä yksikseen kun täyttää 18v, se on fakta asia. Olet ehkä päässyt asumaan sossun tukiasuntoon tms. Ja sulla on ammattilaisia joiden kuuluu sua auttaa.

Käyttäjä Aurelie kirjoittanut 08.12.2012 klo 21:44

Sanoin, jos on mahdollista.
Eläimestä huolehtiminen tuo monesti ryhtiä omaan elämään
ja kaikki koirat eivät suinkaan tarvitse elääkseen sadan euron ruokapusseja.

Uskon aloittajalla olevan kykyä ajatella itse kuinka asian näkee.
Läheltä seuraan ns. syrjäytyneen nuoren elämää joka olisi jo varmaan katuojassa
ilman koiraansa.

Käyttäjä kirjoittanut 09.12.2012 klo 05:14

Minusta on hyvin epäoikeudenmukaista suositella koiran ottamista ongelmien ratkaisuun.
Koska aloittajalla ei ole mitään ihmissuhteita, mihin hän laittaisi koiran, jos vaikka itse sairastuisi eikä jaksaisi mennä sen kaa ulos?

Jokainen koira syö, kyllä 100 euroa koiran ruokaa, hoitoihin ja varustuksiin on ihan sellainen summa mikä pitää varata siihen. Vaikka ei ehkä se menekään joka kuukausi mutta pitää varautua siihenkin, että koira tarvitsee eläinlääkäriä joskus.

Minun mielipiteeni on se, että kun tukinet on kriisifoorumi, meistä jokaisen pitäisi olla sen verran eläinsuojelija ettei kenellekään mennä suosittelemaan koiran ottamista yhden kirjoituksen perusteella.
Ja myös ihmissuojelija. Vielä hankalampaa asemaan kirjoittaja voi joutua, jos ottaa suositustenne mukaan koiran eikä jaksakaan sitä hoitaa.

Käyttäjä Aurelie kirjoittanut 09.12.2012 klo 22:46

Hei,

Et varmaankaan henkilökohtaisesti tunne aloittajaa?
Aloittaja voi miettiä eri vaihtoehtoja ja pointtisi ovat ihan ok, kuten myös oma näkökantani.

Meidän rotukoiran 15 kg ruokasäkki maksaa 26e ja kestää 2 kk.

Käyttäjä MentalGod kirjoittanut 10.12.2012 klo 14:03

Minulla ikää 21 vuotta

Lääkkeet kuussa maksaa noin 700 euroa valtiolle.

Vuokra, vesi + sähkö maksaa noin 350 euroa kuukaudessa valtiolle.

Sosiaaliturvan perusosa noin 450 euroa kuukaudessa valtiolle.

Musiikkipsykoterapia 72 euroa kerta, kerran viikossa valtiolle.

Kuntouttavan työn lisäosa (mikä lienee oikealta nimeltään) noin 290euroa kuukaudessa valtiolle.

Näin ollen maksan valtiolle pelkästään noilla menoilla 2078 euroa kuukaudessa valtiolle.

Sen lisäksi ulosotossa on noin 13000 euroa.

Että tuossa on miun karkea arvio josta puuttuu vielä mielisairaalahoidon maksut yms.

Käyttäjä black_swan2 kirjoittanut 11.12.2012 klo 22:24

Hei! Kuten joku muukin edellä sanoi, puhu nyt ihmeessä siellä sossussa ensi kerralla, mikä on tilanteesi. Kerro myös tuosta psyykkisestä oirehdinnasta ja vaadi apua. Ei kukaan virkailija voi siellä tuollaista tarinaa ohittaa olankohautuksella. Laitathan tilannepäivitystä tänne, täällä moni varmasti jää pohtimaan, miten sinulla menee? Rutkasti voimia sinulle, olet varsinainen selviytyjä, kun olet edelleen olemassa, joten tulevaisuudella on sinulle varmasti jotakin, jos annat itse itsellesi tilaisuuden.