Aikuisen elämää

20 tuntia sitten

Ryhmässä keskustellaan aikuisen arkea koskettavista kysymyksistä mm. työelämän paineista, yksinäisyydestä, syrjäytymisen uhasta ja taloudellisista ongelmista.

Sopii Aikuiset, Seniorit

Ryhmäkeskustelut
Pysyvä

Aikuisen elämää

Aikuisen elämää aiheet

Kaikki aihealueet

Tyhjennä haku
Tulokset: 4622
Käyttäjä Elämääkö aloittanut aikaan 23.12.2012 klo 20:57 kohteessa Aikuisen elämää

Haluan toivottaa kaikille hyvää joulua! Ja tsemppiä tulevaan! Itse vietän joulun täydellisessä yksinäisyydessä, todennäköisesti puhumatta sanaakaan. Eikä tämä ole mikään poikkeus, päinvastoin. Yritän kuitenkin tehdä tästä ”juhlasta” itselleni niin siedettävän kuin mahdollista. Tulevaisuus näyttäytyy tätäkin ajanjaksoa painajaismaismpana, mutta yritän nyt olla sitä miettimättä ja elää jotenkin nykyhetkessä, kaikesta karuudesta huolimatta,…

Käyttäjä Tears aloittanut aikaan 21.12.2012 klo 13:08 kohteessa Aikuisen elämää

Olen kolmekymppinen nainen, avoliitossa, ei lapsia ja minulla ei ole täällä missä asun läheisiä ystäviä. En ole koskaan aikasemmin avautunut missään forumilla huonosta itsetunnostani, mutta nyt taitaa olla korkea aika. Huono itsetuntoni heijastuu pitkälti menneisyyteen. Pienestä pitäen mulla on ollut tulehtuneet väliin isään. Muistaa vieläkin sen päivän kun 5-vuotiaana isäni…

Joulu

2
Käyttäjä sarrukka aloittanut aikaan 18.12.2012 klo 20:32 kohteessa Aikuisen elämää

Masentaa ajatus joulusta.Ei yhtään joulumieltä. Kaikki hartaat joululaulut ahdistaa. Hautausmaan hiljainen rauha.Kynttilöiden valomeri. Sytytän kynttilän vanhempien ja kummitädin haudalle ja itken. On niin suunnaton ikävä. Kaikki ihanat muistot muistot heistä tulee mieleen. Mielen valtaa suunnaton ahdistus. Ehkä selviän tästäkin joulusta. Jos jotain löytyisi edes vähän joulumieltä ja tunnelmaa. Sitä todella…

Käyttäjä Pieniminä aloittanut aikaan 21.12.2012 klo 14:54 kohteessa Aikuisen elämää

Toivotan kaikille teille Hyvää ja ennenkaikkea rauhallista Joulua. Kaikki me käymme läpi vaikeita aikoja ja vaikeita asioita, siksi täällä olemme ja toisiamme tuemme. Yritetään jaksaa uskoa, että paremmat ajat koittaa. Nyt pyhinä voitaisiin yrittää edes helliä itseämme, jos ei muuten ole aihetta juhlaan, tai on yksin. Syödään jotain omaa herkkua,…

Käyttäjä Nellaella aloittanut aikaan 18.12.2012 klo 12:52 kohteessa Aikuisen elämää

Kirjoittelin pari päivää sitten tuosta elämättömästä elämästä, kiitos vastanneille. Voi kun vois unohtaa menneet ja katsella luottavaisin mielin tulevaisuuteen ja löytys jopa se oikea elämänkumppani. Saahan sitä haaveilla.. Ahdistus jostakin, nimettömästä on alkanu nostaa päätään. Illalla alan jännittämään seuraavaa aamua, soitetaanko töihin. Haluaísin kyl oikeasti käydä töissä, jos työpaikka olis…

Käyttäjä Sapphire aloittanut aikaan 09.12.2012 klo 22:09 kohteessa Aikuisen elämää

Olen 27-vuotias nainen, ja kärsin ihmisiä kohtaan tuntemastani luottamuspulasta. Asia nousi taas pintaan, kun erään ystäväni tuore tuttavuus oli sanonut minun olevan ”outo”. Pidän itsestäni huolta, minulla on korkeakoulututkinto, useita harrastuksia ja tätä nykyä myös ystäviä. Mutta minua itseäni kiusaa valtavasti se, että aina kun olen uusien ihmisten seurassa, sulkeudun,…

Käyttäjä Taara aloittanut aikaan 13.12.2012 klo 19:48 kohteessa Aikuisen elämää

Olen jo pitkään miettinyt, että näkeekö ihmiset minussa mitään hyvää. Toissakesänä minulla todettiin keskivaikea masennus/ uupumus, ja koko viime vuosi on mennyt siinä toipumiseen. Siinä sivussa riitaannuin erittäin pahasti parhaan ystäväni kanssa eikä välimme ole olleet parantuneet, minulla ei ole ketään kenelle puhua, koska olen varma että olen rasittanut heitä…

Käyttäjä PunkNancy aloittanut aikaan 12.12.2012 klo 11:07 kohteessa Aikuisen elämää

Tiedän, että tämä on vain ”turhaa napinaa” toisten oikeiden ongelmien joukossa. En vain tiennyt mihin kirjoittaisin, kun päiväkirjatkin on jo tullut toistamiseen täyteen. On asioita joista voi syyttää vain itseään, ja ehkä tämän kirjoittamisen kautta opin ymmärtämään miten asiani oikeasti ovat ja jaksaisin vielä kerran ottaa itseäni niskasta kiinni. Tämä…

Käyttäjä Luuska aloittanut aikaan 16.12.2012 klo 21:46 kohteessa Aikuisen elämää

Tämä on typerä ongelma, mutta aina päätän, että nyt en juo, mutta juon kuitenkin ja aina menee johonkin aamuun että olen kotona. Tämä tapahtuu ”vain” kerran viikossa, mutta ei mielestäni ole silti kovin tervettä. Kai nyt normaali ihminen osaa olla juomatta jos on niin päättänyt. Sitten aina saatan tehdä jotain…

Käyttäjä repukka aloittanut aikaan 24.11.2012 klo 13:18 kohteessa Aikuisen elämää

Minua on alkanut toden teolla ärsyttää tämä valtaisa uupumus ja jaksamattomuus. Kun aamulla herätessä ensimmäinen ajatus on, että olisipa jo ilta ja pääsisi taas nukkumaan. Kun pelkkä ajatus nousemisesta ja päivän puuhiin ryhtymisestä tuntuu aivan liialta. Kun voimaa ei ole edes pieniin asioihin. Kun vain makaa sohvalla ja tuijottaa tyhjyyteen…

Aikuisen elämää moderoimattomat aiheet

Kaikki moderoimattomat aiheet

Tyhjennä haku
Tulokset:

Aikuisen elämää moderoimattomat vastaukset

Kaikki moderoimattomat vastaukset

Tyhjennä haku
Tulokset: