Joulu ja elämä sen jälkeen

Joulu ja elämä sen jälkeen

Käyttäjä Elämääkö aloittanut aikaan 23.12.2012 klo 20:57 kohteessa Aikuisen elämää
Käyttäjä Elämääkö kirjoittanut 23.12.2012 klo 20:57

Haluan toivottaa kaikille hyvää joulua! Ja tsemppiä tulevaan!

Itse vietän joulun täydellisessä yksinäisyydessä, todennäköisesti puhumatta sanaakaan. Eikä tämä ole mikään poikkeus, päinvastoin. Yritän kuitenkin tehdä tästä ”juhlasta” itselleni niin siedettävän kuin mahdollista. Tulevaisuus näyttäytyy tätäkin ajanjaksoa painajaismaismpana, mutta yritän nyt olla sitä miettimättä ja elää jotenkin nykyhetkessä, kaikesta karuudesta huolimatta, pienistä hyvistä asioista iloiten. Alkuvuosi tulee itselleni olemaan kohtalokas, mutta sen aika on sitten…

Monenlaista tarinaa on tällä foorumilla ja monenlaista ihmiskohtaloa. Kaikille toivon voimia! Paljon ikävyyksiä kokeneena uskallan väittää, että tärkeintä elämässä on ihmissuhteet. Jos hyviä sellaisia on ja tilaisuus nauttia yhdessäolosta etenkin tällaiseen vuodenaikaan, niin voi varmasti olla ainakin pienesti onnellinen.

Joka tapauksessa mahdollisimman hyvää jouluaikaa ja parempaa uutta vuotta kaikille!

Käyttäjä kettu3 kirjoittanut 23.12.2012 klo 22:54

Hyvää joulua sinullekkin. Kannattaa keskittyä niihin pieniin hyviin asioihin. Tee jotain mikä tuntuu mukavalta, keskity siihen äläkä mieti tulevaisuutta ollenkaan. Hyvät ihmissuhteet ovat kyllä tärkeitä, mutta joskus on vaan pärjättävä ilman.

Minua ahdistaa jo nyt joulun vietto sukulaisten luona. Monta päivää teeskentelyä ja tekohymyä, mutta kai siitä selviää kun ei muuta voi.😋

Käyttäjä Elämääkö kirjoittanut 24.12.2012 klo 18:32

Kiitos! Ja hyvää joulua sinullekin! Niin, jokaisella on tietysti omat ikävyytensä, omanlaisensa. Omalla kohdallani etukäteen kauhistuttava yksinäinen jouluaatto on toki sujunut yksin, mutta varsin kohtuullisissa tunnelmissa, kun en tuota yksinäisyyttä / tulevia kamaluuksia mieti. Olen tehnyt asioita, jotka vievät huomion ja tuottavat iloa. Ja vaikkei nyt mitään juhlatunnelmaa olekaan, niin huonomminkin voisi olla.